Hvor er jeg træt af det (baby+hund)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

582 visninger
15 svar
0 synes godt om
13. maj 2008

Mikkelmusen

Misforstå mig ikke, men jeg er virkelig ved at være træt af at Filuca ikke kan forstå at jeg siger nej når hun tager fat i hunden og kravler op i kurven.

Hunden knurrer hver gang hun kommer i nærheden, og det er jo også synd for den. Filuca er skide glad for hende og vil bare "lege". Det er hunden bare slet ikke interesseret i. Jeg forsøger at lære Filuca at det er hundens kurv og det er det sted den skal ha fred. Men jeg føler bare ikke jeg kommer nogle steder.

Selvfølgelig ved jeg godt hvad udvejen kan blive, for går det ikke så er det jo hunden der ryger. Vi har jo fra starten vidst at chihuahua normalt ikke er god til små børn, men da vi fik hende havde vi jo slet ikke overvejet børn. Det giver mig SÅ dårlig samvittighed ikke at ha tænkt lidt længere. Jeg ved også godt man kan opdrage en hund til meget.

Jeg er træt af alt den knurren og hiven i hunden. Uden at jeg skal give manden noget skyld så virker det bare mest som om han tænker, at det nok går når hun bliver større, hver gang hunden knurrer og Filuca irriterer den. Jeg har sagt til ham flere gange at jeg synes det er for meget, men han siger ikke noget. Enten flytter han Filuca fra hunden eller omvendt. Og så er det fint...???

Jeg måtte lige af med det.. Jeg er virkelig i tvivl. Men hvis man er i tvivl er det ikke det samme som "farvel vovse"?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2008

bette

rigtig træls situation at sidde i..
har i ikke et rum hunden kan få lidt fred i engang i mellem? evt et sted hvor bette pigen ikke kan komme? evt op af nogle trapper.. måske?

Anmeld

13. maj 2008

Mikkelmusen

jo men problemet er jo at hunden ikke gider være andre steder. Hun gider kun være der hvor vi er. Vi har prøvet f.eks. med gitteret, men står hun bare og piver på den anden side.

Anmeld

13. maj 2008

bette

Chihuahuamus skriver:

jo men problemet er jo at hunden ikke gider være andre steder. Hun gider kun være der hvor vi er. Vi har prøvet f.eks. med gitteret, men står hun bare og piver på den anden side.

hmm ja okay.. giver den udtryk for at den ikke kan lide hende eller hvordan?

Anmeld

13. maj 2008

Mikkelmusen

Jeg ved ikke om det er fordi hun decideret ikke kan li hende men hun virker som om hun gerne vil være i fred.

Anmeld

13. maj 2008

Loggidut

hey hunni...jeg ville tage mig en god snak med ivf...hun er trods alt hundetræner, og kan måske have et par fif.

jeg kan godt se at hvis energien er lig nul nu til at lave nogle grænser...så bliver det ikke bedre når filuca bliver to år, for så er hun bare så meget stærkere...og mere rundt omkring...hmmm, jeg kan ikke gøre mig klog på det, da jeg aldrig har haft hund og 10 mdr. gamle børn på samme tid.

men jeg vil give dig ret...hunden skal have et "her har jeg fred" sted, og det er noget Filuca bare skal forstå, men det skal jo siges igen og igen...suk...

held og lykke med det søde ven!

Anmeld

13. maj 2008

bette

hmm min mor havde 3 hunde og passede mange små børn.. de hunde var egentlig ikke så¨glad for børn.. men der skete aldrig noget andet end de knurrede.. men min mor lærte børnene at hundene skulle de lade være med mindre de kunne være søde ved dem..
men ja snak da med en hundetræner om der er noget du kan gøre ved hunden..
men jeg tror altså ikke man kan ændre på at hunden har brug for fred engang i mellem

Anmeld

13. maj 2008

Mikkelmusen

Jeg vil nu heller ikke ændre på at hun vil ha fred engang i mellem. Det skal hun jo ha. Men hun virker som om hun vil fred hele tiden. Jeg vil jo også gerne lære Filuca at lade hende være.

Hun kan f.eks. gå op på sofaen hvor Filuca ikke kan nå hende, men der gider hun selvfølgelig ikke ligge. Hunden ligger sig altid der hvor Filuca kan komme til hende.

Anmeld

13. maj 2008

linemus

Jeg tror ikke, du kan gøre andet ved Filuca end sige det igen og igen og igen. Tage hende væk fra hunden/kurven, sige nej og flyt hendes opmærksomhed til noget andet. Jeg tror godt, man kan forvente, at de forstår det, men ikke at de kan huske det. Det er trættende at sige det igen og igen, men jeg vil da tro, hun lærer det... engang...

Kan godt forstå det er en træls situation :(

Anmeld

13. maj 2008

Mikkelmusen

Jeg vil gerne sætte grænser men det er som om det ikke fiser ind. Vi har prøvet fra start at sige nej til Filuca når hun kom for tæt på Line, men hun synes bare det er sjov. Det samme sker når hun hiver i ledninger og dvd'en osv. Vi tager tingene fra hende og siger nej, men hun griner bare. For fanden jeg må være en dårlig mor siden jeg ikke engang kan lære hende det. Jeg tror jeg logger af og holder en laaang pause. Kan mærke jeg er lige ved at koge. Sorry tøser. Det skal jo ikke gå ud over jer. Knus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.