autostol eller lift

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. februar 2008

Piaa

Hej, jeg var rigtig glad for liften, tog den med ved siden af autostolen, så den lille ikke skulle være i stolen længere end nødvændigt. Vi brugte også liften i sengen de første par måneder, det giver større trykhed at ligge i den.
Hilsen Piaa

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2008

Mikkelmusen

lidt sent svar men prøv at se her

http://www.taenk.dk/phptaenkdk/autostole/video/200 60841.avi

http://www.taenk.dk/phptaenkdk/autostole/video/200 60831.avi

det er avi fil, så jeg ved ikke om du kan se dem.

Anmeld

24. februar 2008

Githa

Det siges, at liftnet slet ikke er sikkert, jeg kan dog stadig ikke se hvorfor hvis man bruger det KORREKT. Tror endda jeg har læst en test engang hvor der også står noget med, at det skyldes det kan være svært at installere/bruge liftnettet korrekt og derfor bliver den også mere usikker.

Jeg ville nu stadig vælge liftnet tror jeg, for jeg kan bare slet ikke se det sikre i at have en helt nyfødt siddende og hænge med hovedet i en autostol og evt. lukke for luftveje :$

/Githa

Anmeld

24. februar 2008

Mikkelmusen

Jeg er slet ikk i tvivl. Vi vælger kun autostol. Den ene af de videoer jeg linkede til viser en side-kollission hvor et barn ligger i liftnet. Barnets hoved bliver trykket helt ned mod kroppen til den ene side, fordi barnet ikke er spændt fast. Den skræmte mig meget og var en del af grunden til vi valgte autostol..

Anmeld

24. februar 2008

Muffinmus

Chihuahuamus skriver:

Jeg er slet ikk i tvivl. Vi vælger kun autostol. Den ene af de videoer jeg linkede til viser en side-kollission hvor et barn ligger i liftnet. Barnets hoved bliver trykket helt ned mod kroppen til den ene side, fordi barnet ikke er spændt fast. Den skræmte mig meget og var en del af grunden til vi valgte autostol..

Lige præcis.. DEn video af crasktesten har jeg også set. vil sgu aldrig have mit barn i liftnet igen.. Puha. De får jo absolut inegn beskyttelse mod at blive smadret med hovedet først inde i liften. Den "baby" fik sgu da i hvert fald brøkket både nakken og ryggen af det møg. Skæmmende at tænke på william har ligget i sådan et 3 gange. ØV

Anmeld

25. februar 2008

Githa

Nu har jeg ikke set den video, men hvor ligger barnets hoved?? Ud mod døren eller ind mod midten?

Anmeld

25. februar 2008

Mikkelmusen

Jeg kan ikke huske hvad side, men i grunden er det jo ligegyldigt for man kan jo blive ramt fra begge sider.

Anmeld

28. februar 2008

Muffinmus

Det er helt ligegyldigt...når man først har set den video har man bare ikke lyst til at lægge sit barn i liften i bilen... Uanset om bilen bliver mast eller ej, vil barnet højst sandsynligt brække ryggen eller nakke bare af at blive ramt hårdt nok til både den ene ig ande side.....

Anmeld

28. februar 2008

stinna87

Hej hej!

Vi lejede en boxette til den første måned i ønskebørn. Det er ligesom en autostol, barnet ligger bare ned i den, men er spændt fast præcis ligesom en autostol. Vi gav 60 kr. for en måned, og skulle ligge et depositum på 300 kr., som vi selvfølgelig fik tilbage da vi afleverede den igen...

Mvh. Kristina

Anmeld

4. marts 2008

Balderson

Hej

Som kommende forældre så har jeg også prøvet at finde ud af hvad der er bedst.. For som alle vil man jo kun sit barn det bedste..

Jeg har valgt at købe en autostol.. Den første tid bliver det en hvor barnet har mulighed for at ligge ned og derefter en alm. autostol..

Jeg er blevet anbefalet at leje den ene det første stykke tid og så senere købe en af høj kvalitet..

Min veninde har valgt liften, og det er hun glad for..

Men tror bare man skal gøre det man føler sig mest sikker ved..

Mvh

Kommende Mor

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.