smagen af tandpasta, nethandel og arbejde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. maj 2008

Rasmine

Babyer
Man kan begynde at børste sit barns tænder, når tænderne så småt begynder at bryde frem, og gerne allerede inden de er brudt frem. Hvis man begynder før tænderne er brudt frem, giver det en blid massage af barnets gummer, og barnet vænnes tidligt til, at du børster tænder på det. Det kan betyde at det senere hen bliver lettere for barnet at acceptere tandbørstning.
Brug altid en blød babytandbørste.
Gør tandbørstningen til en leg med barnet: det er rarest for barnet, og det vil også gøre det lettere for dig, at få mulighed til at komme til at børste. (Det er ikke nødvendigt at tvinge barnet til det fysisk).
Når den første fortand er kommet, brug da en lille smule fluortandpasta: Så lidt, som der kan ligge på barnets lillefingernegl.
Børst roligt alle tændernes sider, både morgen og aften.
Skift tandbørsten ud når den er slidt, for eksempel hver 3. måned

http://www.gladtand.dk/tandboern.htm

Her var hvad jeg fandt, så der er åbenbart forskellige meninger/holdninger til det at børste tænder på de helt små.
Anyway, så har Rasmus fået børstet tænder med en smule tandpasta, siden den første tand kom, ligeledes Mille.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2008

Grynt

Marco2 skriver:

Mebach skriver:

Selvfølgelig skal der da bruges tandpasta, allerede fra første bisse. De kan da udvikle huller som alle andre.

Nå, men så er de nok helt forkert på den på tandlægehøjskolen i Århus, hvor alle bliver inviteret til "undervisning" når børnene er 6 mdr. og de anbefaler at man IKKE benytter tandpasta før kindtænderne er kommet.....

AG

Det har du faktisk ret i Marco, ingen tandpasta indtil kindtænderne er kommet frem. MEN hvis man gerne vil bruge tandpasta skal det være den til voksne, da de smås ikke har nok flour i.

Anmeld

14. maj 2008

Grynt

Mebach skriver:

Babyer
Man kan begynde at børste sit barns tænder, når tænderne så småt begynder at bryde frem, og gerne allerede inden de er brudt frem. Hvis man begynder før tænderne er brudt frem, giver det en blid massage af barnets gummer, og barnet vænnes tidligt til, at du børster tænder på det. Det kan betyde at det senere hen bliver lettere for barnet at acceptere tandbørstning.
Brug altid en blød babytandbørste.
Gør tandbørstningen til en leg med barnet: det er rarest for barnet, og det vil også gøre det lettere for dig, at få mulighed til at komme til at børste. (Det er ikke nødvendigt at tvinge barnet til det fysisk).
Når den første fortand er kommet, brug da en lille smule fluortandpasta: Så lidt, som der kan ligge på barnets lillefingernegl.
Børst roligt alle tændernes sider, både morgen og aften.
Skift tandbørsten ud når den er slidt, for eksempel hver 3. måned

http://www.gladtand.dk/tandboern.htm

Her var hvad jeg fandt, så der er åbenbart forskellige meninger/holdninger til det at børste tænder på de helt små.
Anyway, så har Rasmus fået børstet tænder med en smule tandpasta, siden den første tand kom, ligeledes Mille.

Bacon, i det indlæg du har skrevet er det da korrekt at der skal børstes tænder, men der står da INTET om at de skal have tandpasta på ;)

Uanset hvad, så gør man jo det man syntes er allerbedst for ens barn, og det må da være, set fra mine øjne af, det aller vigtigste (L)

Anmeld

14. maj 2008

Loggidut

hey...er i ikke blevet klogere piger?

ha ha ha...hvor længe har vi kendt hinanden?
og hvor lang tid har vi haft den her diskution...der er kun en ting vi med sikkerhed kan blive enige om ved det her emne...og det er at vi er uenige...netop fordi der ikke lægger noget konkret om det emne...det er nu nok mere hvad den enkelte tandlæge mener!

så jeg tror det er rigtigt det i alle gør...ingen gør det forkert...for der er ikke nogen løsning på problemet!

well...jeg børster med zendium børnetandpasta...Tif elsker det...og så er det bare med at holde ved, så ved jeg ihvertfald hun ikke hyler når hun bliver ældre...for som det er nu, så elsker hun når der skal børstes...

desuden har hun lige fået tand nummer to, så vi slapper lidt af med at skrubbe for hårdt på de små bisser...jeg tror sgu stadig hun er ret øm!

Anmeld

14. maj 2008

Rasmine

Uanset hvad, så gør man jo det man syntes er allerbedst for ens barn, og det må da være, set fra mine øjne af, det aller vigtigste (L)

Enig!
Har bare altid selv døjet med huller, fordi jeg er en slikmund, og bruger for meget sukker i kaffen.
Og har nok været rimelig sløj med tandbørsten førhen.
Så MINE børn skal dælme have børstet bisser.
:)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.