Hysterisk eller...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.444 visninger
17 svar
0 synes godt om
22. januar 2010

Riksen

Hej piger...

Jeg bliver altså nødt til at høre om det er mig, der er hysterisk:

Er det "normalt" at reagere ret så voldsomt (læs: tudeture og panik) på at nogle i familien overvejer at kalde deres datter (ifald de skulle få en. De er ikke gravide og har først planer om at blive det om et par år) for Nora, når det er det navn jeg er helt vildt fantastisk meget forelsket i, og som vores datter skal hedde, hvis jeg engang skulle være så heldig at få en?

Det skal lige nævnes, at jeg ikke er gravid nu, og at jeg næsten lige havde haft en abort, da jeg fik at vide, at de også havde tænkt på navnet. Derudover skal det siges, at vi havde sagt til familien hvilke to navne, vi havde tænkt os at bruge, da vi fortalte dem at vi ventede os.

Jeg håber, at jeg giver mening, og at der er andre, der har haft det sådan.... ellers kravler jeg bare tilbage i mit hul

- Rikke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2010

oo

jeg forstår det godt! men jeg er nok heller ikke heeeelt normal

er det i nærmeste familie eller hvordan? for hvis det er ude i fætter-kusine grenene, så gør det i virkeligheden ikke så meget. det er bare mega træls at man så måske kommer til at ligne en copycat når man faktisk var the original gangsta!

jeg har lagt beslag på mine navne og min anden søster der planlægger babymaking til efteråret har lagt beslag på 3 navne også og det respekterer vi i hvert fald

Anmeld

22. januar 2010

Riksen

jeg forstår det godt! men jeg er nok heller ikke heeeelt normal

er det i nærmeste familie eller hvordan? for hvis det er ude i fætter-kusine grenene, så gør det i virkeligheden ikke så meget. det er bare mega træls at man så måske kommer til at ligne en copycat når man faktisk var the original gangsta!

jeg har lagt beslag på mine navne og min anden søster der planlægger babymaking til efteråret har lagt beslag på 3 navne også og det respekterer vi i hvert fald

Åh, hvor dejligt at høre. Så er jeg ikke helt psyko.

Det er min fætter, som jeg har et ret godt forold til. Vi deler jo bedsteforældre, og der kommer vi tit, så det vil være mærkeligt med to Nora'er som oldebørn.

Da jeg først fik det at vide, begyndte jeg at tude (tror hormonerne har spillet ind), for jeg syntes og synes simpelthen ikke man kan være det bekendt. Min kæreste var bare sådan lidt: "Slap nu af! Det er for det første ikke sikkert, at de er sammen til den tid, hvor de vil lave børn. For det andet er det ikke sikkert at de kan få børn. Og for det tredje kan det være at de kun får drenge!"

Men jeg kan fornemme fra min søster, som har været sammen med min fætter i juledagene, at de stadig vil kalde deres datter for Nora.. hm... synes jo lissom på en eller anden måde at vi stadig har førsteretten, eftersom vi var gravide først!

Og ja, man skal da respekterer sådan noget med navne, for man lægger jo virkelig meget energi i at finde det helt rigtige.

Anmeld

22. januar 2010

Bavianis

Hvis de slet ikke er gravide endnu så kommer du dem jo bare i forkøbet! ;-)

Og ja - jeg ville bare ikke tude, men blive totalt taber-agtig-ond og udtænke skumle planer etc. Ikke spor bedre!

Anmeld

22. januar 2010

otlitrom

nej nej nej, du er sandelig ikke alene!

Hver gang der kommer baby, et eller andet sted, er jeg den første til at spørge, hvad vidunderet skal hedde.. Derfra er det bare at håbe at det ikke er *biiip* eller *biiip*

Jeg ville blive super ked af det, hvis der var nogen der valgte det navn... sansynligheden er nok ikke så stor, men alligevel!

Nora er et dejligt navn. Jeg har selv haft det oppe, men manden kom til at tænke på malkekoen... Han vil så have at en dreng skal hedde Boas, og der står jeg af.. (Undskyld, hvis der er en Boas i blandt herinde)

Jeg kan godt forstå din reaktion! Og jeg synes bare du skal skynde dig at komme dem i forkøbet

Anmeld

22. januar 2010

Riksen

Bavianis skriver:

Hvis de slet ikke er gravide endnu så kommer du dem jo bare i forkøbet! ;-)

Og ja - jeg ville bare ikke tude, men blive totalt taber-agtig-ond og udtænke skumle planer etc. Ikke spor bedre!

Ja, hvis jeg bliver gravid igen, og hvis fostret udvikler sig som det skal og så selvfølgelig, hvis det bliver en pige - så kan jeg komme dem i forkøbet. Men det er jo unægteligt lidt stressende at kæmpe om et navn - måske i grunden også lidt latterligt

Hm... onde, skumle planer... jeg må gå i tænkeboks. Jeg er nu ellers en, der håndterer vrede, stress og frustrationer med tårer, så jeg styrer ikke til det der kølige og overskudsagtige. Men det må komme an på en prøve - hehe

Anmeld

22. januar 2010

Corn

Sådan har jeg ikke haft det med navne... Men nu er jeg så også med den mening, at man ikke kan give et navn til én man aldrig har set før...

Og fordi du er vild med navnet nu, er det jo ikke sikkert at du er det, når du får brug for navnet....

Anmeld

22. januar 2010

Riksen

kitty skriver:

nej nej nej, du er sandelig ikke alene!

Hver gang der kommer baby, et eller andet sted, er jeg den første til at spørge, hvad vidunderet skal hedde.. Derfra er det bare at håbe at det ikke er *biiip* eller *biiip*

Jeg ville blive super ked af det, hvis der var nogen der valgte det navn... sansynligheden er nok ikke så stor, men alligevel!

Nora er et dejligt navn. Jeg har selv haft det oppe, men manden kom til at tænke på malkekoen... Han vil så have at en dreng skal hedde Boas, og der står jeg af.. (Undskyld, hvis der er en Boas i blandt herinde)

Jeg kan godt forstå din reaktion! Og jeg synes bare du skal skynde dig at komme dem i forkøbet

Ih tak... jeg er ved at være helt rolig nu

Jeg tænker overhovedet ikke på malkekoen, men på Nora fra Henrik Ibsens "Et dukkehjem". Samtiden taget i betragten var hun en stærk kvinde. Og så synes jeg egentlig bare, at det er et virkelig kønt navn, der indeholder mange fascetter, som det kvindelige køn jo gør. Det indeholder f.eks. styrke, samtidig med at det er feminint.

Boas er jeg nu heller ikke så vild med ved første øjekast/ørekast. Det er nok et af de navne, man skal vænne sig til. Min kæreste forslog Svend, men jeg synes ikke lige umiddelbart at det var det rigtige, hvis vi engang får en søn.

Ja, vi arbejder på sagen med at komme dem i forkøbet!

Anmeld

22. januar 2010

Riksen

Macaab skriver:

Sådan har jeg ikke haft det med navne... Men nu er jeg så også med den mening, at man ikke kan give et navn til én man aldrig har set før...

Og fordi du er vild med navnet nu, er det jo ikke sikkert at du er det, når du får brug for navnet....

Nej, det har du ret i. Men jeg kan bare bedre forholde mig til det at planlægge barn, hvis man også har en ide om et navn. Vi har nogle favoritter, men hvis barnet ligner en anden end det navn, vi har fundet, så laver vi det om.

Men for mig er det en del af planlægning-af-barn-processen at finde på navne.

Anmeld

22. januar 2010

Corn

Riksen skriver:

Nej, det har du ret i. Men jeg kan bare bedre forholde mig til det at planlægge barn, hvis man også har en ide om et navn. Vi har nogle favoritter, men hvis barnet ligner en anden end det navn, vi har fundet, så laver vi det om.

Men for mig er det en del af planlægning-af-barn-processen at finde på navne.

Du kunne jo, ligesom os, have 4-5 pigenavne klar til fødsel, for derefter at have fået 2 drenge

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.