Anonym skriver:
sådan føles det i hvert fald...
Hun blev for nogen år siden indlagt på Psykriatisk Hospital, fordi hun var gået mentalt ned i ordets bogstavligste forstand... og ja egentlig havde hun bare lyst til at tage sig selv af dage...
De forsøgte under denne indlæggelse at "slukke" for nogle dele af hjernen, hvilket dog ikke lykkedes helt efter hensigten...
Da hun endelig blev udskrevet, blev hun erklæret ude af stand til at arbejde, og har derfor gået hjemme siden...
Når man er sammen med hende sidder hun nogen gange og stirrer tomt ud i luften... Det skal siges at hun får temmelig stærke anti-deprisiver og temmelig meget...
Når hun er alene hjemme om dagen så ligger hun og sover, kan ofte nå helt ind i stuen og røre ved hende før hun opdager at man er der... Og kommer man på besøg uden for normalen, dvs. når far ikke er hjemme, så render hun hvileløst rundt, og det samme gælder når hun er her...
Hun er ude af stand til at tage vare på sig selv (hygiejne mæssigt), og deres hus(rengørings mæssigt)...
Det gør bare så ondt og se på... Både manden og jeg synes at hendes tilstand minder meget om Alzheimer... Og ja jeg frygter det værste...
Undskyld det lange indlæg, havde bare lidt behov for at lukke gas af ballonen...
den situation er bare slet ikke holdbar...ikke for nogen i hele verdenen...
det er jo netop meningen at forældre skal være dem der viser vejen frem, dem der kan skubbe en frem, når man selv har det skidt, og s¨å vender bøtten pludselig, og rollerne bytter om.
Jeg ved der ihvertfald har været nogle stykker i vores gruppe, der har kendskab til noget af det samme, ikke at jeg ved om du er en af dem jeg har kendskab til, men jeg nævner i flæng (ikke for at hænge nogen ud) mig selv, AG, og BM. Uanset hvad ved jeg at de/vi kender til lignende situationer, eller ihvertfald kender til det, når rollerne bytter plads, og for mit vedkommende er du hjertelig velkommen til at sladre, med mig om det. For tit er det vigtigt at få hældt frustrationen ud over nogen, det ved jeg med sikkerhed fra mig selv.
Uden at komme nærmere ind på hvad du mener din mor kan fejle, vil jeg nok på godt jysk sige det er en forfærdelig lortesituation du og din far sidder i...og måske er det en ide at kontakte jeres læge og få en god snak med ham/hende, så i sammen kan klgge en plan, for ellers bliver det godt nok ikke nemt for nogen af jer.
du får lige et kæmpe kram, for det er bare ikke en situaton nogen bør sidde!