Hvor langt er der mellem jeres?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.898 visninger
26 svar
0 synes godt om
3. februar 2010

DKA

Hvor langt er der mellem jeres børn? - Jeg vil gerne have en tæt på vores datter så hun får en legekammerat..

Er der nogle der har børn tæt på hinanden der kan fortælle lidt om fordele ulemper?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2010

Honningblomst

Tror du skal passe på med at få dem tæt bare for at de skal være legekammerater, det handler vidst mere om sind end alder.

Jge har tre knægte og der er 5½ år mellem de to første og 3år og 3 mdr. mellem de to mindste....og de har meget glæder af hinanden og så kan de skændes så det brager....

Knus Eva..

Anmeld

3. februar 2010

Corn

Mellem nr 1 og 2 er der 2 år.

mellem 2 og 3 bliver der 3 år og 3-4 mdr

1 og 2 har rigtig stor fornøjelse af hinanden og leger og slås på skønneste vis, når de altså ikke er typiske brødre der slås for alvor

Anmeld

3. februar 2010

Anja

Mellem nr 1 og nr 2 er der her 2 år og 10 mdr og det har fungeret ganske godt.

Mellem nr 2 og nr 3 er der 15 mdr og det har været super godt !

Hvis man føler, at man som person og som par har stort overskud, så kan jeg klart anbefale at få børn tæt på hinanden. Men hvis overskudet ikke er i top, så tror jeg det er bedst for børnene at vente, for det er uden tvivl hårdt ind i mellem og hvis man så ikke har overskud til at opfylde det enkelte barns behov, så tror jeg det er i børnenes tarv at vente.

Anmeld

3. februar 2010

Camilla_a

Der er 13mdr mellem mine drenge og de begynder at få mere og mere ud af hinanden (De er 2,5 og 16mdr) Men de har begge to fra da de var helt små været utrolig nemme. Vi lod Frey være med i alle de ting han ville omkring Loke og han elsker sin lillebror. De går i den samme vuggestue, men på hver deres stue, men de gange stuerne lave ting sammen holder de meget sammen og er rigtig gode til at lege sammen.

Jeg tror det handler om hvordan ens ældste barn er... Frey har der altid været meget fart på og han har ikke rigtig være så "lille baby" i så lang tid (hvis du forstår hvad jeg mener) Havde han været en der var meget mor eller tryghedssyg havde vi ikke fået dem så tæt på hinanden.

Anmeld

3. februar 2010

LinLin

Der kommer til at være næsten præcist 4 år (om alt går vel...) Hvis Davids far og jeg havde kunnet finde ud af at være kærester havde der nok været 2-2½ år i mellem D og den næste - det tror jeg er en "god" aldersforskel...

Har selv en lillebror der er 5,11 år yngre end mig og vi har aldrig haft glæde af hinanden som børn. Men vi er også meget forskellige - så vil ikke udelukkende give alderen skylden!

Anmeld

3. februar 2010

MetteT

Eva skriver:

Tror du skal passe på med at få dem tæt bare for at de skal være legekammerater, det handler vidst mere om sind end alder.

Jge har tre knægte og der er 5½ år mellem de to første og 3år og 3 mdr. mellem de to mindste....og de har meget glæder af hinanden og så kan de skændes så det brager....

Knus Eva..

Det vil jeg gi Eva helt ret i.. I mellem min ældste lillebror og jeg er der 5 år og vi har haft rigtig stor glæde af hinanden.. Og hvor jeg kender andre hvor der kun har været et par år i mellem hvor forholdet ikke har været nær så godt..

Knus Mette

Anmeld

3. februar 2010

lonemus

Mellem mine er der 1 år og 4 dage, jeg har aldrig fortrudt det :-)

Anmeld

3. februar 2010

Cris

Der er 20 måneder mellem 1. og 2. Og det er hård, kan du tro. Det er hårdt på en måde, som man ikke kunne forstille sig, når man planlægger det. Den lille er nu 3 og halv måneder og det er begyndt at blive allerede lidt nemmere, for han kikker rundt og smiler, når storbror laver et eller andet pjat. Så jeg kan allerede se, at de bliver glad for hinanden. Men man bliver lidt splittet, for man vil have denne fase overstået så hurtigt som muligt, for som sagt det er hårdt. Men på den anden side nyder jeg min baby meget mere end jeg gjord 1.gang, så det er også syndt, at de vokser så hurtigt.

Anmeld

3. februar 2010

Mumto3

Jeg tror også at det handler meget om sind, men bestemt også hvor meget tid de bruger sammen!!!!  Jeg tror på jo mere tid søskende bruger sammen, jo bedre venner bliver de også, -hvis der er en voksen tilstede der vil guide og vejlede deres børn i hvordan man kommer overens på trods af uundgålige konflikter.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.