Hej
Jeg har fået 2 sønner, den 1 på 2600 g og den næste på 4050 g.
Den 1 fødsel gik godt, tog fra faste veer til fødsel ca 1½ døgn, men stille og roligt i forhold til smerter (selvfølgelig gjorde det ondt, men ikke så jeg ville smutte hvis jeg kunne. Kunne stadig 10 min. inden fødslen underholde personalet med vittigheder) Han havde siddet fast med hovedet i et par uger. Blev født 6 uger før termin. Har hørt at børn der bliver født for tidligt ikke hjælper ret meget til selv, ved ikke om det passer.
2 fødsel var helt anderledes, magnus sad stadig ikke fast da jeg bliver sat igang en uge før termin (pga hans størrelse) Så fødselsvejen var lang. Fra jeg vækker manden og siger at jeg tror at jeg er begyndt at have småveer til at han er født går der 3 timer. Det var så smertefuldt at kom der en god fe og sagde hun kunne få det til at gå væk men så fik jeg heller ikke barnet så havde jeg sagt ja tak. Men tror ikke det var pga størrelsen på ham, det var nok bare at det gik så stærkt og han kom ud som supermand med en arm stukket frem.
Mine graviditeter var også meget forskelligt, den 1 var problemfri, ingen smerter på noget tidspunkt og jeg var i fuld gang til det sidste. 2 gang var jeg sygemeldt fra uge 19 pga jeg blødte og havde bækkenløsning, var sengeliggende de sidste MANGE uger.
Har hørt at der ikke skulle være forskel på at føde en stor og en lille da deres hoveder er ca lige store. Men har lige være inde og se fødselspapirene og der er der 7 cm forskel på hovedstr, så det må da også have noget at sige...
Tror ikke man ka sammenligne 2 fødsler, der er rigitg mange andre ting der spiller ind ud over str.
Kh Majbrit, som altid fik afvide efter 1 fødsel, Nå 2600 g, jamen så har du jo slet ikke prøvet at føde endnu. Hvad er det for noget vrøvl, der kom sgu da et barn ud.
Anmeld