Hvor fødte du?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. januar 2010

Trolde_mor

Mumto3 skriver:

Hjemme, Det er der jeg synes fødsler høre til, med mindre der selvfølgelig går noget galt eller man er syg.

-og så har vestsjælland jo bare den FEDESTE hjemmefødselsordning!

Har selv født hjemme i Kbh (der kommer alle uanset bopæl til at høre under Hvidovre, og det har også været super godt)

Ville også enormt gerne føde hjemme, men min kæreste er ikke så meget for det pga. vi har dyr. Alle de hår osv. de flyver jo, og så en lille nyfødt...

Kan nu godt følge ham, men alligevel.. Hvad for en "ordning" har de her på vestsjælland? Bliver jo lidt nysgerrig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. januar 2010

Mumto3

Senia skriver:

Ville også enormt gerne føde hjemme, men min kæreste er ikke så meget for det pga. vi har dyr. Alle de hår osv. de flyver jo, og så en lille nyfødt...

Kan nu godt følge ham, men alligevel.. Hvad for en "ordning" har de her på vestsjælland? Bliver jo lidt nysgerrig

Altså jeg har aldrig prøvet at føde på vestsjælland, men jeg ved at de har vundet flere priser for deres ordning.

Det er noget med at du får tilknyttet en jordmoder som er DIN , hun kkommer så hjem til jer til alle jordemoderbesøgene, sådan at I lære hinanden at kende hjemme hos jer, og så er det HENDE er kommer ud til din fødsel, uanset hvornår du føder.

-og det med dyrehår der flyver rundt, så gør det jo ingen forskel hvor du føder henne. I vil jo stadig havde en nyfødt og de dyrehår. -og husk så lige på at at hospital er flydt med alverdens bakterier, og portørere, madvognene m.m. køre rundt fra afdeling til afdeling!!!

Der er igennem mange år været nedskæringer på hopitalerne, og rengøringen er et af de steder de har sparet rigtig meget. Det er slet slet ikke ualmindeligt at nyfødte pådrager sig et eller andet som følge af at være født på sygehus!!!

Anmeld

31. januar 2010

Hellemor

Jeg fødte på Slagelse sygehus. Det var bare super godt..

Fødslen endte med akut kejsersnit, og lægerne og narkoseholdet var bare så søde. De kom op på opvågning for at se til mig og lillemanden. Det var bare så rart.

På barselsgangen var der ikke så travlt, så jeg havde enestue i alle 3 dag, jeg var indlagt. Min mand sov der den 1. nat, men skulle så kører hjem og sove de andre nætter. Men ellers var han der hele dagen. Personalet var så søde og hjælpsomme.

Men desværre skal fødegangen på Slagelse sygehus vist nok nedlægges. Så næste gang skal jeg føde enten på Holbæk eller Næstved.  

Anmeld

31. januar 2010

Pia.

Jeg var en af de sidste fødende for 11 år siden på Køge sygehus - da de desværre lukkede deres fødeafdeling, kort tid efter... Så Køge er selvfølgelig udelukket ... Så har jeg født på Roskilde Sygehus og på Nykøbing F. sygehus...

Har været glad for alle tre steder, men Køge var nok det sted jeg bedst husker, da jeg valgte at tage hjem med nummer 2 og 3 ret hurtigt efter fødslen.

Skal der nogen sinde melde sig en nummer 4  - så bliver det Roskilde sygehus...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.