fået mit drømmejob! + er gravid i 5.-6. uge!???!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.749 visninger
29 svar
0 synes godt om
17. februar 2010

ayus

Hej allesammen,

jeg fandt d. 12.02.10 ud af at jeg er gravid! 

Men så var jeg til jobsamtale igår og fik det. Skal starte d. 01.04.2010
hvad skal jeg gøre? jeg nævnte det ikke til samtalen!..

nogen der har prøvet det?? eller har nogle råd??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2010

Kløver

ayus skriver:

Hej allesammen,

Jeg har ikke selv stået i denne situation, men ved at man ikke er forpligtet til at fortælle om en graviditet før der er 3 mdr til termin, om det er det man ønsker er jo så en anden sag, personligt ville jeg nok, lige starte og så fortælle det inden for nogle uger, så de også har en chance for at planlægge med barsel osv osv

Anmeld

17. februar 2010

Trolde_mor

Hm.. hvis det var mig ville jeg nok fortælle det efter de 3 måneder, og sige at det først var blevet opdaget der?

Håber alt går godt..

Og stort tillykke med graviditet og drømmejob

Anmeld

17. februar 2010

Sujan

Jeg har en kollega der har prøvet det.... Ja og hun fik jobbet alligevel.. Hun sagde det som det var. Men først efter hun var blevet ansat.

Anmeld

17. februar 2010

Lon1976

ayus skriver:

Hej allesammen,

Hej

Først et stort tillykke med graviditeten

Den sitaution har jeg selv stået i for 11 år siden. Var til jobsamtale, hvor jeg ikke vidste at jeg var gravid, og job fik så jobbet. Jeg valgte kort efter at fortælle det, da jeg synes det var mest fair. Både hvis de så ikke ønskede mig som ansat, men også for min egen skyld, hvis jeg nu skulle stå i den situation, at jeg skulle finde mig et andet job, inden jeg kom for langt ind i graviditeten. De blev heldigvis rigtig glade på mine vegne og jeg fik lov til at blive der

Hvis man så skal tænke på de mindre gode sider (og jeg tænker kun sådan, fordi jeg selv lige har været udsat for det) Åhhh, hvordan skal jeg dog skrive det...men bær lige over med mig, for det er ikke for at skræmme dig, men hvis du gik hen og tabte - ville du så have det bedst med at de vidste besked om graviditeten eller ej. Håber du forstår mig  

Og endnu en gang tillykke

Anmeld

17. februar 2010

Sofia

Nu hvor du har fået jobbet er jeg sikker på det er fordi de vil have DIG 

Så synes du skal spille med åbne kort og sige det som det er. Så har de mulighed for at planlægge efter, at du skal have barsel. 

Hvor er det skønt for dig, to drømme der går i opfyldelse, det hele skal nok gå.

Anmeld

17. februar 2010

RumlesMor

Nu kender jeg ikke din alder, eller om du i forvejen har børn...

Men tror de fleste arbejdsgivere er klar over "risikoen" når de ansætter kvinder, især hvis de ikke i forvejen har børn...da jeg blev ansat i nuværende stilling havde jeg en datter på 1½ år, og min chef var nærmest mere utålmodig end mig med at få nr. 2 på banen!

Ville måske vente til jeg havde været der en uges tid eller to, men så ville jeg klart melde ud - det giver et ærligt indtryk, og som nævnt af mange andre, skal de have mulighed for at planlægge sig ud af din barsel.

TILLYKKE...!

Anmeld

17. februar 2010

@spire

jeg stod i PRÆCIS samme situation for snart 9 mdr. siden, og jeg ventede med at sige noget til jeg havde overstået de famøse 3 mdr. Hvis du tror du kan skjule det indtil da, så ville jeg ikke sige noget.. Men det jo også træls hvis de 'opdager' det uden du har sagt noget fordi de kan se det på dig? Jeg gik i meeeget store bluser (om sommeren) for at skjule det, heldigvis var moden med mig i den tid jo... Og det gik fint!

Tillykke med begge dele i hvert fald!

Anmeld

17. februar 2010

DK

Uanset om du fortæller det nu eller ej, så kan de ikke fyre dig!! Det er forbudt ved lov at fyre en gravid, medmindre det er fordi at firmaet kan bevise at de ikke har andet de kan sætte dig til overhovedet - og der skal ret meget til (a la hele virksomheden lukker).

Derfor kan du ikke nu hvor de har sagt du har fået jobbet fyre dig/ikke lade dig få jobbet alligevel!!

Du er derfor "på den grønne gren" og kan roligt fortælle det så de har mulighed for at få arrangeret noget barselsvikar halløj.

Knus Ditte der har haft arbejdsret på uni

Anmeld

17. februar 2010

DK

Hov... men rent bevismæssigt, så vent da med at fortælle det til du har haft din første arbejdsdag, eller skriftligt fået besked om at du er ansat!

Hvis jeg var dig ville jeg lige vente en uge eller to efter d 1/4 så de havde lært dig lidt at kende, og forhåbenligt godt kan lide dig. Det er træls at starte og de er lidt mugne på en allerede inden man har første dag!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.