Hurtig hjælp - Feber?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.110 visninger
26 svar
0 synes godt om
22. januar 2010

Sees

I løbet af en time har Emil fået feber.
For en time siden sad han og legede og grinte - Nu ligger han på sofaen med knald røde kinder, rigtig pyllert og med 39,6 i feber.
Jeg har prøvet at give ham en bolle - Det ville han ikke.
Så prøvede jeg at give ham en flaske - Nej tak.
Så prøvede jeg at give ham vand af hans kop - Heller ikke.
Og han er ellers MEGET mad-glad!

Skal jeg reagere på det, altså ringe til vagtlægen, eller skal jeg lige se tiden an ?

Jeg tænker bare, at det er lidt vildt at han har fået feber og ændret sig sådan, kun i løbet af en time?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2010

Joan ( Smallie )

Hvis han rammer de 40 vil jeg ringe til lægen men lige nu vil jeg lade ham være. Tænder kian godt giver feber så hurtig det har jeg set på mine unger niogen gange.

God bedring til ham.

Forresten hvis du har en is så prøv og tilbyd ham det

Anmeld

22. januar 2010

Sees

Joan ( Smallie ) skriver:

Hvis han rammer de 40 vil jeg ringe til lægen men lige nu vil jeg lade ham være. Tænder kian godt giver feber så hurtig det har jeg set på mine unger niogen gange.

God bedring til ham.

Forresten hvis du har en is så prøv og tilbyd ham det

Ja, det kan jeg self. godt være tænder - Det havde jeg ikke lige tænkt på.
Han fik 2 tænder i sidste uge, og der var ingen feber, men en masse brok og skrigeri - Klart nok!
Og da han fik tænder i sidste uge, ville han heller ikke rigtig spise fast mad, altså rugbrød og sådan - Men det har han altså spist med velbehag idag .. Lige indtil nu!

Anmeld

22. januar 2010

Joan ( Smallie )

Jeg vil holde øje med om den temp bliver højre og ringe til lægen hvis den kommer på 40.

Jeg har nogen gange lagt den stor knægt ud uden han fejler noget og når han så er vågnet er han bare kogt og har 40 i feber det har været tænder nemlig. Og der er det kun is han har gidet og det samme med den lille hun har lige fået 12 tænder på 7 måneder

Anmeld

22. januar 2010

saxa

Vil sige det samme som de andre - rammer han de 40, så ring.. Kunne jo også være 3dages feberen der kommer, hvis ikke han har haft den.

God Bedring med ham

Anmeld

22. januar 2010

Sees

saxi skriver:

Vil sige det samme som de andre - rammer han de 40, så ring.. Kunne jo også være 3dages feberen der kommer, hvis ikke han har haft den.

God Bedring med ham

Nu kan det godt være at jeg spørg dumt, men hvad er 3dags feberen ?
Det har jeg ikke hørt om før ?

Anmeld

22. januar 2010

Joan ( Smallie )

MetteLetten skriver:

Nu kan det godt være at jeg spørg dumt, men hvad er 3dags feberen ?
Det har jeg ikke hørt om før ?

Det er en børne sygdom hvor de har feber i 3 dage og når det er over får de noget udslet og det komme også bare ud af den blå lift.

Og du finder faktisk først ud af det er 3 dags feber når det er over

Anmeld

22. januar 2010

Sees

Joan ( Smallie ) skriver:

Det er en børne sygdom hvor de har feber i 3 dage og når det er over får de noget udslet og det komme også bare ud af den blå lift.

Og du finder faktisk først ud af det er 3 dags feber når det er over

Okay, ej hvor mærkeligt. Jeg har ALDRIG hørt om det.

Hans feber svinger mellem 39,6 og 39,9 - Så jeg holder godt øje med ham.

Anmeld

22. januar 2010

eliasogmor

MetteLetten skriver:

Okay, ej hvor mærkeligt. Jeg har ALDRIG hørt om det.

Hans feber svinger mellem 39,6 og 39,9 - Så jeg holder godt øje med ham.

hej du.. nu har jeg været indlagt med elias 2 gange pga af feberen... men Så længe du kan skabe kontakt med ham, at han skriger, og han har våde bleer, skal du ikke være voldsom bekymret... jeg har lært en del efterhånden, med den l...e feber.. og er blev sendt hjem af lægevagten en hulens masse gange.. men sørg for at han får en masse af drikke.. lige meget hvad... prøv med lidt tuc kiks, da de er saltet, og han så vil blive tørstig( nogen gange, så hold øje med ham) ellers sodavands is... men huskereglen.. så længe du kan skabe kontakt med ham og har våde bleer....skriv evt ned hvor meget han drikker.... god bedring, med ham... skriv endelig hvis du hat lyst til en snak...

Anmeld

22. januar 2010

Sees

eliasogmor skriver:

hej du.. nu har jeg været indlagt med elias 2 gange pga af feberen... men Så længe du kan skabe kontakt med ham, at han skriger, og han har våde bleer, skal du ikke være voldsom bekymret... jeg har lært en del efterhånden, med den l...e feber.. og er blev sendt hjem af lægevagten en hulens masse gange.. men sørg for at han får en masse af drikke.. lige meget hvad... prøv med lidt tuc kiks, da de er saltet, og han så vil blive tørstig( nogen gange, så hold øje med ham) ellers sodavands is... men huskereglen.. så længe du kan skabe kontakt med ham og har våde bleer....skriv evt ned hvor meget han drikker.... god bedring, med ham... skriv endelig hvis du hat lyst til en snak...

Jeg har fået klemt lige godt 100 ml. i ham siden kl. 16, i eftermiddags. Resten har han bare spyttet ud.

Jeg kan godt skabe kontakt, når han først er vågen. Han sover hele tiden - Nogle gange tager jeg ham op, bare lige får at se om "han er der" så får jeg lige øjenkontakt, og så sidder han sig til at sove, eller til at kigge ud i luften.

Og så har han rystet et par gange - Som om han frøs ?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.