undersøgelse af passage igennem æggelederne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.795 visninger
22 svar
0 synes godt om
25. januar 2010

oo

Har alle jer der nu er i fertilitetsbehandling fået den undersøgelse hvor de sprøjter væske ind for at se om der er passage igennem æggelederne???

jeg har nemlig aldrig fået den lavet og jeg kan ikke lade være med at tænke på, at det måske er DET der er problemet. Randi understreger altid, at min krop reagerer perfekt på behandlingen og at jeg virkelig burde blive gravid med IUI eller derhjemme. Og så kan jeg ikke lade være med at tænke på, at jeg jo blev gravid udenfor livmoderen for et år siden og det kunne måske være fordi der simpelthen ikke er passage gennem æggelederen, så ægget bare satte sig fast hvor det nu kunne

jeg skal bare lige høre om det er normalt at man får lavet den undersøgelse og mig der er unormal eller hvad, for hvis det er tilfældet, så vil jeg da lige snakke med Randi om at få den lavet. jeg mener, hvad nu hvis jeg bare skal have åbnet æggelederne og så kan jeg sagtens blive gravid?!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2010

MM1987

Hej...

Jeg fik den lavet ved første besøg hos Gyn, lige efter de havde scannet æggestokkene og jeg havde fået konstateret PCO...

Hmm, ved ikke rigtig om jeg håber det bare er det, for det ville være lidt irriterende og have gået så længe...eller??

Men ved IVF bliver æggelederne jo ikke brugt...

Anmeld

25. januar 2010

oo

Mia Maia skriver:

Hej...

Jeg fik den lavet ved første besøg hos Gyn, lige efter de havde scannet æggestokkene og jeg havde fået konstateret PCO...

Hmm, ved ikke rigtig om jeg håber det bare er det, for det ville være lidt irriterende og have gået så længe...eller??

Men ved IVF bliver æggelederne jo ikke brugt...

nej jeg tænker nogle gange "nåh, det er jo ligemeget i forhold til IVF", men så tænker jeg, at vi er uforklarligt barnløse og burde kunne få børn derhjemme uden behandling og hvad nu hvis det eneste der stopper os er nul passage i æggelederne?! så ville vi kunne få unger selv og ikke være bundet af IVF

Anmeld

25. januar 2010

oo

jeg tænker jo altid videre til næste barn og næste barn igen

Anmeld

25. januar 2010

MM1987

Tjuhl skriver:

nej jeg tænker nogle gange "nåh, det er jo ligemeget i forhold til IVF", men så tænker jeg, at vi er uforklarligt barnløse og burde kunne få børn derhjemme uden behandling og hvad nu hvis det eneste der stopper os er nul passage i æggelederne?! så ville vi kunne få unger selv og ikke være bundet af IVF

Ja det ville selvfølgelig være rart at finde årsagen...

Jeg har også allerede tænkt frem til en 2'er...

Men håber nu mest på der er en 1'er på vej...og at det snart bliver jeres tur...

Anmeld

25. januar 2010

dorthemus

Tjuhl skriver:

Har alle jer der nu er i fertilitetsbehandling fået den undersøgelse hvor de sprøjter væske ind for at se om der er passage igennem æggelederne???

jeg har nemlig aldrig fået den lavet og jeg kan ikke lade være med at tænke på, at det måske er DET der er problemet. Randi understreger altid, at min krop reagerer perfekt på behandlingen og at jeg virkelig burde blive gravid med IUI eller derhjemme. Og så kan jeg ikke lade være med at tænke på, at jeg jo blev gravid udenfor livmoderen for et år siden og det kunne måske være fordi der simpelthen ikke er passage gennem æggelederen, så ægget bare satte sig fast hvor det nu kunne

jeg skal bare lige høre om det er normalt at man får lavet den undersøgelse og mig der er unormal eller hvad, for hvis det er tilfældet, så vil jeg da lige snakke med Randi om at få den lavet. jeg mener, hvad nu hvis jeg bare skal have åbnet æggelederne og så kan jeg sagtens blive gravid?!

Jeg har fået lavet sådan én...en HSG på røngtgenklinik på Østerbro. Det anbefalede Riget at jeg fik gjort inden inseminnation...bagefter synes jeg, at det var rart at vide at der var passage og så var resten op til naturen (og Stork Klinik, naturligvis )

Synes det lyder som en god idé

Knus Dorthe

Anmeld

25. januar 2010

Dictes mor

Jeg fik aldrig lavet sådan en undersøgelse, men de kunne jo også se, at der var noget andet galt, så det var der selvfølgelig ikke nogen grund til. Måske du skulle prøve at spørge på klinikken om det er en ide, at få den lavet?

Anmeld

25. januar 2010

Nova's mor

Tjuhl skriver:

Jeg har også fået sådan en undersøgelse i trianglen i KBH og det skulle jeg simpelthen igennem inden de ville sætte mig i fertilitetsbehandling. Jeg synes også det var rart at få af vide om der var gennem gang i systemet og det var der jo heldigvis.. Held og lykke med undersøgelsen.

Anmeld

25. januar 2010

mini1977

Det var også et krav fra den gynækolog, som jeg er tilknyttet, at jeg fik lavet en undersøgelse af passagen gennem æggelederne inden IUI kunne begynde.

Jeg fik at vide, at hvis der ikke var passage, ville vi blive sendt videre til IVF med det samme, men heldigvis viste det sig, at der var passage og derfor startede vi med IUI.

Det lyder fornuftigt at du vil tale med din læge om det - om ikke andet så for at få vendt "problemstillingen".

Anmeld

25. januar 2010

LISBETH:-)

Jeg fik den lavet til allerførste gyn. besøg. De ville ikke gå videre med IUI før den var lavet.

Synes da du lige skulle ringe og få den lavet, det er jo ikke noget stort indgreb og tager kun kort tid

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.