Ambulant fødsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. februar 2010

Hyner

Øhhhh Jeg skal fandme ikke hjem samme dag da....!!! Er du vimmer man/quinde der blev jeg bange da... Jeg skulle gerne ha en nat med i ro og mag inden jeg skulle hjem da... Neii neii neii, det er da lige vildt nok at komme hjem få timer efter man har harft en vandmelon imellem beneren... NO WAY.!

Henriette -der absolut lige skal ha en ordentlig snak med jm næste gang.... Der røg mine ellers så flotte lange negle

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2010

Louise mortil4

Ja altså de 2 første gange beholdt de mig jo der inde, men her med Nanna fødte jeg 18.53 og kl 21.30 var vi hjemme igen, så mere nemt kunne det jo ikke være. Jeg kunne rigtig godt li at komme hjem med det samme, det hele var bare meget mere naturligt her hjemme sys jeg, men manglede vores 3 store unger MAX da de først skulle hentes næste morgen, det var meget uderligt at sidde i sofaen men en lille ny bebs også de manglede (det er den eneste nat vi har haft endnu hvor Liv og Lærke ikke har været her hjemme. ) Jeg havde bare tøj med til Baby, et rent sæt tøj til mig med, hårshampoo, nogle ekstra trusser og ren BH også tandbørste så kunne jeg få et bad inden vi tog hjem og rent tøj på, det er jeg rigtig glad for at jeg gjore, det var bare skønt efter sådan en omgang. Jeg havde så ingen musik med, men det ville nok heller ikke ha været aktuelt mens det hele stod på.

Anmeld

15. februar 2010

Lise

Hyner skriver:

Øhhhh Jeg skal fandme ikke hjem samme dag da....!!! Er du vimmer man/quinde der blev jeg bange da... Jeg skulle gerne ha en nat med i ro og mag inden jeg skulle hjem da... Neii neii neii, det er da lige vildt nok at komme hjem få timer efter man har harft en vandmelon imellem beneren... NO WAY.!

Henriette -der absolut lige skal ha en ordentlig snak med jm næste gang.... Der røg mine ellers så flotte lange negle

Nu ved jeg ikke lige hvor du skal føde, eller hvordan det er dér - men i region Hovedstaden har vi ikke noget valg som flergangsfødende... fød og farvel! Vores senge er sparet væk.

Det er dog vist slet ikke nogen besparelse, da mange flere vender tilbage med infektioner, som kunne have været taget i optrækket lige efter fødslen. Og flere har amme-problemer, da der ikke er ro til at få startet amningen ordentligt op. Så kan man komme ind i amme-ambulatorium, som jeg har hørt er fyldt op nybagte forældre konstant.

Men det går vel også fint for nogen, og så kan man jo håbe man er en af dem  Gider ikke hidse mig op over det, men det er helt sikkert noget der ligger i mine tanker.

Anmeld

15. februar 2010

Mikkelmusen

Første gang lå jeg på barselsgangen i 2 dage, anden gang var vi på fødegang 00.30, fødte 04.10, og var hjemme igen kl. 8.15

Jeg valgte selv at komme hjem med det samme. I vores region kan man selv vælge, og jeg ville gerne hjem. Jeg føler mig altid så syg når jeg er på sygehuse... Så det gad jeg ikke.

Anmeld

15. februar 2010

Loggidut

jeg ved det ikke...for mig har det været en underlig oplevelse hver gang, og hver eneste gang er der lavet op og ned på det...

Jeanette: 4 døgn på barsensgangen...normalen dengang

Kasper 4 døgn på barselsgangen...stadig normalen, men p.g.a. hofteskred, fik vi 6 døgn.

Christian...1 døgn på barselsgang B, føj for en klammo...ville hellere havde været på den nye afdeling hvor jeg var med de andre børn, og så have haft 4 døgn igen, men eftersom jeg var en "hærdet" mor, så var det ud af vagten.

Tiffanie (mange år efter de andre)...ud af vagten med det samme (anyway også det jeg ønskede) men da hun blev født lidt vupti, ja så kostede det 10 døgn, plus jeg faktisk var indlagt selv om jeg blev sendt hjem med hende, så 10 plus det løse, og med mulighed for at komme tilbage hvis der blev problemer.

så jeg er bare ikke til nogen hjælp, men jeg kan så godt følge dig i at man har brug for lidt trykke hænder når man lige har fået sådan et bette pus!

Men Lise, du klare det, om ikke andet så log dig herind, og få en snak med os...

Servicen i DK har er sgu ikke hvad den har været.

Anmeld

15. februar 2010

Muffinmus

Jeg var skæpperæd for det. For første gang endte jo i kaps, akut KS og en unge med for kort tungebånd der ikke var ret god til at amme og vi var der 6 dage.

Så tanken om at jeg skulle være ude efter MA 4-6 timer var helt umulig.

Men da jeg først hadve født og havde mentalt indstillet mig på at skulle hjem kune tiden ikke gå hurtigt nok. Var så træt at jeg ikke hørte en fis af det sygeplejersken sagde, jeg ville bare hjem og sove.

Så jeg vil sige jeg har gode erfaringer med det og vil ikke være nervøs hvis der kommer en 3 engang

Anmeld

15. februar 2010

Kaufie

Det hænger vist meget sammen med ens oplevelser ved første fødsel hvordan man har det med udsigten til at ryge hjem efter 4-6 timer.

Skulle jeg være så heldig, at alt forløber som sidst når det engang er - så vil jeg være glad for at komme hjem i vante omgivelser.

Anmeld

15. februar 2010

Millebasse

Jeg fødte Clara ambulant. På Kolding sygehus er flergangsfødende ambulante, men man har dog krav på at blive der i 24 timer efter fødslen. De har et tilbud om at den jordmoder man har født med, ringer en op 24 timer efter fødslen.

For mig var det rigtig fint. Bastian var hos sin farmor og farfar og kom næste morgen. Det var dejligt at sove i sin egen seng.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.