HJÆLP.....pigenavne! Er Isabella for almindeligt??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. februar 2010

lion

Det  var da så lidt. Nu er jeg glad for mit navn selvom det minder meget om min søsters. Men jeg kender det med det kun er gamle mennesker der hedder det.

Min søsters er Lena og jeg hedder Helene

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2010

Loa

Jeg kan super godt lide navnet Isabella, det har vi selv snakket om herhjemme.....

Om den lille prinsesse hedder det eller ej......  det er bestemt ikke derfor....

Jeg er bare tilhænger af almindelige navne, det er trods alt et navn barnet skal leve med resten af sit liv......

Anmeld

4. februar 2010

Malene76

Hej..

Jeg synes at Smilla er det fineste navn.  For mig er Isabella en nitte dels pga. prinsessen, men også fordi jeg er pædagog og har passet en pige der hed det en gang way back. Faktisk kan jeg have rigtig svært ved et navn fordi jeg kender en der hedder det og har minder forbundet dertil. Omvendt kan et navn blive supersmukt fordi en man har kær hedder det.  

Held og lykke i navnejuglen, altid en spændende debat.

Mvh. Malene

Anmeld

4. februar 2010

lisbethita

Tusind tak for jeres holdninger.... Det har faktisk hjulpet mig at diskutere det offenligt. Jeg er blevet mere sikker på, at Smilla er det rigtige for os - takket være vores diskussion. Tro ikke, at manden ikke er medbestemmende. Han har fulgt mig over nakken. 

Det handler jo ikke om, at man bestemmer navent ud fra hvad ANDRE synes. Man skal jo tage det, som man selv synes. Men derfor er det bare nogle gange rart at få andres holdninger at vide....fordi det hjælper éen til at finde frem til, om der er hold i ens egen holdning.

Lige nu står vi mellem...

Smilla Sofie (Det vil sige hun ville hedde Smilla Sofie Lehrmann) eller

Smilla Marie. Måske kommer der et tredje bud i morgen :-)?? Men om ikke andet er vi blevet mere sikre på Smilla, selvom jeg stadigt synes, at Isabella er sødt.

Det er trods alt et navn, som hun vil skulle leve med hele sit liv, så jeg synes det da er ok at overveje det valg, som man påtænker at tage.

TAK IGEN....IGEN!!! :-)

Anmeld

4. februar 2010

Morsnarttil2?

Malou Vilma Nørgaard skriver:

Hej

altså for at være helt ærlig kan jeg godt lide navnet isabella, men syntes det er ALT for normalt, og det bombaderet da også da vores prinsesse kom til at hedde det .. heheh

og så elsker jeg bare navnet smilla.. det er jeg klart for

bare min mening.. men i skal self vælge havd i føler for, lige meget om det er et populært navn eller ej..

Lige det jeg kunne have skrevet!  

Anmeld

5. februar 2010

lisbethita

Morsnarttil2? skriver:

Lige det jeg kunne have skrevet!  

Ihhh.... tak!! I skriver jo nok lidt det, som jeg selv har tænkt. Min kæreste har også sagt nu, at det bliver nok ikke Isabella. 

Man skal følge sin intuision, men nogle gange kan det være svært at mærke, hvad det er den siger til én...

Rigtig god weekend til jer :-)

Anmeld

5. februar 2010

kiroo

Melea kan jeg godt lide.. noeline...
jeg er meget til lidt anderledes navne... men manden og jeg har valgt at begge piger skulle starte med K ligesom os..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.