Sprøjer og homoner

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.544 visninger
13 svar
0 synes godt om
1. februar 2010

Malene76

Hej derude...

Kort og godt er jeg nysgerrig på om alle kvinder skal stikke sig med hormoner når man skal have hjælp til at blive gravid, uanset om det er via insimination eller reagensglas. Håber nogen byder ind med viden.

Mvh. Malene

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. februar 2010

oo

jeg kender ingen behandlinger der er helt fri for sprøjterne. man skal jo have i hvert fald en ægløsningssprøjte uanset hvad, såe...

skal du i behandling og er nervøs for sprøjterne eller hvordan?

Anmeld

1. februar 2010

Malene76

Ja det regner vi med at vi skal. Jeg er bestemt ikke vild med skulle stikke mig flere gange dagligt med homoner...  Dels er der selve stikkeriet.. ØV! Dernæst er jeg ikke vild med at fylde mig med homoner. Er nok lidt bekymret for bivirkninger.. Ikke at jeg ved så meget om det endnu...  Er nok bare lidt god til at bekymre mig...

Anmeld

1. februar 2010

oo

hormonerne er der jo, både i pille og sprøjte form. det kan godt være hårdt, men det ER til at overleve

og sprøjterne er meget slemmere i ens hoved end de er i virkeligheden. det er som regel 1 sprøjte om dagen. i normal IUI er det gonal-f sprøjten 1 gang om dagen i 2 dage og derefter en Ovitrelle sprøjte som giver ægløsning.

tricket er at stikke i den mavedelle man kan hive frem under navlen. så kan man stort set ingenting mærke

men jeg kan godt forstå du er bekymret! jeg var meget bekymret - tudbrølede faktisk en hel del! - inden vi startede IUI behandlingerne. og nu hvor vi skal i IVF, så er jeg igen meget bekymret omkring det hele.

men der er en masse rigtig søde kvinder herinde der kan fortælle om alt ved behandlingerne ned til mindste detalje, så der er meget hjælp og trøst at hente og tricks

Anmeld

1. februar 2010

Malene76

Tak for dine svar. Ja siden er fuld af kvinder med en masse viden de gerne deler ud af. Dejligt. Jeg har jo også læst med på forskellige tråde der omhandler dette.

Kan godt forstå at du er bekymret over den proces I skal i gang med snart. Jeg har en veninde der har fået den mest perfekste skønne datter via reagensglasmetoden og en anden veninde der er i gang med reagensglasmetoden nu. Håber ALT det bedste for dig og din mand. Jeg har jo fuldt med i jeres trængsler (i mangel af bedre ord) i forskellige tråde. Det må være jeres tur MEGET snart til at stå med en baby i armene.

Anmeld

1. februar 2010

oo

tusind tak!

ja, jeg håber også at det er vores tur nu i hvert fald er det dejligt med solskinshistorier som din venindes - dem samler jeg på

Anmeld

21. februar 2010

Cecilie1988

Hej

Jeg har Pco.

Og skulle derfor tage nogle piller for at få ægløsning, og derefter en sprøjte.

Jeg var virkelig bange fordi der stod en masse bivirkninger, men jeg fik slet ingen af de bivirkninger.

Men ja at skulle stikke mig, var virkelig slemt, TROEDE jeg.

Forstillede mig det værste. Og er virkelig bange for nåle.

Men det var slet ikke slemt, så det skal du ikke være nervøs over. Det er en sejr, når man har taget sprøjten

Anmeld

21. februar 2010

Malene76

Cecilie1988 skriver:

Hej

Jeg har Pco.

Og skulle derfor tage nogle piller for at få ægløsning, og derefter en sprøjte.

Jeg var virkelig bange fordi der stod en masse bivirkninger, men jeg fik slet ingen af de bivirkninger.

Men ja at skulle stikke mig, var virkelig slemt, TROEDE jeg.

Forstillede mig det værste. Og er virkelig bange for nåle.

Men det var slet ikke slemt, så det skal du ikke være nervøs over. Det er en sejr, når man har taget sprøjten

Hej..

Tak for din hilsen. Ja man vender sig vel til det..  Og det er jo for en rigtig god sag må man sige.  Er I i gang med processen eller er I ovre det?

MVH. Malene

Anmeld

23. februar 2010

Cecilie1988

Ja det er det nemlig,:-)

Jeg har lige været igang for første gang, og er nu ca. 4 uger henne.

Så det kan godt virke:-)

Anmeld

23. februar 2010

Vial

Jeg fik også hormonbehandling pga PCO.

Min læge valgte en yders effektiv behandling, hvor jeg fra day one skulle have puregon, som skulle ind i maveskinet. Stak mig i alt 12 dage. Plus en ægløsninssprøjte.

Jeg fik sådan en lille "kuglepen" med en ultra tynd nål. Sygeplejersken skulle lære mig at stikke.

Jeg fik den i højre hånd og havde godt fat om en mavedelle med ventre hånd. Jeg tog tilløb til at stikke, men hver gang var det som om, at jeg mødte en mur få cm fra maveskinet. Kunne slet ikke finde ud af, at få den ind.

Det var en helt normal reaktion. Sygeplejersken fortalte mig, at de fleste er 20 min om at stikke den ind første gang. Kiggede på uret. Der var gået 5 min. Tæknte, at det skulle være løgn! Stak mig, og var SÅ overrasket. KUNNE SLET IKKE MÆRKE STIKKET!

Dagen efter da jeg var her hjemme skulle jeg lige tælle til tre et par gange. Endnu en gang kunne INTET mærke. De andre dage præsterede jeg at stikke mig mens jeg sludrede i tlf med veninderne og lavede andre ting - en gang i Fields under en shoppe tur.

Den sidste sprøjte (som ikke var en pen - men mere en rigtig sprøjte) tog jeg på et meget lille toilet til en fest (tænkte, at narkomaner kan stikke sig under usle kår, så kan jeg også).

Konklusionen er at sprøjter virkelig er det aller mindste i barnløshedsbehandling. Personligt havde jeg en god følelse med det. Det fik jo mine æg til at vokse, og skulle jeg opfylde mit højeste ønske

PS: Jeg panikker normalt vildt og voldsomt, når jeg skal vaccineres hos lægen - det kan slet ikke sammenlignes med det her! At blive stukket i nakken gør ondt. At stikke i en delle - er ingen ting.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.