smagen af tandpasta, nethandel og arbejde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

980 visninger
14 svar
0 synes godt om
13. maj 2008

Muffinmus

Jeg tror virkelig ikke William kan lide smagen af sin tandpasta. DEn er mild mint, men han går omok når den kommer i munden. Hvis jeg abre kommer vand på er det lidt bedre, men stadig noget han hader selvfølgelig.
Hvilken en kan anbefales der IKKE smager af mint men stadig lever op til kravene???

Og netshopping...nøj jeg er er åndssvag:) Har lige brugt 700 kr på katvigs grønne æbleprint sengetøj i baby og junior str. Bruger jo stadig babydynen andre steder end i sengen... He he, har bare været smask forelsket i det SÅ længe at nu måtte jeg eje det..evt også til den næste kommer jo.

Er nu gået ind i 2 uge på arbejde. Hvis i er midtjyder og så noget om en parade på FLyvestation Karup torsdag i sidste uge..så var jeg der midt i mængden af soldater:)
Hold det var hårdt og kedeligt, men dronningen skulle jo kigge forbi os.
Det er super at være i gang igen, har det godt med det, men kan mærke jeg mangler timer i min dag. Specielt efter arbejde kunne jeg godt bruge 1 time inden jeg skulle hente William for lige at kunne handle ind i byen osv.
Men ellers er det super.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2008

Marco2

Har han fået kindtænder? Hvis ikke anbefales der at man ikke anvender tandpasta... og så er du da ude over det problem. HVis han har fået de inderste bisser har jeg ingen råd, for dem har Emily ikke fået, så vi er ikke gået igang med tandpastaen endnu...

AG

Anmeld

13. maj 2008

Rasmine

Selvfølgelig skal der da bruges tandpasta, allerede fra første bisse. De kan da udvikle huller som alle andre.
Her bruger vi Colgate, sådan en gul én, fra 0-2 år. den er et hit.
-Aner ikke om der er mint i.

Anmeld

13. maj 2008

bette

jeg bruger zendium tandpasta for de små.. de overholder det de skal for at de små må bruge det.. menes ikke at der er mint i dem..

Anmeld

13. maj 2008

Nadi

Jeg bruger også zendium tandpasta, en med Postmand Per uden på. Og Oliver er helt vild med den :D Jeg har fået den ved tandlægen, de vil jo gerne sælge dem. Eller det vil min ihvertfald :P Så det var da måske en ide at spørge dem om de har nogle du må købe.

-Nadia

Anmeld

13. maj 2008

Anja

Vi bruger Zendium og den kan Elias godt lide, men nu har han heller aldrig prøvet andet. Vores børnetandpleje anbefaler at man bruger alm Zendium til børnene i stedet for børnetandpasta, så det gør vi her i huset.

Anmeld

13. maj 2008

Marco2

Mebach skriver:

Selvfølgelig skal der da bruges tandpasta, allerede fra første bisse. De kan da udvikle huller som alle andre.

Nå, men så er de nok helt forkert på den på tandlægehøjskolen i Århus, hvor alle bliver inviteret til "undervisning" når børnene er 6 mdr. og de anbefaler at man IKKE benytter tandpasta før kindtænderne er kommet.....

AG

Anmeld

13. maj 2008

Lise

Jeg bruger også det der postmand Per-pasta... nogle dage vil han gerne ha børstet tænderne, andre dage ikke.

MEN jeg spurgte min tandlæge. Hun sagde "det er ikke så vigtigt når det kun er de forreste tænder da det er MEGET sjældent der kommer huller i dem. Hvis han ikke vil, så lad være at gøre en stor kamp ud af det".

Anmeld

13. maj 2008

Marco2

Tandplejen skriver på deres hjemmeside i et svar til en bruger:

"Indtil Emilie er ca. 1½ år skal du blot børste med vand. Vi anbefaler, at du begynder med fluortandpasta, når hun får sin første kindtand, som netop kommer i 1½ års-alderen. Børns immunsystem er ikke færdigudviklet, før de er ca. 1 år gamle. Derfor anbefaler vi at vente med tandpastaen. På den måde skåner du immunsystemet, indtil det er klar til at tackle de konserveringsmidler og smags- og farvestoffer, der er i tandpastaen.

Anmeld

13. maj 2008

Lene76

Marco2 skriver:

Mebach skriver:

Nå, men så er de nok helt forkert på den på tandlægehøjskolen i Århus, hvor alle bliver inviteret til "undervisning" når børnene er 6 mdr. og de anbefaler at man IKKE benytter tandpasta før kindtænderne er kommet.....

AG

hmmm der er da noget der er gået min næse forbi.... er du da blevet inviteret derop el??? jeg har ik fået noget nemlig... kun den alm tandplejer( den på skolerne) har vi været på besøg hos.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.