Jeg hader tæger...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

856 visninger
19 svar
0 synes godt om
16. maj 2008

mor til en del

i aftes fandt jeg en tæge på Cilas, og det var en kamp at få den derfra, han kan jo ikke forstå hvorfor han pludselig skal ligge stille på køkkenbordet, men vi fik den fri så nu skal der bare obses en uges tid.

Vi bor lige imellem skov og eng, og her er rigtig mange tæger, det er sjældent at der går en uge, uden at et af børnene bliver kapret af de små krapyl.
Sidste sommer havde Tommy en i armhulen som han ikke opdagede, og pludselig havde han en stor rød plamage, ca 20 cm. i diameter, han fik straks en skrap pencillinkur, og der skete ikke mere, men jeg hader virkelig de bæster.

Lisbeth.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2008

Rasmine

Shit mand, hvordan er den kommet på ham??
De kan da være rimelig farlige, kan de ikke?
Godt du fandt den.

Anmeld

16. maj 2008

Moderator

Profilbillede for Moderator
Jeg havde borelia som 12-årig pga en skovflåt. Dengang var sygdommen meget ukendt, så var indlagt i flere uger og mistænkt for at have kræft i hjernen, inden de fandt ud af, hvad det var. Så det er ikke sådan at spøge med. Men i dag kender man jo signalerne.

:) Karoline, der heldigvis ikke blev så mærket af sygdommen som Mimi

Anmeld

16. maj 2008

ka li ja

puha ad
ja jeg havde flere tæger siddende på mig sidste år. og den ene havde gemt sig i navlen!!
puha nu syntes jeg at jeg kan mærke dem over alt!!!
det er bare med at holde øje hver aften.
jeg er ved at kaste op ved tanken. ad ad ad.
tænk at være så sippet over så lille et dyr8D

Anmeld

16. maj 2008

Tut

Så er det lige at københavneren spørger!

Hvordan ser de ud?

Jeg troede kun at de angreb hunde?

Mette - (rigtig hårfarve er blond :D )

Anmeld

16. maj 2008

ka li ja

Tut skriver:

Så er det lige at københavneren spørger!

Hvordan ser de ud?

Jeg troede kun at de angreb hunde?

Mette - (rigtig hårfarve er blond :D )

hahahahahahahahaha
ja det med hårfarven havde jeg gættet;)
dem jeg har haft har været sorte og brune.
de kan være meget meget små, så der skal kigges godt efter. hvis de er store er det fori de har suget meget blod.
de falder selv af når de har suget det blod de kan/vil, men så er det vidst også noegt med at inden de gør det, så sprøjter de den der gift ind.

og nej ikke kun hunde!!!!8D8D

Anmeld

16. maj 2008

mor til en del

Ja så må jeg lige korrigere mig selv, det er ikke tæger men skovflåter vi invaderes af.
Man kan blive så klog af og surfe lidt på nettet.;)

http://www.netdoktor.dk/Sunderaad/fakta/skovflaat. htm

Nu mangler vi bare et billede af det lille bæst.

Lisbeth.

Anmeld

16. maj 2008

Rasmine

[citat][f][småt]Lisbeth Pedersen skriver:[/småt][/f] Ja så må jeg lige korrigere mig selv, det er ikke tæger men skovflåter vi invaderes af. Man kan blive så klog af og surfe lidt på nettet.;) http://www.netdoktor.dk/Sunderaad/fakta/skovflaat.htm Nu mangler vi bare et billede af det lille bæst. Lisbeth.[/citat] Nå for fa'en.. Men uanset, er de nogle små forbistrede sataner, som burde forbydes på børn og dyr!!! ;)

Anmeld

16. maj 2008

ka li ja

ja og potato / potato (hmmm skrevet virker d ik så godt)
jeg kalder dem tæger, men er ikke sikker på hvad d r jeg har haft

Anmeld

16. maj 2008

mor til en del

[citat][f][småt]Mebach skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]Lisbeth Pedersen skriver:[/småt][/f] Ja så må jeg lige korrigere mig selv, det er ikke tæger men skovflåter vi invaderes af. Man kan blive så klog af og surfe lidt på nettet.;) http://www.netdoktor.dk/Sunderaad/fakta/skovflaat.htm Nu mangler vi bare et billede af det lille bæst. Lisbeth.[/citat] Nå for fa'en.. Men uanset, er de nogle små forbistrede sataner, som burde forbydes på børn og dyr!!! ;) [/citat] [

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.