Hurtig hjælp - Feber?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. januar 2010

BOBS

hej mette...den rysten lyder lidt som evt. små feberkramper??? jeg ved godt det måske er pjattet....men jeg havde ringet til vagtlæge hvis det var mig....det kan godt være 3 dages feber...men det kan også være så meget andet.....men altså du kan jo bedst selv mærke hvordan og hvorledes.

mvh og god bedring

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2010

Ayasmor

MetteLetten skriver:

Jeg har fået klemt lige godt 100 ml. i ham siden kl. 16, i eftermiddags. Resten har han bare spyttet ud.

Jeg kan godt skabe kontakt, når han først er vågen. Han sover hele tiden - Nogle gange tager jeg ham op, bare lige får at se om "han er der" så får jeg lige øjenkontakt, og så sidder han sig til at sove, eller til at kigge ud i luften.

Og så har han rystet et par gange - Som om han frøs ?

Det at han ryster er hans krops måde at reagerer på ved feber.. Kroppen ryster for at få temperaturen og, dvs. at hans temp. stiger. Når den så falder igen vil du opleve at han sveder og har det varmt. Kroppen bliver fejlagtigt indstillet til at have en højere temp. ved feber og grunden til at han sansynligves ryster og sveder på skift er bare fordi at hans krop ikke lige helt ved hvad den egentlig skal have af temp... Så længe han får væske i sig så er det det vigtigste.. Hold øje med hans bleer.. Hvis ikke de er våde, så er det fordi at han får for lidt væske.. Og som der også før er sagt, så gold øje med om han er kontaktbar.. Så længe disse tre ting er iorden, så skulle det være iorden. God bedring med ham

Anmeld

22. januar 2010

Sees

hej mette...den rysten lyder lidt som evt. små feberkramper??? jeg ved godt det måske er pjattet....men jeg havde ringet til vagtlæge hvis det var mig....det kan godt være 3 dages feber...men det kan også være så meget andet.....men altså du kan jo bedst selv mærke hvordan og hvorledes.

mvh og god bedring

Hejsa.

Jeg har lige snakket med vagtlægen (ja, jeg er måske lidt pyllert, men jeg vil hellere være på den sikre side) og vi aftalte at jeg lige skulle komme ind. Han har haft en mindre våd ble, siden kl. 16.00 i eftermiddags, og det at jeg nærmest ikke kan få MME, væske eller noget i ham, bekymre mig, da han ellers er meget glad til alt hvad der kan spises/drikkes.

Så nu venter jeg på at min mor kommer, så vi kan komme ind, og forhåbentlig få af vide at alt er ok. - Så kan jeg måske også få lidt ro i sjælen.

Anmeld

22. januar 2010

grinbidderen

MetteLetten skriver:

Hejsa.

Jeg har lige snakket med vagtlægen (ja, jeg er måske lidt pyllert, men jeg vil hellere være på den sikre side) og vi aftalte at jeg lige skulle komme ind. Han har haft en mindre våd ble, siden kl. 16.00 i eftermiddags, og det at jeg nærmest ikke kan få MME, væske eller noget i ham, bekymre mig, da han ellers er meget glad til alt hvad der kan spises/drikkes.

Så nu venter jeg på at min mor kommer, så vi kan komme ind, og forhåbentlig få af vide at alt er ok. - Så kan jeg måske også få lidt ro i sjælen.

når hvor er det syndt for ham jeg kan godt forstå du til sidst ikke kunne lade være at ringe til lægenvagten og godt de ville tilse ham.. håber ikke der er det vilde i vejen med ham og at han hurtig blir frisk.. du må lige skrive når du ved hva det er der er i vejen..

God bedrig med ham

Anmeld

22. januar 2010

BOBS

MetteLetten skriver:

Hejsa.

og ro i sjælen må man have...og selvfølgelig kan der være store chancer for at han/hun sender dig og lillemanden hjem uden det store...men hellere en gang for meget...

kh og god bedring

Anmeld

23. januar 2010

eliasogmor

MetteLetten skriver:

Jeg har fået klemt lige godt 100 ml. i ham siden kl. 16, i eftermiddags. Resten har han bare spyttet ud.

Jeg kan godt skabe kontakt, når han først er vågen. Han sover hele tiden - Nogle gange tager jeg ham op, bare lige får at se om "han er der" så får jeg lige øjenkontakt, og så sidder han sig til at sove, eller til at kigge ud i luften.

Og så har han rystet et par gange - Som om han frøs ?

at han ryster er normalt, da han nok frøs.. men hvis det blir meget voldsomt, kan det godt være feber krampe....håber han har det bedre i dag.... 100 ml, er en god start...

Anmeld

23. januar 2010

Majbriteriksen

Hej. Syntes personligt at man altid skal ringe til vagtlægen hvis man er nervøs for sit barn. De plejer at være god til at sortere i hvad der er en pylret mor og en bekymret mor, så har de ligesom taget beslutningen om den videre behandling.

Jeg syntes ikke det lyder som feberkramper, det er mere voldsomt end rystelser som hvis man fryser. Min søn fik feberkramper da han var 15 mdr. midt om natten. Jeg vågnede ved at det lød som om han kastede op. Jeg går ind og tager han op (der var mørkt) Og da jeg får fat i ham mærkes han meget stiv. Jeg får tændt lyset og er tæt på at smide ham fra mig. Han Vender det hvide ud af øjnene og skummer over i munden. Han havde hovedet sådan underligt tilbage og sagde lyde som om han blev kvalt og så ryster han helt vildt, kroppen fløj nemmest rundt. Jeg får lagt ham på puslebordet samtidig med at jeg skriger på min kæreste. Han nemmest råber hvad fanden sker der med ham da han ser ham. Vi får ringet 112 som siger at han skal have kolde våde klude på hans håndled. Jeg løber ind og tager tøj på for at være klar når falck kommer. Da jeg kommer tilbage ringer tlf, det er falckmanden som siger at vi skal tager alt tøjet af ham,og tager ham med ud (der er sommer) Han kramper stadig ca 4-5 min, og det er længe når ,man tror at ens søn er ved at dø. Da min kæreste går ud med ham og han bliver helt slap på sekundet. Så Han skriger bare han er død han er død, Puha jeg panikker-heldigvis kommer ambulacen ind i gårdspladsen i det samme. Og nej han var ikke død, men hans krop var total slap pga kroppen bruger rigtig meget energi når den kramper og når det så slutter er barnet bare så slapt. Vi kører mod Aalborg og Rasmus ligger bare og er vågen men ligner en som er blevet hjerneskadet. Først da vi når aalborg og han bliver tjekket kommer han nogenlunde til sig selv. Vi bliver indlagt til obs natten over. I løbet af natten får han en masse rystelser, som du beskriver som om han fryser, og vi fik afvide at det var når kroppen prøvede at regulere temp. Vi fik også, meget vigtigt, afvide at man IKKE kan dø af Feberkramper og at man ikke kan få hjerneskader af dem. Det ville jeg bare så godt have vidst da jeg stod i det, så kunne det være at jeg den dag i dag kunne tale om det 1½ år efter uden lige at knibe en tåre.

Nå det var ikke fordi at jeg ville bruge din tråd til at fortælle min historie, men ordene kom bare, samtidig er det også vigtigt at alle ved lidt om feberkramper, så de måske ikke går så meget i panik som vi gjorde, men tror lige meget hvad så er det forfærdeligt at se ens barn syg.

Rigtig god bedring til jer, dete r aldrig sjovt når ens elskede er syge

Anmeld

23. januar 2010

BOBS

Majbriteriksen skriver:

Hej. Syntes personligt at man altid skal ringe til vagtlægen hvis man er nervøs for sit barn. De plejer at være god til at sortere i hvad der er en pylret mor og en bekymret mor, så har de ligesom taget beslutningen om den videre behandling.

Jeg syntes ikke det lyder som feberkramper, det er mere voldsomt end rystelser som hvis man fryser. Min søn fik feberkramper da han var 15 mdr. midt om natten. Jeg vågnede ved at det lød som om han kastede op. Jeg går ind og tager han op (der var mørkt) Og da jeg får fat i ham mærkes han meget stiv. Jeg får tændt lyset og er tæt på at smide ham fra mig. Han Vender det hvide ud af øjnene og skummer over i munden. Han havde hovedet sådan underligt tilbage og sagde lyde som om han blev kvalt og så ryster han helt vildt, kroppen fløj nemmest rundt. Jeg får lagt ham på puslebordet samtidig med at jeg skriger på min kæreste. Han nemmest råber hvad fanden sker der med ham da han ser ham. Vi får ringet 112 som siger at han skal have kolde våde klude på hans håndled. Jeg løber ind og tager tøj på for at være klar når falck kommer. Da jeg kommer tilbage ringer tlf, det er falckmanden som siger at vi skal tager alt tøjet af ham,og tager ham med ud (der er sommer) Han kramper stadig ca 4-5 min, og det er længe når ,man tror at ens søn er ved at dø. Da min kæreste går ud med ham og han bliver helt slap på sekundet. Så Han skriger bare han er død han er død, Puha jeg panikker-heldigvis kommer ambulacen ind i gårdspladsen i det samme. Og nej han var ikke død, men hans krop var total slap pga kroppen bruger rigtig meget energi når den kramper og når det så slutter er barnet bare så slapt. Vi kører mod Aalborg og Rasmus ligger bare og er vågen men ligner en som er blevet hjerneskadet. Først da vi når aalborg og han bliver tjekket kommer han nogenlunde til sig selv. Vi bliver indlagt til obs natten over. I løbet af natten får han en masse rystelser, som du beskriver som om han fryser, og vi fik afvide at det var når kroppen prøvede at regulere temp. Vi fik også, meget vigtigt, afvide at man IKKE kan dø af Feberkramper og at man ikke kan få hjerneskader af dem. Det ville jeg bare så godt have vidst da jeg stod i det, så kunne det være at jeg den dag i dag kunne tale om det 1½ år efter uden lige at knibe en tåre.

Nå det var ikke fordi at jeg ville bruge din tråd til at fortælle min historie, men ordene kom bare, samtidig er det også vigtigt at alle ved lidt om feberkramper, så de måske ikke går så meget i panik som vi gjorde, men tror lige meget hvad så er det forfærdeligt at se ens barn syg.

hej majbritt...sikke en historie. Sidder og føler rigtig meget med dig. Puha en forskrækkelse det må have været. GOdt du får det fortalt ..og giver dig så evig ret....hellere ringe en gang for meget end for lidt...det siger vagtlægen også som regel hvis jeg har ringet....og de ved jo hvad de skal spørge ind til som regel...

nej jeg tænkte godt da jeg skrev feberkramper igår var det på ingen måde for at hidse noget op, for det ser værre ud end det er...Men har aldrig selv prøvet det så det var bare et forslag...men glemte måske lige at tilføje at det ikke er livsfarligt...men så kom der fine forklaringer på rystelserne bagefter...så jeg "gik min´vej igen"

når det er sagt så håber jeg at han har det bedre mette???

kh bobs

Anmeld

23. januar 2010

LinLin

Majbriteriksen skriver:

Lyder præcist som da det skete med min søn, da han var 16 mdr - så det heldigvis ikke, da han var hos sin far! Og det er kun sket den ene gang! 7-9-13....

Puha - det må være forfærdlige at se sin søn være helt væk (selvom jeg også synes det er rigitgt træls jeg ikke var der da det skete...)

Anmeld

23. januar 2010

Sees

Hejsa alle..

Ja, vi var ved vagtlæge igår, og havde en rigtig god læge, der gav sig tid til at tjekke Emil for alt muligt.
Det var heldigvis "bare" influenza - Men han sagde at jeg skulle være OBS, for der er RIGTIG mange lungebetændelser for tiden, og de har de samme symptomer som alm. influenza. Så hvis han stadig var syg om 4 dage, skulle jeg gå til egen læge.

Emil ligger stadig og vakler mellem 39,5 og 40 i feber, og han er rigtig slatten og ligger bare og ligger.

Håber I alle får en forsat dejlig weekend

(Lige et billede af Emil, der har lagt i denne stilling og kigget op i luften de sidste 4-5 timer )

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.