Hej. Syntes personligt at man altid skal ringe til vagtlægen hvis man er nervøs for sit barn. De plejer at være god til at sortere i hvad der er en pylret mor og en bekymret mor, så har de ligesom taget beslutningen om den videre behandling.
Jeg syntes ikke det lyder som feberkramper, det er mere voldsomt end rystelser som hvis man fryser. Min søn fik feberkramper da han var 15 mdr. midt om natten. Jeg vågnede ved at det lød som om han kastede op. Jeg går ind og tager han op (der var mørkt) Og da jeg får fat i ham mærkes han meget stiv. Jeg får tændt lyset og er tæt på at smide ham fra mig. Han Vender det hvide ud af øjnene og skummer over i munden. Han havde hovedet sådan underligt tilbage og sagde lyde som om han blev kvalt og så ryster han helt vildt, kroppen fløj nemmest rundt. Jeg får lagt ham på puslebordet samtidig med at jeg skriger på min kæreste. Han nemmest råber hvad fanden sker der med ham da han ser ham. Vi får ringet 112 som siger at han skal have kolde våde klude på hans håndled. Jeg løber ind og tager tøj på for at være klar når falck kommer. Da jeg kommer tilbage ringer tlf, det er falckmanden som siger at vi skal tager alt tøjet af ham,og tager ham med ud (der er sommer) Han kramper stadig ca 4-5 min, og det er længe når ,man tror at ens søn er ved at dø. Da min kæreste går ud med ham og han bliver helt slap på sekundet. Så Han skriger bare han er død han er død, Puha jeg panikker-heldigvis kommer ambulacen ind i gårdspladsen i det samme. Og nej han var ikke død, men hans krop var total slap pga kroppen bruger rigtig meget energi når den kramper og når det så slutter er barnet bare så slapt. Vi kører mod Aalborg og Rasmus ligger bare og er vågen men ligner en som er blevet hjerneskadet. Først da vi når aalborg og han bliver tjekket kommer han nogenlunde til sig selv. Vi bliver indlagt til obs natten over. I løbet af natten får han en masse rystelser, som du beskriver som om han fryser, og vi fik afvide at det var når kroppen prøvede at regulere temp. Vi fik også, meget vigtigt, afvide at man IKKE kan dø af Feberkramper og at man ikke kan få hjerneskader af dem. Det ville jeg bare så godt have vidst da jeg stod i det, så kunne det være at jeg den dag i dag kunne tale om det 1½ år efter uden lige at knibe en tåre.
Nå det var ikke fordi at jeg ville bruge din tråd til at fortælle min historie, men ordene kom bare, samtidig er det også vigtigt at alle ved lidt om feberkramper, så de måske ikke går så meget i panik som vi gjorde, men tror lige meget hvad så er det forfærdeligt at se ens barn syg.
Rigtig god bedring til jer, dete r aldrig sjovt når ens elskede er syge
Anmeld