åh ja et spårsål der nok har været op og vende mange gang. men det kommer af lige vel.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. maj 2008

ka li ja

Lise skriver:

Min kære onkel som er øre/næse/hals-læge siger:
Hvis barnet ikke er snottet: saltvand to gange i døgnet
Hvis barnet er snottet: saltvand, saltvand, saltvand og atter saltvand

Så bare godt med saltvand, og hævet hovedgærde naturligvis :)

Tror ikke sugeren er nogen god ide - jeg synes selv den er lidt voldsom. Jeg venter på snotten kommer ud, eller bruger snotpapir til at fange det med... hvis du sprøjter saltvand i næsen kommer snotten ud.

Mht svesker. Jeg koger en masse svesker (uden sten) i 15 min i masser af vand. Blender dem fuldstændig i smadder, og fylder dem på isterningebakker, og så i fryseren. Så kan man altid tage en terning sveskemos op af fryseren og komme på havregrøden hvis maven er hård. Det bruger vi meget...

jo mere man fjerner snot, jo mere kommer der, så det er rigtigt, man skal begrænse den der suger lidt!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2008

ivfmarie

Mebach skriver:

... De kloge siger godt nok at snot, feber osv. ikke har noget at sige ifb. med tænder, men man har vel lov at have sine egne teorier..

Bahhh! De "kloge" har åbentbart IKKE haft børn der har fået tænder!
Der ER da helt klart en sammenhæng med feber, snot, rød røv og så tandfrembrud!

Marie

Anmeld

16. maj 2008

Rasmine

ivfmarie skriver:

Mebach skriver:

... De kloge siger godt nok at snot, feber osv. ikke har noget at sige ifb. med tænder, men man har vel lov at have sine egne teorier..

Bahhh! De "kloge" har åbentbart IKKE haft børn der har fået tænder!
Der ER da helt klart en sammenhæng med feber, snot, rød røv og så tandfrembrud!

Marie

NEMLI, derfor siger jeg også man gerne må have sine egne teorier.
En mor ved vel bedst...

Anmeld

16. maj 2008

Loggidut

Mebach skriver:

william´s moar skriver:

ka li ja skriver:

william´s moar skriver:

hej ..
ja jeg gav det fordi jeg til sidst var der ude af jeg ik viste hvad jeg skulle gøre for og berolige ham og få ham til og sove, og det hjælp og han faldt i søvn.. og ja så fordi han jo havde ondt et sted..

hmm ved ik om det er tænder måske, må lige kigge efter.

ja vil da straks når manden kommer hjem køre ud efter noget sveske mos til ham.

er der andet man kan gøre ind hæve hovedet og saltvand og suge. mod snotnæsen????

kram jannie

smør eller olie (uden salt) under næsen, det hjælper mod at kunne trække vejret bedre.
jeg har selv prøvet det flere gange og det virker

eej gør det????????????????????????

Ja, det siger Sloggi selv.
Og vi har også prøvet, og det er rigtigt!

ha ha ja sloggi siger så meget...men den her skulle være god nok, og meget nejm når ungerne sover...de opdager jo slet ikke at man smørre det på...så W´M smør så tit du kan, også selv om han ikke virker til at være stoppet...på den måde kan du holde svien og den stoppede næse væk fra ham.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.