Hvor langt er der mellem jeres?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. februar 2010

Mca<3

Mellem nr 1 og 2 2 år og 11 mdr .

Mellem nr 2 og 3 .. 13 år

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. februar 2010

JustAnotherName

helt enig... dit barn udvikler jeg aller mest fra det bliver født til det er 3 år - og derimellem er det bedst ikke at udsætte han/hun for for meget stress i form af søskende  

Der kommer ikke engang tale om en søskend til mit kommende barn før jeg er HELT færdig med uddannelse om 5 år.. 

Gud hvor jeg synes det er en ærgelig holdning at have, at det er en STRESS-faktor for børn at få søskende, inden de selv er blevet 3 år.

Det er der vist ligeså mange meninger om, som der er mennesker til!!

JA, gu' kunne det da være dejligt hvis hele verden centrerer om KUN MIG (enebarnet), og jeg ene mand kunne få AL OPMÆRKSOMHED uden at skulle dele med andre!
Men sådan er tingene altså bare ikke skruet sammen - det er det kun for en tid, uanset om man er enebarn eller lever med søskende! Og det får alle børn en brat opvågning med før eller siden.

Børn er pr. natur små egenrådige MIG'er og nogle små egoister.
Og sådan BØR det skam også være.
Men jeg KAN simpelthen ikke se, at det kan være SYND for et barn at få en lillesøster eller lillebror, uanset om de er 1½, 3 eller 5 år, når det sker...?!

Jeg er selv vokset op som enebarn.
Set med mine øjne, så er søskende en berigelse og en gave!!

Det handler bare om at FORÆLDRENE tackler det rigtigt, så der ikke går noget fra den ene fremfor den anden. Selvfølgelig skal opmærksomheden så fordeles mellem to, og det kan være sværrere at kunne, når man selv er meget lille. Men det skal læres før eller siden .....I vuggestuen/dagplejen kommer man heller ikke altid til som den første bare fordi man stikker i et hyl.

Måtte bare lige øffe over det udsagn (som jeg har markeret med rødt)

Anmeld

5. februar 2010

DKA

JustAnotherName - er meget enig, kan ikke se det som en stressfaktor?! Min søsters to store børn er der 13 måneder imellem og de har et helt andet sammenhold end de har med den lille der er 4 år yngre.. - men igen, det handler nok også om sind

- og tusind tak allesammen for jeres svar, godt med for og imod.

Knus

Anmeld

5. februar 2010

Maria.

Der kommer til at være 3½ år mellem vores.. Det synes jeg er passende.. Kunne ikke forestille mig ikke at have "nydt" min søn før nr. 2 kom..

Anmeld

5. februar 2010

Lone Jakobsen

jeg har 2 drenge med 1½ år imellem....drengene er vidt forskellige af temp, men hold op hvor har de meget glæde af hinanden.

det var virkelig hårdt da de var små, men det er bare de 2 der holder allermest sammen.....og de har næsten deres helt egen verden.

Anmeld

5. februar 2010

mor2piger

jeg har to piger. den ene er 3½ og den anden er 4 måneder.

jeg syntes det er en perfekt alder da min ældste har smidt bleen og er blevet enorm selvstændig og meget gerne vil hjælpe til når det handler om lillesøster

jeg er sikker på de nok skal få glæde af hinanden alligevel, kan allerede nu se om hvor lillesøster studere storesøster når hun leger, og hvor let det er for storesøster at få lillesøster til at grine

Anmeld

5. februar 2010

UngMor83

Jeg har to hold pseudotwins Og jeg nyder det i fulde drag.

Mellem 1 og 2 er der 13mdr og 8dage.

Mellem 2 og 3 er der 4år (for lang tid efter min mening).

Mellem 3 og 4 er der 14mdr og 10dage.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.