Navne ideer søges -pige

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. februar 2010

Liljesilas

NynneKlink skriver:

Vi venter barn nr 4, og har vildt svært ved at komme på et navn som siger spar 2.

storebrødrene og storesøster har alle 2 orddele og 6 bogstaver i deres navne, så jeg vil meget gerne ha' at hun også 'passer ind'.

Deres navne er:

Malthe Balder

Astrid Freja

Sander Thor

ideer er mere end velkomne!!!!!!!

Hvis jeg fik en pige (hvilket jeg ikke gør) ville jeg have kaldt hende et af disse navne: Silke, Victoria, Lilje, Rosa, Vlora. Jeg har mange flere, men kan ikke huske dem. Det er så nemt for mig med pigenavne, men derimod havde vi meget svært ved at finde et drengenavn... Håber du finder et

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2010

NynneKlink

mayapigen skriver:

Hvis jeg fik en pige (hvilket jeg ikke gør) ville jeg have kaldt hende et af disse navne: Silke, Victoria, Lilje, Rosa, Vlora. Jeg har mange flere, men kan ikke huske dem. Det er så nemt for mig med pigenavne, men derimod havde vi meget svært ved at finde et drengenavn... Håber du finder et

ja lilje har jeg hørt tidligere :-) det lyder også bare SÅ sødt!!!!

jeg er selv helt skør med navne der også er i naturen, men min mand synes at kalde vores børn for feks. Lærke som er min personlige favorit, er for langt ude. :-(

havde sgu været lettere hvis man var alene :-D -med navnet i hvertfald!

Anmeld

15. februar 2010

Liljesilas

NynneKlink skriver:

ja lilje har jeg hørt tidligere :-) det lyder også bare SÅ sødt!!!!

jeg er selv helt skør med navne der også er i naturen, men min mand synes at kalde vores børn for feks. Lærke som er min personlige favorit, er for langt ude. :-(

havde sgu været lettere hvis man var alene :-D -med navnet i hvertfald!

Hehe ja hvor har du da bare ret! Vi var så uenige med drengenavnene. Meen jeg ga aldrig op og fik navnet Silas  Nu har vi købt en sut med navnet, så nu er der ingen vej tilbage hahaha

Anmeld

15. februar 2010

NynneKlink

mayapigen skriver:

Hehe ja hvor har du da bare ret! Vi var så uenige med drengenavnene. Meen jeg ga aldrig op og fik navnet Silas  Nu har vi købt en sut med navnet, så nu er der ingen vej tilbage hahaha

har i prøvet at lave en liste hver med jeres ynglingsnavne? og så se hvilke i har tilfældes?

kunne selv ikke en gang få mi mand til at gøre det!, han var tilgengæld rigtig god til at sige 'neeeeeeejj, det synes jeg nu ikke så godt om du..' men at komme med ideer selv??? næ nej du putte! :-D

hvad har i ellers af drenge ideer? har 2 sønner her som hedder

Malthe Balder, og Sander Thor.

Anmeld

15. februar 2010

Liljesilas

NynneKlink skriver:

har i prøvet at lave en liste hver med jeres ynglingsnavne? og så se hvilke i har tilfældes?

kunne selv ikke en gang få mi mand til at gøre det!, han var tilgengæld rigtig god til at sige 'neeeeeeejj, det synes jeg nu ikke så godt om du..' men at komme med ideer selv??? næ nej du putte! :-D

hvad har i ellers af drenge ideer? har 2 sønner her som hedder

Malthe Balder, og Sander Thor.

Ja vi lavede lister, kiggede alle navne igennem på nettet og alt mulig. Vi var helt vilde med en masse pige navne, men da vi fik en dreng, blev det hele svært hehe. Men han kan godt lide Silas nu, så det er altid noget. Ellers havde vi valgt Sebastian tror jeg. Jeg er især vild med Thor, som din dreng hedder, men min veninde vil bruge det navn engang, så ville ikke bruge det.

Det var ham selv der sagde "okay han hedder Silas" Da han så navnet på sutten Tror han kunne lide det efter han så at det var et almindeligt navn idag, når det stod på en sut.

Hvad gør i så med navnet?

Anmeld

15. februar 2010

Agnete

NynneKlink skriver:

Helder mest til Britta eller Ingrid.

Synes Ingrid passer vildt godt sammen med Astrid, men tvivler lidt på om det er lidt for gammeldags....?

Britta synes jeg lyder vildt sødt, og det har den samme udtale på a'et som Malthe, Astrid og Sander, men min mand siger at han synes det er meget let at lyde vred når man siger det...

Synes ikke man lyder vred, når man siger Britta, men kan bedst lide Ingrid. Man lyder vred, når man siger RUTH..!

Det med at det skulle være lettere at finde navn, når man er single... Hmm... Jeg fik at vide i uge 18, at jeg skulle have en pige. Hun var næsten 2 uger gammel, før jeg bestemte mig for et navn

Anmeld

15. februar 2010

LotteGabriella

LAURAS MOR skriver:

Laura Emilie

godt forslag

Anmeld

15. februar 2010

NynneKlink

Agnete skriver:

Synes ikke man lyder vred, når man siger Britta, men kan bedst lide Ingrid. Man lyder vred, når man siger RUTH..!

Det med at det skulle være lettere at finde navn, når man er single... Hmm... Jeg fik at vide i uge 18, at jeg skulle have en pige. Hun var næsten 2 uger gammel, før jeg bestemte mig for et navn

jeg mente nu at det er lettere at få sin vilie uden diskution når man er alene :-D men ja man skal jo også have det navn der fr en selv siger spar2. :-)

jeg er enig med dig med Ruth, det er heller ikke en af mine favoritter.. men Ja, jeg tvivler stadig... synes lidt at både Britta og Ingrid er lidt som et nØdvalg jeg leder stadig efter spar2 navnet. :-)

Anmeld

15. februar 2010

NynneKlink

mayapigen skriver:

Ja vi lavede lister, kiggede alle navne igennem på nettet og alt mulig. Vi var helt vilde med en masse pige navne, men da vi fik en dreng, blev det hele svært hehe. Men han kan godt lide Silas nu, så det er altid noget. Ellers havde vi valgt Sebastian tror jeg. Jeg er især vild med Thor, som din dreng hedder, men min veninde vil bruge det navn engang, så ville ikke bruge det.

Det var ham selv der sagde "okay han hedder Silas" Da han så navnet på sutten Tror han kunne lide det efter han så at det var et almindeligt navn idag, når det stod på en sut.

Hvad gør i så med navnet?

Har også altid godt kunne li silas, og emil. de to er for mig ensbetydende med selvsikre stærke personligheder, og jeg synes det er nogle rigtig dejlige navne!

jeg ved det ikke, de 2 bedste jeg har i øjeblikket er Britta og Ingrid, som begge føles sådan lidt... ja.... hmmnn...

jeg leder stadig!

Anmeld

15. februar 2010

mortenw

Tusind tak for de mange gode ideer, der sidder helt sikkert et par imellem som vi vil tænke over.

egentlig har de alle vores børn 3 navne. deres fornavn (det vi søger til nr 4) så et navn fra den nordiske mytologi, og så et familie navn.

hendes 2. navn ville nok blive frigg/frigga eller Idun/Ydun, familienavnet er Nina.

men tak for jeres ideer. :-D

Røskva er et fint pigenavn på 6 bogstaver fra den nordiske mytologi:

http://mitbarnsnavn.dk/pigenavne/R%F8skva

Her er den søgning, jeg lavede:

http://mitbarnsnavn.dk/navnemaskinen?hvilke=pigenavne&korte=6&lange=6&kategorier[]=nordisk&side=1

EDIT: Hov, I havde allerede nogle bud på mellemnavnet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.