hjemrejse tøjet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. februar 2010

RumlesMor

Nej, den tradition kender jeg heller ikke...men tanken er sød.

Herr er det vores datter der har valgt lillebrors hjemrejse-sæt. Det er et lysegrønt sæt, som hun selv havde på da hun kom hjem fra hospitalet. Hun så det på et billede af sig selv, og synes lillebror skulle have det samme...så vi har været på loftet og hente det frem.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2010

Maise

Caroline86 skriver:

Hej skønne kvinder.

Vidste ikke lige hvor det her indlæg hørte til, så det blev lige under fødsel..

Da I skulle hjem med Jeres guldklumper fra hospitalet (eller når I skal hjem), var/er det da farmand der havde/har valgt hjemrejse tøjet?

Herhjemme er det Daniel der har valgt (og købt) prinsessens tøj og hun bliver bare SÅÅÅ fin...

Er det en tradition I har hørt om? og har I holdt fast i den?

Knus Caroline - mor om 3 dage

Jeg havde selv valgt tøjet, men min kæreste gav hende det på oppe på sygehuset i forbindelse med skift af ble.

Jeg er lige lidt nysgerrig  - skal du havde planlagt KS ? Kan se du skriver at du bliver mor om 3 dage. 

mvh Maise ( der fik akut KS efter 3 dages igangsættelse og 22 timer med veer ) - dog glemt nu hvor hun ligger i mine arme

Held og lykke med det hele, det er bare så fantastisk at blive mor Caroline. Man tror det er løgn hver dag man vågner og bliver bare så glad når man holder den lille og ved det ens egen.

Anmeld

15. februar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Maise skriver:

Jeg havde selv valgt tøjet, men min kæreste gav hende det på oppe på sygehuset i forbindelse med skift af ble.

Jeg er lige lidt nysgerrig  - skal du havde planlagt KS ? Kan se du skriver at du bliver mor om 3 dage. 

mvh Maise ( der fik akut KS efter 3 dages igangsættelse og 22 timer med veer ) - dog glemt nu hvor hun ligger i mine arme

Held og lykke med det hele, det er bare så fantastisk at blive mor Caroline. Man tror det er løgn hver dag man vågner og bliver bare så glad når man holder den lille og ved det ens egen.

ja, det bliver pks på torsdag, for prinsesse Laura ligger med rumpen nedad... bandit

Anmeld

15. februar 2010

Louise81

Jeg kender godt den tradition. Før tiden hvor man kunne se hvilket køn man ventede sig, var det tradition at når barnet var født, at faren derefter gik ud og købte barnets første sæt tøj, eller hjemrejse tøjet. Sådan har jeg fået det fortalt af min mormor. Jeg synes det er en sød tanke, men ved nu ikke om det bliver sådan når vores baby kommer til verden.

Anmeld

15. februar 2010

Cris

Nej, det har jeg ikke. Jeg har valgt noget pænt, men som skulle være nemmest at tage på og af. Når de er så små er det ikke nemt at give dem tøj så jeg har haft altid noget som kunne åbnes helt og så nogle ting...  Hun bliver en smuk pige lige meget, hvad hun har på :-D

Anmeld

16. februar 2010

NoName

Caroline86 skriver:

Hej skønne kvinder.

Da I skulle hjem med Jeres guldklumper fra hospitalet (eller når I skal hjem), var/er det da farmand der havde/har valgt hjemrejse tøjet?

Herhjemme er det Daniel der har valgt (og købt) prinsessens tøj og hun bliver bare SÅÅÅ fin...

Hej Caroline,

Har ikke hørt om den tradition, men synes da den er alletiders... Det må også være sådan lidt specielt for far sådan at være ude at shoppe hejmrejse tøj til guldklumpen. Super idé...

I vores familie er vi alle 3 rejst hjem i den samme lift, med et helt speciet sæt sengetøj. Min lillebror ville føre den tradtion videre da han selv fik en dreng, men da de så desværre gik fra hinnanden ville hun ikke aflevere sengetøjet, så nu hvor jeg selv venter mig er jeg rigtig ked af at jeg ikke kan bruge det. Så må jeg jo finde på noget andet. Men synes det er lidt tarveligt af hende...

NoName 16+6

Anmeld

16. februar 2010

Loa

Caroline86 skriver:

Hej skønne kvinder.

Må vi se tøjet, eller ligger der mons tro en tråd med det, andet steds ? 

Anmeld

16. februar 2010

lion

Nej den kendte jeg ikk, men det er da en sød tradition.

Med Cassandra fik hun noget på jeg fik af min mor på sygehuset.

Denne gang har jeg købt tøjet, men jeg vidste at manden ville kunne li det. Han havde nemlig set en superman natdragt han synes han skulle ha i str. 74. Jeg købte så en joggingsæt i lyseblå med supermanmærke på i stedet og det er han vild med.

Anmeld

16. februar 2010

FruEllingsen

Skal vi ikke se billeder af det fine tøj??? bliver jo helt nysgerrig..

Hvor er det spændene at det er lige om hjørnet, er det ikke lidt underligt at vide præcis hvad dag det bliver

Anmeld

16. februar 2010

SaNiNa

Nej ikke her.

jeg hvade dog pakket tøjet så det passe sammen i sæt, og jeg kunne jo ikke gøre så mange ting de første mange mange dage så manden bestemt hvad han fik på, men det lå da heldigvis i sæt ellers kunne have have haft noget værre rod på.

Da vi skulle hjem hvade han et sæt tøj på som manden hvade valgt.

Iih søde glæder mig så meget til at se jeres lille prinsesse.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.