Ambulant fødsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.817 visninger
27 svar
0 synes godt om
15. februar 2010

Lise

Nu er det jo snart min tur til at føde - og i disse sparetider skal det jo foregå ambulant når man er fleregangs'er  ØV, kunne virkelig godt bruge bare en enkelt overnatning..

Nå, hvem har prøvet at føde ambulant herinde? Er det ikke lidt mærkeligt det der med at tage ud på hospitalet, føde, klæde ungen på, og køre hjem... tror jeg synes det er lidt overvældende! Den er jo helt NY! Og hvad skal man så have med i "tasken". Tøj til barn, vandrejournal og rene hylere (man ved aldrig med det lavement )... eller hvad? Eller skal man pakke til en indlæggelse - just in case. På den anden side, så bor vi 5 min fra hospitalet. Jeg kan vel bare sende Christian hjem efter ekstra rene hylere og en tandbørste hvis det skulle blive aktuelt...

Blablabla...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2010

Bamme

Been there. done that!

Fik veer kl. nat, fødte 6.37, kl. 11 sad vi hjemme på terrassen med et stk's baby og en kold kwala!

HUSK fladjern!

Anmeld

15. februar 2010

Stumpen

Vi havde en bette taske med med et ekstra sæt tøj til mig og til ungen.. God ide med ekstra tøj, da jeg aldrig fik min bluse af under fødslen..

Jeg var jo lidt en torsk for at sige det mildt.. jeg mistede noget blod under fødslen og havde lige efter fødsel forhøjet blodtryk.. (læste senere i min journal at der var skrevet at den skulle tjekkes inden jeg tog hjem, men det blev den ikke).. Men fødte 5.20 og var på vej hjem ved 8.30 tiden..

Var svimmel resten af dagen -skulle nok have lukket munden op derinde at jeg følte mig lidt småskæv, men hjem skulle jeg absolut..

Anja

Anmeld

15. februar 2010

Lise

Er der forresten nogen der har prøvet at have musik med til deres fødsel? Virkede det..altså beroligende, tankeadspredende, forstyrrende....? Jeg overvejer kraftigt at smide nogle cd'er i den der taske. Men hvad skal man så vælge? Noget man kan lide at synge med på, noget roligt eller måske en cd med lyde fra skoven?

Anmeld

15. februar 2010

Bamme

Lise skriver:

Er der forresten nogen der har prøvet at have musik med til deres fødsel? Virkede det..altså beroligende, tankeadspredende, forstyrrende....? Jeg overvejer kraftigt at smide nogle cd'er i den der taske. Men hvad skal man så vælge? Noget man kan lide at synge med på, noget roligt eller måske en cd med lyde fra skoven?

Synge med på??????????? (Husk mikrofon?) (+én dims så du kan bånde det, for det vil jeg fanme gerne se)

-Kan godt høre det er lang tid siden du sidst fødte?

Der stod en radio på fødestuen sidst jeg var dér, men den blev altså slukket igen! Det er ikke til at holde det larm ud, medmindre mna ligger der mange dage i træk, men så skal det nok ikke være noget vildt, jeg tænker mere noget Enya? -Eller i dén stil?

Anmeld

15. februar 2010

Stumpen

Nope, jeg havde faktisk fundet nogle cd'er frem... Men de nåede ikke med og ærlig talt så havde jeg ikke ænset musikken i den time det tog fra ankomst til sygehus til ungen var ude...

Anmeld

15. februar 2010

Bamme

Lise skriver:

Haha, lyde fra skoven? Hvad sker der for alternativ?

Er du sådan Lise, den havde jeg aldrig regnet ud selv!

Anmeld

15. februar 2010

Lise

Stumpen skriver:

Vi havde en bette taske med med et ekstra sæt tøj til mig og til ungen.. God ide med ekstra tøj, da jeg aldrig fik min bluse af under fødslen..

Jeg var jo lidt en torsk for at sige det mildt.. jeg mistede noget blod under fødslen og havde lige efter fødsel forhøjet blodtryk.. (læste senere i min journal at der var skrevet at den skulle tjekkes inden jeg tog hjem, men det blev den ikke).. Men fødte 5.20 og var på vej hjem ved 8.30 tiden..

Var svimmel resten af dagen -skulle nok have lukket munden op derinde at jeg følte mig lidt småskæv, men hjem skulle jeg absolut..

Anja

Men hvorfor så travlt med at komme hjem?

Jeg går først når de beder mig om det!

Det hører så også med til historien at jeg sidste gang mistede meget blod efter fødslen, men det blev først opdaget ni timer senere at jeg blødte. Det endte med at blive en ret voldsom oplevelse, og jeg er naturligvis bange for at det sker igen, på trods af at jordemoder siger at bare fordi det er sket én gang, er der ikke større risiko for at det sker igen. Men har også en bimoderkage, der netop lige sidder sammen med moderkagen, men der er jo også en risiko for dér, at de ikke får det hele med ud, og så har vi balladen igen...

Anmeld

15. februar 2010

Lise

Bamme skriver:

Haha, lyde fra skoven? Hvad sker der for alternativ?

Er du sådan Lise, den havde jeg aldrig regnet ud selv!

Hehe...  Ja, hvorfor ikke? Det kan da være at det er det der skal til for at man slapper max af. Dejlig fuglekvidder og skovbundeknasen...

Havde i øvrigt ikke tænkt mig at skulle ligge og synge med til Medina eller noew, LOL!!!!!, men tænkte at hvis det var musik man ellers VILLE HAVE sunget med på, hvis det ikke var fordi man lige var ved noget andet, så kunne det være man blev lidt i "godt humør". Men vi skal da have videokameraet med, så måske jeg skulle uploade en video af mig med veer og party i provinsen

Anmeld

15. februar 2010

Stumpen

Lise skriver:

Men hvorfor så travlt med at komme hjem?

Jeg går først når de beder mig om det!

Det hører så også med til historien at jeg sidste gang mistede meget blod efter fødslen, men det blev først opdaget ni timer senere at jeg blødte. Det endte med at blive en ret voldsom oplevelse, og jeg er naturligvis bange for at det sker igen, på trods af at jordemoder siger at bare fordi det er sket én gang, er der ikke større risiko for at det sker igen. Men har også en bimoderkage, der netop lige sidder sammen med moderkagen, men der er jo også en risiko for dér, at de ikke får det hele med ud, og så har vi balladen igen...

Ja det ved jeg heller ikke.. Kunne selvfølgelig have åbnet  munden, men vi forblev jo på fødestuen og havde ingen fornemmelse af om de havde brug for stuen eller ej.. Men havde de haft det havde de nok flyttet os. Men så på den anden side.. Jeg kunne jo bevæge mig og var træt, da jeg ingen søvn havde fået, så ville lige så gerne hjem og sove et par timer inden stumpen skulle hentes hjem..

Jeg kan godt se med din erfaring at det er en ubehagelig fornemmelse at skulle hjem uden at kunne blive tjekket op på, men er der ikke noget med at man gerne må blive natten over?? Min søs siger at så længe man ikke har været der i 24 timer, så kaldes det ikke for en indlæggelse.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.