Hvor er jeg træt af det (baby+hund)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. maj 2008

linemus

Jeg synes bestemt ikke du lyder som en dårlig mor. Bare en ganske almindelig en, der er ved at få spat af, at ungen ikke kan gøre, som man siger. Og det kender jeg altså alt for godt, når jeg for 117. gang siger, NEJ, DU MÅ IKKE KRAVLE HEN TIL TRAPPEN (x2). Og har man ikke lige overskud, kan man let blive sur, selvom de jo ikke gør det for at drille. Det virker bare SÅ provokerende, når de så griner, selv om de bare er små babyer.

Sender lige et kram :)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2008

Loggidut

hey no no no....lad lige være med at logge...

du kan ikke få dem til at forstå noget nu...jo de forstår det godt, men grænser skal indarbejdes igen og igen...

det er en leg for hende nu...at hvis jeg gør sådan her...så siger mor sådan der...man kan ikke regne med de ved det når du siger det få gange...

lad være med at logge...for så får du jo slet ikke bugt med dine følelser og vrede...det er her du skal rase dem ud jo!

Anmeld

13. maj 2008

Loggidut

og ja Line du sagde det jeg glemte...DU ER IKKE EN DÅRLIG MOR... for så er vi alle det jo!

Anmeld

13. maj 2008

BellaT

:(:(
Øv, hvor er det en svær situation. Her er det lige omvendt. Vores rottweiler knus-elsker Phillip og vil være ved ham konstant. Og slikke ham plaskvåd hvis hun fik lov. Men det kan garanteret også give problemer senere, når Phillip ikke gider al den nærkontakt med hunden.:S Tror der vil være problemer altid når børn og hunde bor sammen. På den ene eller den anden måde.
Mit råd er også at blive ved med at sige nej og fjerne hende. Tror det ryger ind på et tidspunkt. Og bliver der.
DU ER IKKE EN DÅRLIG MOR!! Så er jeg også, for Phillip tester mig i den grad, når jeg siger nej til ham. Kniber øjnene sammen, skyder mulen ud og prøver så lige en gang til. Og en gang til.
Er det fordi du mener det kan blive farligt med Filuca og hunden? Eller kender du hunden godt nok til at vide at det bare er utilfreds knurren. For nogle hunde knurrer jo ved den mindste irritation og andre knurrer først lige inden de angriber.
Har du prøvet når du siger nej til Filuca at kigge hende dybt i øjnene og se meget alvorlig ud? Ja, det har du garanteret. Men det virker her hvis Phillip begynder at grine af et nej. Så kigger jeg på ham meget alvorligt og så ved han, at det altså ikke er spor sjovt.

Knus fra Helle...

Anmeld

13. maj 2008

ivfmarie

Jeg har et forslag... men det kræver en indsats (men det gør det jo altid at have børn og/eller dyr)
Det drejer som om opdragelse af BÅDE Line og Filuca...
Line skal have et sted hvor hun er 200 % sikker på at Filuca ALDRIG kan genere hende - et Hunde-helle hvor hun har fred. Det er jeres opgave at lære Filuca at hun ikke må henvende sig til Line (ikke engang bare snakke med hende på afstand). Når Line ligger der, så skal hun være som luft for Filuca.

Jeg vil foreslå at indlæringen forgår således:

Når I ser at der er en konflikt på vej - helst inden Line når at knurre, siger I "nej" til Filuca og vender hende væk fra Line. Line beder I om at gå hen og lægge sig på hendes helle-plads. Her skal hun roses så snart hun går der hen, og så skal I holde øje med Filuca - hun må IKKE følge efter Line. Husk at det ikke er en straf for Line at hun skal flytte sig - I hjælper hende med at få fred.

Planen er at Line skal lære at der et sted hvor hun med sikkerhed ved at hun er i fred. Når hun ved det, så vil hun automatisk søge derhen hvis Filuca bliver for nærgående.
Som det er nu, har Line ikke fred nogensteder, og så er det at hun knurrer - fordi hun ikke ved hvad hun skal gøre af sig selv.

Det er faktisk lidt vigtigt at I ikke skælder Line ud for at knurre - hvis en hund tror den får skæld ud for at knurre, kan man risikere at hunden bider i stedet for!!

Det er hårdt, og I skal være meget konsekvente, ellers er der ingen fidus i denne indlæring.

Det KAN lade sig gøre - vi havde nemlig samme problem med vores gamle hund og Freja... Hunden lærte at gå væk, og hurtigt fandt Freja ud af at der ikke var meget sjov ved at følge efter den.

Pøj pøj

Marie - back to work :)

Anmeld

13. maj 2008

Mikkelmusen

Hej Marie

Jeg tager en snak med manden og viser dit indlæg så der bliver en fælles indsats.

Det lyder som en god plan. Mht at skælde Line ud så ved vi godt at det ikke hjælper. Hun får kun skældud hvis hun sidder et sted som er Filucas og hun knurrer. Vi har forsøgt at lave hendes ene kurv til helle, men det er svært at få det til at fungere. Men vi må op på hesten igen og prøve hårdere.

Tusind tak for din hjælp. Jeg melder tilbage hvordan det går om noget tid.

I er her sgu altid når man har brug for nogen tøser... (H)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.