Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
Ej hvor spændende Caroline... Det er bare lige om lidt du kan stå med din guldklump i armene. Rigtig held og lykke med det.
Jeg var det første barn der blev født i familien i min generation. Det første barnebarn på begge sider. Da jeg blev født, var min morfar ude og købe et sæt tøj. Det er det første og sidste sæt tøj han har købt til enten børn eller børnebørn. En lille grøn sparkedragt. Jeg kom hjem i den dragt, og siden da, er alle hans børnebørn kommet hjem i den dragt. Min mor har pakket den godt ind, så den også kan ligge klar til når mine, min kusines og søskendes børn engang skal hjem fra hospitalet.
Så man kan vel godt sige vi har en tradition der!
Anmeld
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
Jeg startede netop med at pakke tasken igår, da jeg aldrig nåede det sidst - jeg havde jo gooood tid Det har man så åbenbart ikke altid som førstegangsfødende alligevel..
NÅ, men jeg har pakket lidt forskelligt - og når jeg skriver jeg, så er det fordi at min kæreste ikke har deltaget. Han er heller ikke blevet spurgt, og jeg tror heller ikke han selv spørger. Og for os er det vist også lige meget. Traditionen som du nævner er meget sød, jeg har bare aldrig set ideen med at "hjemrejsetøjet" er noget specielt. For os handler det om en køretur på fem minutter hvor han vil være pakket ind i flyverdragt, og når vi kommer hjem er der jo kun os... Så jeg har pakket noget der er blødt og varmt og ikke nødvendigvis skal over hovedet på den lille
Held og lykke på torsdag!
Hejsa
Vi valgte tøjet til Simon sammen - og det har jeg selvfølgelig gemt, og den dag han selv skal være far, kan han få et lille fint minde om hans egen ankomst til verden.
Lillebror, som gerne skulle komme om nogle uger, har så fået sit eget sæt. Valgt af hele familien (far, storebror og mor)
Kh Trine
Hej Caroline..
Ja jeg kender godt den tradition.
Efter min bror og jeg har min far fået 2 børn med en anden kvinde. Da de blev født valgte min far tøjet til dem da mor & barn lå på sygehuset. Det ville jeg og gerne have at mit barbs far skulle gøre, men eftersom han ikke var der de første mange mdr. så valgte den mand der var med til fødslen, tøjet - og det var min far!
Knus
Loa skriver: Må vi se tøjet, eller ligger der mons tro en tråd med det, andet steds ?
Må vi se tøjet, eller ligger der mons tro en tråd med det, andet steds ?
der skal nok komme fine billeder af det
Caroline86 skriver: Hej skønne kvinder. Vidste ikke lige hvor det her indlæg hørte til, så det blev lige under fødsel.. Da I skulle hjem med Jeres guldklumper fra hospitalet (eller når I skal hjem), var/er det da farmand der havde/har valgt hjemrejse tøjet? Herhjemme er det Daniel der har valgt (og købt) prinsessens tøj og hun bliver bare SÅÅÅ fin... Er det en tradition I har hørt om? og har I holdt fast i den? Knus Caroline - mor om 3 dage
Hej skønne kvinder.
Vidste ikke lige hvor det her indlæg hørte til, så det blev lige under fødsel..
Da I skulle hjem med Jeres guldklumper fra hospitalet (eller når I skal hjem), var/er det da farmand der havde/har valgt hjemrejse tøjet?
Herhjemme er det Daniel der har valgt (og købt) prinsessens tøj og hun bliver bare SÅÅÅ fin...
Er det en tradition I har hørt om? og har I holdt fast i den?
Knus Caroline - mor om 3 dage
Thomas købte Filucas tøj da hun skulle hjem. Milas' fandt vi sammen:-)
Så her er det ikke sådan en tradition, syntes det var ligeså hyggeligt at finde det sammen
her var det faderen der valgte tøj til Rasmus....mest fordi jeg havde gjort det 3 gange før...og hans ældste blev taget med akut kejsersnit...så jeg har bare ladet ham bestemme så meget som han orker
Tina2 skriver: Thomas købte Filucas tøj da hun skulle hjem. Milas' fandt vi sammen:-) Så her er det ikke sådan en tradition, syntes det var ligeså hyggeligt at finde det sammen
Jeg var også med som kyndig vejleder
Men det var Daniel som valgte det - og betalte, så det klager jeg ikke over!
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128