Ble igen igen...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. februar 2010

Stumpen

Heidi Bakke skriver:

Jeg tror simpelthen bare det handler om at hun ikke er klar....Men det kan altså give bagslag at presse hende...

Tålmodighed.

Men det er også nemt for mig at sige, jeg er jo igennem det.

Jeg er enig med Heidi... Da vi fik Victoria havde vi jo lige prøvet at tage bleen af Mathilde som både lavede det ene og andet uden at lade sig mærke af det.. Sp kom for at se til victoria, men da det var den samme vi havde til mathilde skulle hun da lige høre hvordan det gik med hende og hun sagde at når mathilde var ligeglad, så var det et tegn på at hun ikke var klar...

Så er hun ikke ked af at gå med ble i børnehaven, så lad hende beholde den... Gør det på hendes præmisser... Det hjælper ikke at presse børn, hvis ikke de er klar og jeg synes det er synd at hun skal gå med våde bukser for at du mener hun skal af med den ble, hvis hun ikke er klar... Det er altså nedværdigende for hende...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2010

Miaand

Hi hi jo du er nok lidt for blød  Og jeg havde nøjagtig de samme overvejelser som dig, jeg var SERIØST bange for at give hende traumer for livet  

Men du skal jo ikke skælde ud/være sur når du siger det, bare sig det til hende stille og roligt, f.eks.: På fredag når vi kommer hjem fra børnehave, så tager jeg din ble af, og jeg ved godt du bliver rigtig utryg, men Jeg ved at du er dygtig nok og nok skal lære at gå på toilettet. Jeg skal nok hælpe dig, og hvis du ikke har lyst så må du altså tisse i bukserne, for fra på fredag af er bleerne kun til natten.

Og så ikke snakke så meget mere om det, husk hende evt. på en enkelt gang at på fredag er det jo... Og så bare tålmodighed, tålmodighed, tålmodighed, en dag gider hun ikke at få vådt tøj mere...

Find evt. selv ud af hvad der irriterer hende mest, skal hun f.eks selv tage det våde tissetøj af, eller vinder hun mors tid ved at du hjælper hende  Skal hun i bad efter at have tisset i bukserne eller er der for meget underholdning i det?

Held og lykke fra Mia, der sagtens kan forstå dine tvivl, jeg har selv stået i samme sitution

Anmeld

8. februar 2010

3rollinger

Stumpen skriver:

Jeg er enig med Heidi... Da vi fik Victoria havde vi jo lige prøvet at tage bleen af Mathilde som både lavede det ene og andet uden at lade sig mærke af det.. Sp kom for at se til victoria, men da det var den samme vi havde til mathilde skulle hun da lige høre hvordan det gik med hende og hun sagde at når mathilde var ligeglad, så var det et tegn på at hun ikke var klar...

Så er hun ikke ked af at gå med ble i børnehaven, så lad hende beholde den... Gør det på hendes præmisser... Det hjælper ikke at presse børn, hvis ikke de er klar og jeg synes det er synd at hun skal gå med våde bukser for at du mener hun skal af med den ble, hvis hun ikke er klar... Det er altså nedværdigende for hende...

Jamen, hun skal da heller ikke gaa med vaade bukser. Hun faar da rent toej paa naar der er et uheld.

Og det er altsaa ikke kun én sandhed her. Der er en maade man goer det paa i Danmark, og saa er der andre maader. Jeg kan umuligt tro at hvis omkring 44 mio spaniere er blevet renlige da de var 2 et halvt, og altsaa ikke har noget forkroeblet forhold til hverken toiletter eller paa andre maader virker psykisk paavirkede naar de ser et rulle toiletpapir, at det er helt hen i marken som de goer det paa hernede.

Jeg svarer kun og fortaeller om min oplevelser fordi I spoerger

Knus

Trine

Anmeld

8. februar 2010

Stumpen

3rollinger skriver:

Jamen, hun skal da heller ikke gaa med vaade bukser. Hun faar da rent toej paa naar der er et uheld.

Og det er altsaa ikke kun én sandhed her. Der er en maade man goer det paa i Danmark, og saa er der andre maader. Jeg kan umuligt tro at hvis omkring 44 mio spaniere er blevet renlige da de var 2 et halvt, og altsaa ikke har noget forkroeblet forhold til hverken toiletter eller paa andre maader virker psykisk paavirkede naar de ser et rulle toiletpapir, at det er helt hen i marken som de goer det paa hernede.

Jeg svarer kun og fortaeller om min oplevelser fordi I spoerger

Knus

Trine

og det er vi da glade for..

Men jeg synes bare ikke om tanken om at sige til mathilde at på fredag må du tage konsekvensen af ikke at ville smide bleen frivillig er at trække noget ned over hovedet hun evt ikke er klar til...

Anmeld

9. februar 2010

3rollinger

Stumpen skriver:

Men jeg synes bare ikke om tanken om at sige til mathilde at på fredag må du tage konsekvensen af ikke at ville smide bleen frivillig er at trække noget ned over hovedet hun evt ikke er klar til...

Og det er jo ogsaa helt fint. Det er din datter og dit valg. Og den danske metode fungerer jo ogsaa. Den tager bare lidt laengere tid

Anmeld

9. februar 2010

Stumpen

3rollinger skriver:

Og det er jo ogsaa helt fint. Det er din datter og dit valg. Og den danske metode fungerer jo ogsaa. Den tager bare lidt laengere tid

Altså nu er hun jo kommet af med den..

Men synes nu godt om det danske system, da man på den måde har begrænset våde bukser

Anmeld

9. februar 2010

3rollinger

Stumpen skriver:

Altså nu er hun jo kommet af med den..

Men synes nu godt om det danske system, da man på den måde har begrænset våde bukser

Og jeg synes godt om det spanske system hvor man har et aars mindre forbrug af bleer  og ikke skal staa med naesen nede i bleen saa laenge.

Og saadan kan vi blive ved, hi hi.

Stort Knus

Trine

Anmeld

11. februar 2010

Miaand

Stumpen skriver:

og det er vi da glade for..

Hej igen

Vil lige kommentere igen, selvom jeg godt ved det ok er et punkt man ikke bare sådan ligebliver enige om

Det ka godt være at det lyder "hårdt" at sige at :på fredag bruger du ikke ble mere.. Men der er jo KÆMPE forskel på vores børn, og vi må jo holde fast i, at vi hver især, som MOR til netop vores barn, ved hvad der virker bedst.

Grunden til mit svar er, at jegved at Lone som jeg, har to børn med meget lille aldersforskel, og jeg har oplevet en STOR forskel på min datter og andres piger på samme alder. Min Naja har aldrig ytret ønske om at ville være den store pige, hun har været "tvunget" til at være den store tidligt, da hun tidlit blev storesøster. Jeg har aldrig kunnet lokke hende med forskellige ting, hvorimod naboens datter smed bleen samme da vi fortalte at Naja var stoppet, for hun skulle bestemt være lige så stor og dygtig som Naja.

Den form for pædagogik/psykologi har aldrig virket på Naja, hun har aldrig ytret ønske om at ville det samme som de andre, hun har sin egen mening om tingene, hurra for det

Nå, det blev en længere kommentar

Knus Mia, med Naja som idaglig tale i børnehaven kaldes VILJES-barnet, så det er ikke for sjov når jeg siger hun har sin egen mening

Anmeld

11. februar 2010

lonemus

Miaand skriver:

Hej igen

Vil lige kommentere igen, selvom jeg godt ved det ok er et punkt man ikke bare sådan ligebliver enige om

Det ka godt være at det lyder "hårdt" at sige at :på fredag bruger du ikke ble mere.. Men der er jo KÆMPE forskel på vores børn, og vi må jo holde fast i, at vi hver især, som MOR til netop vores barn, ved hvad der virker bedst.

Grunden til mit svar er, at jegved at Lone som jeg, har to børn med meget lille aldersforskel, og jeg har oplevet en STOR forskel på min datter og andres piger på samme alder. Min Naja har aldrig ytret ønske om at ville være den store pige, hun har været "tvunget" til at være den store tidligt, da hun tidlit blev storesøster. Jeg har aldrig kunnet lokke hende med forskellige ting, hvorimod naboens datter smed bleen samme da vi fortalte at Naja var stoppet, for hun skulle bestemt være lige så stor og dygtig som Naja.

Den form for pædagogik/psykologi har aldrig virket på Naja, hun har aldrig ytret ønske om at ville det samme som de andre, hun har sin egen mening om tingene, hurra for det

Nå, det blev en længere kommentar

Knus Mia, med Naja som idaglig tale i børnehaven kaldes VILJES-barnet, så det er ikke for sjov når jeg siger hun har sin egen mening

Hej Mia!

Tak for dit indlæg .)

Jeg kan nikke genkendende til alt du skriver.....ja, der er forskel på børn, og Stefanie er nøjagtig på samme måde - hun er så frygtelig stædig, hvilket kan skabe lidt problemer her i barndommen, men senere i livet er denne egenskab jo en kæmpe gave

Hvis hun beslutter sig for noget hun ikke vil, så er hun komplet ligeglad med hvad de andre børn siger - i tirsdags var der fastelavnsfest i børnehaven, men hun ville under ingen omstændigheder klædes ud, ej heller ikke slå på tønden. Men hun ville gerne med og hyggede sig gevaldigt, men hun gad bare ikke det der udklædningsfis. Jeg var bange for hun skulle føle sig udenfor, men det havde hun på ingen måde gjort. Og de andre børn havde accepteret, da hun sagde: at dét gad hun altså ikke . - Sjov nok var der så osse et par andre der heller ikke ville, så Stefanie's stædighed havde smittet af på et par af de andre....

Men skægt hun er sådan, for hun er egentlig en meget genert pige, men trods dette løber hun ikke bare med på de ting, som hun ikke har lyst til. Dét er sgu da en kæmpe gave

Men, mht bleen....ja, så er hun desværre lige så stædig dér....

Lone

Anmeld

11. februar 2010

Heidi.

Hvorfor er det så vigtigt at hun smidder den ble?? Jeg har dårlig erfaring fra Frederikke med at presse dem til det. Vi var også meget opsatte på at Frederikke skulle af med den ble, og jo mere vi ville have det, desto mere galt gik det. Frederikke var næsten 4 før hun tog den af om dagen.

Vi snakker slet ikke med Phillipa om det, for hun viser ingen interesse for det. Tro mig det skal nok komme en dag.. og der sker ikke noget ved de bliver lidt ældre. Jeg syntes i skal age det helt rolig.

Jeg ved hvordan du har det, for jeg havde det helt ligeså med Frederikke.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.