Ble igen igen...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.123 visninger
24 svar
0 synes godt om
3. februar 2010

lonemus

Hvordan pokker får jeg Stefanie til at slippe den ble??

Nu er en ny pige startet i børnehaven, dvs hun er lige blevet 3 år og er blefri - det fortalte Stefanie mig da hun kom hjem fra børnehaven i går, at Cille altså heller ikke brugte ble!!!

Hun lægger mærke til hvem der bruger og ikke bruger ble....men alligevel vil hun ikke give slip!! Jeg er ikke i tvivl om hun godt ved, hvornår hun skal lave prut og tisse - da jeg hentede hende i mandags spurgte jeg om hun lige ville med ned at handle...hun stod og tænkte lidt - normalt ville hun råbe ja, men her sagde hun nej og jeg kunne se på hende hun skulle lave prut, men holdt sig. Hun vil jo kun lave prut hjemme Det er osse okay, men hun kan altså godt mærke det.

Vi snakker tit om, at hun bliver rød, at hun snart skal smide bleen osv. Men hun VIL have ble på!! Hun siger osse selv nogle dage: den dumme ble!!

Nu talte jeg lige med en pædagog, som sagde hendes dreng nu var 4 år og først lige har smidt bleen - ved godt drenge kan være lidt længere om det, men frygter da lidt, at Stefanie osse når 4-års alderen, før der sker noget!! Hun måtte så osse bare tage den af ham, ellers ville han heller ikke slippe den....det har jeg osse prøvet med Stefanie, men så tisser hun bare i bukserne..... Hun havde osse hørt, man bare skulle vente, men han ville bare ikke give slip - hun kendte en dreng der var 5½ år før han blev blefri....han gav ikke selv slip før... Det virker heller ikke til at genere Stefanie, at mange af den andre børn ikke bruger ble!

Skal jeg mon være mere hård...?!?!

HJÆLP........

Lone

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2010

82Miraklet

Hmm det er jo så svært det med den ble...

Har du snakket med pædagogerne i børnehaven... ???

(Jeg ved ikke om dette er en god ide, men )

Kunne I evt lave en aftale om at Stefanie prøver IKKE at have ble på i børnehaven ???? Altså at I tager den af når i kommer til børnhaven, ligesom i tager overtøjet af ??? Kunne Prinsessen måske være med på den ide ?? I kunne jo måske snakke om det og forberede hende lidt på det i nogle dage ???

Og ja så når man henter kan hun evt få bleen på igen for ikke at presse hende for meget ???

Eller måske kan man sige hun skal være blefri i børenehaven fra hun bliver afleveret til hun har spist Frokost ?? Hvis hun så siger i børnehaven hun vil have ble på, så kan hun få at vide at når hendes madpakke er spist så kan hun få ble på ???

Ja Aner ikke om dette er en mulighed, men det var hvad jeg lige tænkte omkring det...

Håber I finder en løsning, og ellers så kommer det jo altså når hun er helt klar... Men vil nu ikke mene du skal blive endnu mere hård og striks da jeg ikke tror det vil gavne i nogen positiv retning.

Knus

Anmeld

3. februar 2010

3rollinger

Ja, jeg har jo givet min mening til kende foer, da jeg jo har et helt andet syn paa ble sagen pga hvor jeg bor. Og blefrie boern fra 2 1/2 aars alderen.

Jeg synes simpelthen bare du skal tage den af, og lade hende tisse i bukserne i en uges tid, hvis det overhovedet kommer til at tage saa lang tid. Du foelger hende paa toilettet ca hver halve time hvor hun kan proeve at tisse. Ikke desto mindre vil der vaere uheld, men saa skifter du bare toej og vasker lidt mere den uge. Der vil ogsaa vaere uheld med prut, men det skader altsaa ikke barnet.

Som sagt har jeg renlige boern fra de var 2 et halvt, og det tog ikke mere end 14 dage fra dag ét til de var helt renligt. Og selvfoelgelig var det ikke kun uheld alle dage. Der var ogsaa mange gange hvor de faktisk gik paa toilettet.

Jeg maa hellere sige at denne metode kender jeg kun paa saa smaa boern, ikke paa 3 eller 4 aarige. Men jeg kan ikke tro at alle spanske boern kan styre deres blaere som 2 aarig og ingen danske boern kan. Det er simpelthen bare at kaste dem ud i det. Og ingen af mine boern har et underligt eller uheldigt forhold til toilettet.

Held og lykke.

Trine

Anmeld

3. februar 2010

lonemus

Maria82 skriver:

Hmm det er jo så svært det med den ble...

Har du snakket med pædagogerne i børnehaven... ???

(Jeg ved ikke om dette er en god ide, men )

Kunne I evt lave en aftale om at Stefanie prøver IKKE at have ble på i børnehaven ???? Altså at I tager den af når i kommer til børnhaven, ligesom i tager overtøjet af ??? Kunne Prinsessen måske være med på den ide ?? I kunne jo måske snakke om det og forberede hende lidt på det i nogle dage ???

Og ja så når man henter kan hun evt få bleen på igen for ikke at presse hende for meget ???

Eller måske kan man sige hun skal være blefri i børenehaven fra hun bliver afleveret til hun har spist Frokost ?? Hvis hun så siger i børnehaven hun vil have ble på, så kan hun få at vide at når hendes madpakke er spist så kan hun få ble på ???

Ja Aner ikke om dette er en mulighed, men det var hvad jeg lige tænkte omkring det...

Håber I finder en løsning, og ellers så kommer det jo altså når hun er helt klar... Men vil nu ikke mene du skal blive endnu mere hård og striks da jeg ikke tror det vil gavne i nogen positiv retning.

Knus

Tak for dit svar

Jamen i børnehaven siger de, at hun nok selv skal komme og sige til, at vi bare skal lade hende gå med ble.

Jeg er nok ikke så meget for at sige, hun skal undvære bleen i børnehaven til at starte med, da jeg er bange for hun så vil forbinde børnehaven med noget trist/svært/utrygt, fordi man ikke må have ble på. Men idéen kunne jo være god nok - tak ,)

Lone

Anmeld

3. februar 2010

lonemus

3rollinger skriver:

Ja, jeg har jo givet min mening til kende foer, da jeg jo har et helt andet syn paa ble sagen pga hvor jeg bor. Og blefrie boern fra 2 1/2 aars alderen.

Jeg synes simpelthen bare du skal tage den af, og lade hende tisse i bukserne i en uges tid, hvis det overhovedet kommer til at tage saa lang tid. Du foelger hende paa toilettet ca hver halve time hvor hun kan proeve at tisse. Ikke desto mindre vil der vaere uheld, men saa skifter du bare toej og vasker lidt mere den uge. Der vil ogsaa vaere uheld med prut, men det skader altsaa ikke barnet.

Som sagt har jeg renlige boern fra de var 2 et halvt, og det tog ikke mere end 14 dage fra dag ét til de var helt renligt. Og selvfoelgelig var det ikke kun uheld alle dage. Der var ogsaa mange gange hvor de faktisk gik paa toilettet.

Jeg maa hellere sige at denne metode kender jeg kun paa saa smaa boern, ikke paa 3 eller 4 aarige. Men jeg kan ikke tro at alle spanske boern kan styre deres blaere som 2 aarig og ingen danske boern kan. Det er simpelthen bare at kaste dem ud i det. Og ingen af mine boern har et underligt eller uheldigt forhold til toilettet.

Held og lykke.

Trine

Ja, men i julen prøvede vi osse at sige: nu er det nu, nu skal du smide bleen. Men det gik jo ikke så godt, hun fortsatte bare med at tisse i bukserne...osse selvom hun stod ved siden af toilettet!!

Er du vimmer, det er tidligt at blive blefri som 2½ årig - min søn er nu 2½ år, men han har absolut ingen føling med noget nede i tissetrolden.han er langt fra klar. Derimod Stefanie kan sagtens mærke det hele, med hende er det ren og skær dovenskab..og det er nok det der irriterer mig så meget

Lone

Anmeld

3. februar 2010

82Miraklet

Jeg tænkte også mere på at gøre det i børnehaven fordi hun netop er meget opmærksom på de andre børn i børnehaven, om de har ble på eller ej..... Selvfølgelig skal hun ikke forbinde børnehaven med noget trist... Men måske I bare skal prøve at spørge hende når hun kommer i børnehaven om ikke hun vil ha bleen af ?? og så acceptere hun siger NEJ..... ligepludselig siger hun måske JA ????????

Anmeld

3. februar 2010

Heidi B

Jeg tror simpelthen bare det handler om at hun ikke er klar....Men det kan altså give bagslag at presse hende...

Tålmodighed.

Men det er også nemt for mig at sige, jeg er jo igennem det.

Anmeld

8. februar 2010

Miaand

Hej Piger

Nu kom jeg sørme lige forbi igen, sidst var dette emne også på banen. Jeg var en af dem der skrev at vi bare måtte tage den af vores datter og så kæmpe kampen. Hun nægtede jo også at gå på toilettet og kunne også sagtens finde på at stå lige ved siden af toilettet og tisse i bukserne Vi sagde bare at det jo ikke var så smart, og så kom hun elers under bruseren og blev skyllet, det var hun ikke tilfreds med. Så det hjalp lidt, men pludselig var det sjovt at skulle i bad bagefter, så der lavede vi "straffen" om til at hun IKKE kom i bad efter at have tisset i bukserne. Sikkert totalt upædagoisk, men da hjalp og processen tog 2 uger

Af med den, og lad hende tisse i bukserne, og sig evt. til hende at nu er hun stor og dygtig, så nu bruger hun ikke ble mere, og hvis ikke hun vil på toilettet så må hun jo tisse i bukserne.. Så har du ligesom gjort hende det klart at du holder på dit, men at du ikke giver dig.

Og vi har jo også en lillebror herhjemme og han er 2,4 og han ved godt hvornår han laver hvad, men er dog endnu ikke blevet frarøvet bleen  Tilgengæld tog vi hans sut for en måned siden, sammen med Naja's

Knus fra Mia

Anmeld

8. februar 2010

3rollinger

Miaand skriver:

Af med den, og lad hende tisse i bukserne, og sig evt. til hende at nu er hun stor og dygtig, så nu bruger hun ikke ble mere, og hvis ikke hun vil på toilettet så må hun jo tisse i bukserne.. Så har du ligesom gjort hende det klart at du holder på dit, men at du ikke giver dig.

Enig!!

Anmeld

8. februar 2010

lonemus

Men er det ikke meget hårdt at gøre...tænker jeg lidt...!?!?

Måske er jeg bare lidt for blød.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.