Jamen hos os tror, det hele begyndte inden da jeg oerhovedt blev gravid med Mathine. Vi var i behandling for barnløshed, og det tog måske hårdere på vores ægteskab end vi havde ventet. Da jeg så bliver gravid, og komer til kontrol, ville de jo ha hende fjernet pga helbredsproblemer hos mig. Men jeg valgte at jeg ville beholde hende, men der var mange ting som jeg ikke havde energi til. Til sidst i min graviditet fik jeg en før fødselsdepretion, og havde det meget dårligt fysisk pga mit hjerte, og var indlagt de sidste 4 uger.
I den periode begyndte min mand at drikke, mere end han før havde gjort.
Efter vi fik Mathine havde vi 7 fantastiske uger, men så begyndte hun at blive syg, hun skreg og skreg konstant. Det sled meget på os, men lægen mente nu at det bare var kolik, og der ikke var så meget andet vi kunne gøre, end at lade tiden gå. Hun begyndte at vejrtrækningsproblemer og var indlagt flere gange med atsmaanfald. Tiden gik og hun skreg mere og mere, ville ikke spise, gylpede konatant. Sove ville hun kun hvis hun lå op af min mave og havde konstant feber.
Da Mathine var ½ år tog min SP affære og ringede til vores læge og sagde at nu måtte vi altså indlægges til obs, for hun mente ikke at det var kolik. Her fik vi konstateret at hun led af reflux og havde betændte ætsninger i spiserøret. Så kom der utallige indlæggelser af 14 dage - 3 ugers varighed, fordi hun ikke kunne holde maden i sig,tabte sig, havde meget høj feber ect. Og i hele indlæggesperioderne var det kun mig der var med hende, han kom på besøg max 1 time om dagen, og nogen dage kom han slet ikke.
Min mand fik også konatateret fødselsdepretion, og drak mere og mere. Og hans forbrug eskalerede uge for uge. I febuar 2006 sagde jeg at nu måtte han stoppe med sit alkoholforbrug, for jeg kunne ikke leve sammen med en alkoholikker samt at have et barn der var syg hele tiden. Han lovede bod og bedring, og det gik da også godt i en periode, men langsom faldt han tilbage i den gamle stil. Og fra sep 06 og frem til januar 07 var han faktisk kun ærdru 2 dage (dage uden indtagelse af alkohol)
Men i midten af november 06 blev jeg atter indlagt med problemer med mit hjerte, og var indlagt i 17 dage, her så jeg min datter 4 gange, mere havde han ikke overskud til.
Nå men efter en turbulent jul og nytår hvor vi faktisk ikke snakkede sammen, besluttede jeg at nu var det nok, jeg ville ikke mere. Og den 10 januar 2007 blev vi enige om at vi skulle søge skilsmisse.
Og jeg må da indrømme at det var da en hård periode at komme igennem, men jeg har bestemt ikke fortrudt et eneste sekund.
Men sum sumarum er nok at vores ægteskab ikke magtede alle de probelmatikker vi var igennem de sidste 4 år vi var gift. Havde det bare været en eller måske 2 forskeliige ting sp havde vi nok kunne magte det, men der var for meget til at vi få bund i det.
Ja det blev et lant indlæg, men håber da at du kan bruge det aligevel
KH Jannie
Anmeld