.. Jeg ved ikke helt hvor jeg skal starte eller slutte ..
For lidt over 1 år siden mistede jeg min søn noah inde i min mave- jeg gik 5 dage over tiden også fik jeg endelig veer--vi kunne slet ikke vente til vi skulle føde og jasmin skulle være storesøster-- hun sage hele tiden hvornår skal vi hente lilleboro på sugehuset? vi kørte til sygehuset med stærke veer--på vejen derind tog veerene til også tog de af igen.. jeg fik en underlig fornemmelse i min mave.. den blev mere og mere hård på vejen derind også lidt kold men jeg havde stadig veer.. jeg kom ind på sygehuset og skulle havde kørt en strimmel for lige at se hvordan det hele stod tid.. sygeplejsken scannede og scannede uden og sige et eneste ord.. vi var spændte og glade... hun sage hun lige kom igen om lidt, hun skulle lige hente en jordmor.. der kom læger og nogle andre damer ind på stuen..
de scannede igen også pludselig sage hun "Det gør min ondt men jeg tror jeres barn er dødt" min kæreste blev sur og bedte dem om at scanne efter igen og lige ta sig sammen.. jeg tænkte slet ikke- jeg kan huske hvilken følese jeg havde i kroppen- jeg glemmer det aldrig-
Vi kom ovenpå hvor vi skulle scannes igen på den store scanner- intet hjertelyd- det er det mest forfærdelige der kan ske, jeg kunne ikke tænke-snakke eller noget. det var lige som om verden gik i stå et øjeblik-- men vores dreng var død på vej til sygehuset.
så tæt på også lang fra-livet er uretfærdigt.
vi blev sendt hjem og skulle komme igen næste morgen hvor jeg ville blive sat igang med en pille og skulle føde selv. jeg havde små veer hele natten-det var en lang og hård nat.
så kom vi på sygehuset og jeg fødte den dejligste drenge på 4280g han var helt perfekt, så stor og fin og smuk, han var lige som han skulle være.
vi var sammen med ham hele dagen og natten- dagen efter hvor vi skulle sige rigtig farvel og han skulle på køl var det værste jeg nogle sinde har prøvet.
al skulle sige farvel til sit egen barn der skulle ned i et kølerum uden mig, ligge der helt alene , det er ubeskriveligt.
Min datter på 3 år kom ind og så sin lillebror, gav ham en bamse og et lille kys- jeg knækkende helt sammen der- det var så hårdt at se men hun tog det så flot. Jasmin var så stolt over sin lillebror. vi fortalte hende at vi ikke skulle ha lillebror med hjem-- hun var meget forstålig og sage ikke rigtig noget til det.
hun kunne godt fornemme og se på os andre at der var noget galt.hun har taget det hele så flot og hun var kun 3 år.
vi holde en smuk begravelse men venner og familie.
Det er nu over et år siden og vi går ned og tænder lys hos nah et par gange om ugen og jasmin siger hej lillebror. jeg smiler og blir ked af det indeni. Når der er stjerner på himmelen eller månen er stor fortaæller jasmin alle dem som hun er sammen med om noah er deroppe sammen med farmor og kigger ned på os. så vinker vi til noah.
Det er blevet nemmere idag med sorgen.. man kommer videre men man glemmer aldrig.