Hvordan pokker får jeg Stefanie til at slippe den ble??
Nu er en ny pige startet i børnehaven, dvs hun er lige blevet 3 år og er blefri - det fortalte Stefanie mig da hun kom hjem fra børnehaven i går, at Cille altså heller ikke brugte ble!!!
Hun lægger mærke til hvem der bruger og ikke bruger ble....men alligevel vil hun ikke give slip!! Jeg er ikke i tvivl om hun godt ved, hvornår hun skal lave prut og tisse - da jeg hentede hende i mandags spurgte jeg om hun lige ville med ned at handle...hun stod og tænkte lidt - normalt ville hun råbe ja, men her sagde hun nej og jeg kunne se på hende hun skulle lave prut, men holdt sig. Hun vil jo kun lave prut hjemme
Det er osse okay, men hun kan altså godt mærke det.
Vi snakker tit om, at hun bliver rød, at hun snart skal smide bleen osv. Men hun VIL have ble på!! Hun siger osse selv nogle dage: den dumme ble!!
Nu talte jeg lige med en pædagog, som sagde hendes dreng nu var 4 år og først lige har smidt bleen - ved godt drenge kan være lidt længere om det, men frygter da lidt, at Stefanie osse når 4-års alderen, før der sker noget!! Hun måtte så osse bare tage den af ham, ellers ville han heller ikke slippe den....det har jeg osse prøvet med Stefanie, men så tisser hun bare i bukserne.....
Hun havde osse hørt, man bare skulle vente, men han ville bare ikke give slip - hun kendte en dreng der var 5½ år før han blev blefri....han gav ikke selv slip før...
Det virker heller ikke til at genere Stefanie, at mange af den andre børn ikke bruger ble!
Skal jeg mon være mere hård...?!?!
HJÆLP........
Lone
Anmeld