Sprøjer og homoner

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. februar 2010

Malene76

KaMa skriver:

Jeg fik også hormonbehandling pga PCO.

Min læge valgte en yders effektiv behandling, hvor jeg fra day one skulle have puregon, som skulle ind i maveskinet. Stak mig i alt 12 dage. Plus en ægløsninssprøjte.

Jeg fik sådan en lille "kuglepen" med en ultra tynd nål. Sygeplejersken skulle lære mig at stikke.

Jeg fik den i højre hånd og havde godt fat om en mavedelle med ventre hånd. Jeg tog tilløb til at stikke, men hver gang var det som om, at jeg mødte en mur få cm fra maveskinet. Kunne slet ikke finde ud af, at få den ind.

Det var en helt normal reaktion. Sygeplejersken fortalte mig, at de fleste er 20 min om at stikke den ind første gang. Kiggede på uret. Der var gået 5 min. Tæknte, at det skulle være løgn! Stak mig, og var SÅ overrasket. KUNNE SLET IKKE MÆRKE STIKKET!

Dagen efter da jeg var her hjemme skulle jeg lige tælle til tre et par gange. Endnu en gang kunne INTET mærke. De andre dage præsterede jeg at stikke mig mens jeg sludrede i tlf med veninderne og lavede andre ting - en gang i Fields under en shoppe tur.

Den sidste sprøjte (som ikke var en pen - men mere en rigtig sprøjte) tog jeg på et meget lille toilet til en fest (tænkte, at narkomaner kan stikke sig under usle kår, så kan jeg også).

Konklusionen er at sprøjter virkelig er det aller mindste i barnløshedsbehandling. Personligt havde jeg en god følelse med det. Det fik jo mine æg til at vokse, og skulle jeg opfylde mit højeste ønske

PS: Jeg panikker normalt vildt og voldsomt, når jeg skal vaccineres hos lægen - det kan slet ikke sammenlignes med det her! At blive stukket i nakken gør ondt. At stikke i en delle - er ingen ting.

Tak for din beskrivelse af din situation. Det fik mig til at smile. Det lyder jo faktisk ikke så slemt. Synes nu det er meget sejt du ikke lod det stoppe dig at at gøre præcis som du plejer.  

Mvh Malene

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. februar 2010

Vial

Malene76 skriver:

Tak for din beskrivelse af din situation. Det fik mig til at smile. Det lyder jo faktisk ikke så slemt. Synes nu det er meget sejt du ikke lod det stoppe dig at at gøre præcis som du plejer.  

Mvh Malene

Tak :-) Den første og eneste hormonbehandling gav så meget bonus: Venter tvillinger! Så snart er det jo slut med fester, lange tlf.samtaler og marathon-shopping - så jeg må nyde det, så længe det varer.

Anmeld

24. februar 2010

Malene76

Hold da op, det er jo vildt.  Her hjemme gør vi lidt grin med om der er risiko eller chance for tvillinger når man får hjælp til det.  Ved du hvilket køn børnene har? Det er da så spændende med tvillinger. Ja det er da vigtigt at huske at nyde den sidste tid med frihed og ingen forpligtelser.  Der går jo nok lige nogle måneder eller tre inden man er klar på en fest.

Anmeld

25. februar 2010

thessemarie

Jeg startede med 4 uger på Synarella næsespray 3 gange dagligt, for at komme i en form for overgangs alder.. Det var en tid med mange hedeture... Bagefter skulle jeg stikke mig i 20 dage med Gonal F i store doser (da min krop ellers ikke reagerede på det) Kunne ikke stikke mig selv, første dag sad jeg i 1½ time og endte med at tudbrøle (er afsindig meget nåleskræk) i telefonen til kæresten der sad i sin lastbil langt væk hjemmefra og intet kunne stille op andet end at sige Du kan godt Skat, det ved jeg du kan.. Og til sidst ringede han efter min nabo der straks sagde ja da hun fik afvide hun måtte få lov at lege med nåle..  Til sidst fik jeg ægmodnings sprøjten..   Og så fik kroppen endeligt ro..

Skulle gennem 2 behandlinger med cyster på æggestokkene i første førsøg som var en af de bivirkninger man kunne støde på og Ægudtagning... Som ikke var særlig behageligt.. Men i vores tilfælde var 2 gang lykkens gang og er nu 25 uger henne...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.