Betyder størrelsen noget?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. januar 2010

MorTilSnartFire <3

jillkolsbjerg skriver:

Nu har jeg ikke selv født endnu, men har hørt at større børn hjælper mere til ved fødslen og det skulle derved gøre det lidt "nemmere";-)

knus jill 30+2

Har hørt det samme MEN, min mor (som er 5 gangsfødende og hvor den mindste var 3050 gr. og 48 cm og den største 3200 gr. og 51 cm. ) siger at de var lige NEMME alle sammen, det gjorde ondt, men det var ikke ulideligt - som hun siger...

Sabrina, som heller ikke har født endnu - så kan ikke komme med egne erfaringer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2010

Mig med maven

Milla-Victoria's mor skriver:

Håber i alle har det godt  Skal vi ikke lige se et lille billede af hende??

Knus Pernille

Det er da det i skal. Her er MIN lille prinsesse...

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

28. januar 2010

Mutti2

Mig med maven skriver:

Det er da det i skal. Her er MIN lille prinsesse...

ÅHHHHHH...... <3 <3 Hvor er hun dog yndig :-D

STORT tillykke med hende :-)

Hvis ikke jeg var voldsom skruk før, så er jeg det sgu godt nok nu :-P

Hvad skal hun hedde??

Knus Pernille

Anmeld

28. januar 2010

luckas-mor

altså nu har jeg ikk selv født i nu(håber dog det blir snart) men min mor har født rimelig oki store børn hvergang.

1(mig): vejede 3250gr
2:3100gr
3:4200gr

hun har fortalt a den mest smertefulde a de to ''normale''
(min søster (2) blev taget ved ak) fødsler var min der fik hun rygmarvsbed.
men min lillebror på 4200 var den nemmeste og den der gjorde mindst ondt, så der blev ikk brugt noget smertestillende..

ved heller ikk om det har noget med str. a gøre eller om det måske var fordi det var nr.3_(:

natascha

Anmeld

29. januar 2010

Mig med maven

Hvis ikke jeg var voldsom skruk før, så er jeg det sgu godt nok nu :-P

Hvad skal hun hedde??

Knus Pernille

Griner, havde hun ike været min egen, havde jeg også været hjemme og plage lige nu. Hun skal hedde:

Malou.

Mange hilsener Christina

Anmeld

29. januar 2010

Turtles

Åhhh hvor er hun bare fin og smuk. Kæmpe tillykke med hende.

Syntes det er et rigtig godt spørgsmål du stiller mht størrelsen, især nu da jeg går og venter på at føde en ordenlig basse, som indtil nu er skudt til at veje 4100g

Men når jeg engang har født så skal jeg fortælle dig hvordan jeg oplevet det

39+6

Anmeld

29. januar 2010

Mutti2

Mig med maven skriver:

Griner, havde hun ike været min egen, havde jeg også været hjemme og plage lige nu. Hun skal hedde:

Malou.

Mange hilsener Christina

Åhh... Jamen det kan jeg da godt se :-) Hun er da klart en lille Malou :-)

Ja, jeg har så ikke nogle at plage :-P Jeg skal først ud og have fundet mig en mand ;-) hehehe.....

Men hold op hvor er hun dejlig :-) Har været inde og lure billedet flere gange siden i går :-) Man smelter jo helt

Knus

Anmeld

30. januar 2010

Mig med maven

Men hold op hvor er hun dejlig :-) Har været inde og lure billedet flere gange siden i går :-) Man smelter jo helt

Knus

Jamen så skulle du prøve at være mig. Ser på de samme billeder dag ud og dag ind!

Når jeg ikke ser på billeder sidder jeg bare og kigger på hende, man bliver jo afhængig.

NØJ man er stolt over sit eget lille projekt! Tænk at det overhoved kan lade sig gøre, det er jo ikke til at forstå.

Til TURTELS:

Glæder mig til at høre alt! Held og lykke sødeste! Hils manden din!

Anmeld

1. februar 2010

Tina2

Jeg har kun født store børn.

Filuca vejede 4200 g/52 cm og det var en sej fødsel, da hun var stjernekigger. Havde presseveer i knap 2 timer :-S

Milas vejede 4800 g/56 cm og han var NOGET nemmere at føde, da han var ude på 8 min/4 presseveer.

Men det kan nok ikke lige sammenlignes, netop fordi Filuca var stjernekigger, og Milas er født i vand- hvilket jo oftest gør det hele noget nemmere.... Så jeg skal bestemt ikke føde på en seng igen, for Milas' fødsel i vand var en fantastisk oplevelse. Selvfølgelig gjorde det mega ondt, men var da til at holde ud... Det gik jo stærkt:-)

Anmeld

1. februar 2010

Pige2009

Det er en skrøne, at det gør mere ondt at føde store børn end små. Smerterne styres af ens veer, og hvis man har gode veer, får man som regel ikke uudholdelige smerter.

Jeg havde selv nogle rigtig gode veer, og min datter vejede 4200 og var 55 cm, og hun blev nærmest smuttet ud efter 4-5 presseveer. Smerterne var til at holde ud, selvom hun var en stor pige

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.