Jeg kan godt sætte mig ind i følelsen og din reaktion, men når ingen af Jer er gravide og venter en pige, så synes jeg ikke at du kan tillade dig at være fornærmet over det, eller holde på din ret til navnet.
Jeg er gravid og venter en dreng. Efter at vi havde været til scanning og fået at vide at det blev en dreng var vi helt enige om et navn. Vi havde ikke fortalt navnet til nogen endnu og kort tid efter var vi til bryllup, hvor brudeparret, der også ventede sig offentliggjorde at deres kommende dreng skulle hedde netop det navn, som vi havde valgt.
Jeg kan huske at jeg blev helt tom indeni, og vred og ked af det og alt muligt andet. Men det var jo helt tilfældigt og jeg kan jo ikke tage patent på et navn, og iøvrigt vidste de jo ikke at vi havde besluttet os for det samme navn. De har så fået deres dejlige dreng, og vi har fundet et andet navn til vores kommende dreng, selvom det var svært for i lang tid var der bare ingen navne der kunne hamle op med det navn vi oprindeligt havde valgt.
Jeg synes at du skal tage det med ro og se om nogen af Jer overhovedet får en pige, og i så fald synes jeg at den der får en pige først har førsteretten til navnet, og så må den anden jo finde et andet navn, da jeg giver dig ret i at det vil være underligt at kalde to børn det samme indenfor familien eller vennerne, som man ser ofte.
Anmeld