HJÆLP.....pigenavne! Er Isabella for almindeligt??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. februar 2010

Malou Vilma Nørgaard

lisbethita skriver:

Ja men jeg vil egentlig ikke rende uden om alle de der alm navne - de har også sin charme - men det skal bare helst være som mellemnavn. En af de andre foreslog Smilla Marie... og det er faktisk et rigtigt godt bud!!! Især fordi min kærestes søster hedder Marie og det ville være super at opkalde hende herefter.

Hmm....ellers Smilla Katrine.....Smilla Marie..... Smilla ??

Hvad synes du om Mille-Gry?? Er det for "smart"?? 

okey.. ja syntes også smilla marie lyder rigtig fint.. og klinger godt.. og så er det bare fedt i ligesom kan opkalde hende efter din kærestes søster..

ellers måske smilla sofie, smilla victoria.. hmm mille er jeg vild med, men kan bare ikke så godt lide navnet gry.. sorry

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2010

lisbethita

Malou Vilma Nørgaard skriver:

okey.. ja syntes også smilla marie lyder rigtig fint.. og klinger godt.. og så er det bare fedt i ligesom kan opkalde hende efter din kærestes søster..

ellers måske smilla sofie, smilla victoria.. hmm mille er jeg vild med, men kan bare ikke så godt lide navnet gry.. sorry

he he....griner... tak for din ærlige holdning :-) 

Smilla Sofie er også ok - men tror der blev ramt plet med Smilla Marie :-)

TAK FOR HJÆLPEN!!!!!!!

Anmeld

3. februar 2010

Malou Vilma Nørgaard

lisbethita skriver:

he he....griner... tak for din ærlige holdning :-) 

Smilla Sofie er også ok - men tror der blev ramt plet med Smilla Marie :-)

TAK FOR HJÆLPEN!!!!!!!

hehe så lidt da.. hvis man ikke gør det, så kan amn jo ikke bruge det til noget hehe..

men ja kan jeg sgu godt forstå, det er også rigtig fint smilla marie.

Anmeld

3. februar 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Næææ det kan jeg da godt se... Hm... det er faktisk ikke så slemt, som jeg troede. Måske er det bare pga. prinsessen, at det er blæst lidt op?

:-)

Det vil jeg tro. Kan se du har besluttet dig for Smilla Marie. Man kunne også sige Isabella Marie, eller et andet navn som jeg synes er skønt - Selma Marie.

Bare lidt ideer Held og lykke med at vælge. Gad godt jeg skulle vælge navne, selv om jeg allerede har et par stykker i tankerne mens vi venter på de to streger

Anmeld

3. februar 2010

Malene84

Hmmm nu ved jeg ikke lige hvor du kommer fra i landet - men blir lige nødt til at fortælle, at jeg faktisk har flere i mit hus af børn (jeg er pædagog) der hedder Smilla end Isabella. Der er RIGTIG, RIGTIG MANGE af begge navne - begge navne ligger højt på listerne her i kbh og er vildt populære. sorry, ikke for at ødelægge glæden over at have fundet navnet. hehehe.

Anmeld

4. februar 2010

Miamaja

Der er RIGTIG mange smaa piger nu til dags der hedder Isabella. rigtig mange ogsaa i USA. Det er et rigtigt modedille navn.

Jeg kunne rigtig godt lide navnet for et par aar siden men eftersom rigtig mange valgte paa samme tid at kalde deres pige born det og det er blevet et ultra brugt navn, synes jeg mindre og mindre om det naar jeg horer det igen og igen.saa Jeg ville ikke vaelge det navn selv.

Hvad med moonchild eller solstjerne. et rigtigt halvfjerser navn?

Anmeld

4. februar 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Malene84 skriver:

Hmmm nu ved jeg ikke lige hvor du kommer fra i landet - men blir lige nødt til at fortælle, at jeg faktisk har flere i mit hus af børn (jeg er pædagog) der hedder Smilla end Isabella. Der er RIGTIG, RIGTIG MANGE af begge navne - begge navne ligger højt på listerne her i kbh og er vildt populære. sorry, ikke for at ødelægge glæden over at have fundet navnet. hehehe.

Jeg ved ikke om mange hedder det i KBH. Kender kun en Smilla i Næstved... Hm, på navnestatistik er der oplyst at der pt. er 726 der hedder Smilla lige nu, og 4973 der hedder Isabella, så kan ikke rigtig  se at det er specielt  populære navne.

Tror dog godt der kan være en stor koncentration af navnet i visse omr. F.eks. synes min svigermor at Thea var et meget eksotisk navn til hendes barnebarn, og der er heller ik så mange der hedder det, men i KBH er det et ret alm. navn... Så tror også det betyder noget rent geografisk?

Anmeld

4. februar 2010

lisbethita

Alexis skriver:

Jeg ved ikke om mange hedder det i KBH. Kender kun en Smilla i Næstved... Hm, på navnestatistik er der oplyst at der pt. er 726 der hedder Smilla lige nu, og 4973 der hedder Isabella, så kan ikke rigtig  se at det er specielt  populære navne.

Tror dog godt der kan være en stor koncentration af navnet i visse omr. F.eks. synes min svigermor at Thea var et meget eksotisk navn til hendes barnebarn, og der er heller ik så mange der hedder det, men i KBH er det et ret alm. navn... Så tror også det betyder noget rent geografisk?

Tak.... :-) Jeg kender selv flere der hedder Isabella end Smilla. Men nå...vi finder nok ud af det :-) Bare hun er sund og rask, så finder vi nok et navn, der passer til hende.

Jeg hedder jo selv Lisbeth, og har aldrig været særligt glad for mit navn, så derfor bruger jeg nok lidt mere energi på det, end man måske normalt ville...

Ha en skøn dag :-)

Anmeld

4. februar 2010

lion

lisbethita skriver:

Tak.... :-) Jeg kender selv flere der hedder Isabella end Smilla. Men nå...vi finder nok ud af det :-) Bare hun er sund og rask, så finder vi nok et navn, der passer til hende.

Jeg hedder jo selv Lisbeth, og har aldrig været særligt glad for mit navn, så derfor bruger jeg nok lidt mere energi på det, end man måske normalt ville...

Ha en skøn dag :-)

Ja sund og rask er det der tæller. Et navn skal du/I nok finde.

Jeg ville bare sige jeg kan godt lide dit navn. Måske er det fordi min gudmor hedder det.

Anmeld

4. februar 2010

lisbethita

lion skriver:

Ja sund og rask er det der tæller. Et navn skal du/I nok finde.

Jeg ville bare sige jeg kan godt lide dit navn. Måske er det fordi min gudmor hedder det.

Ha ha...hvor er du sød :-) Tak!!! Men jeg kendte desværre kun gamle (og tykke) damer med mit navn. Har aldrig mødt en ung, der hed Lisbeth. Det har jeg altid været ked af.... indtil jeg mødte min svigermor. Hun er godt nok også en ældre dame - men hun er meget smuk, så en ond ring er brudt, ha ha...

Tak for dit indlæg :-) 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.