voksi eller ej?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. januar 2010

Ayasmor

Sanne og Nicklas skriver:

Kan jeg godt forstå. der går jo nok heller ikke længe før Nicklas skal have sele på i den, har han jo osse hvis vi er ude at gå tur (det er jeg så spændende det der sker nede på vejen)

Hehe.. ja det er skønt når de kommer i den alder hvor ALT skal undersøges..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2010

SandraL

Vi ville også have en voksi, men gad ikke give 2000 kr. for den. Så vi købte den der hedder slee-bee pose fra bilka. Den har lige været på tilbud til 500, koster normalt 700 kr. Der er en del forskel på prisen. (Ved så godt at voksi er med uld, det er slee-bee ikke, men hvis man har en god dyne, er det jo fint) :-)

Vi har så også en lift (hørte med i barnevognen da vi købte den) og den vil vi da bruge i starten..

Anmeld

21. januar 2010

mrsMary

Hej

Jeg havde begge dele, en voksipose (ikke uld,men med 2 dundyner) og en lift.

Jeg foretrak liften i de første par måneder, da den ikke 'flader ud', når du sætter den fra dig på gulvet og derved giver lidt mere beskyttelse. Ydermere er den lettere at 'lufte' lidt i på de varme sommerdage, da voksiposen skal lukkes for at kunne bæres/ ligge i kombivogn.

Men den kan jo typisk ikke rumme et større barn, så derfor havde jeg også en voksipose, som var fin. Min eneste anke til voksiposen var, at den virkede lidt usikker, hvis ikke jeg bar den i let skrå stilling, dvs. så barnet ikke gled ud. Ps du kan sagtens bruge sele fra barnevognen til voksiposen (huller i betræk).

Min anbefaling er at starte med lift og derefter købe en billig voksi (absolut lige så fin kvalitet, som mærkevare).

ps. min søster valgte ikke at købe lift, men kun voksi til første barn. Hun har dog sidenhen flitigt brugt min til de to sidste.

Anmeld

21. januar 2010

Lise

Voksiposen er absolut et af de aller bedste køb vi har gjort! Den er blevet skambrugt i 2½ år nu, og snart vil den blive overtaget af lillebror. Den er nemlig stadig god som ny. Og selvfølgelig kan man bruge selen i voksien, og det er slet ikke besværligt

Vi købte den med både bæreplade, vinterdyne og sommerdynen. Og har brugt det hele. Vi brugte selvfølgelig ikke bærepladen så lang tid, men tror da ikke jeg ville have undværet den..

Anmeld

25. januar 2010

Vinker

Jeg er suuuuper glad for at jeg købte en voksipose. Den har vi godt nok brugt MEGET lige fra Niklas Emil kom til verden og bruger den stadig!

Jeg købte med bæreplade selvom jeg også har en lift, men brugte kun liften indendøre som seng i starten de første 2 mdr om natten.

Hver dag når han skulle ud og sove var det i voksiposen og hele sidste vinter puttede han lunt og godt i den. Det var nemt da han ikke skulle have alt det overtøj på (vi ejede ikke en flyverdragt til ham sidste år for det var ikke nødvendigt)

Nu har vi taget bærepladen ud og bruger den af og til også i klapvognen som kørepose til og fra vuggestuen. I weekenden sover han ude i den i barnevognen og stadig uden overtøj på.

Vi brugte dog ikke voksiposen i sommers da det var varmt, men ellers har vi brugt den året rundt

Og så eeeelsker jeg bare den retro udgave som jeg har købt. Den kan bruges til både piger og drenge!

Den fungerer også fint med sele i!

Her er lige et par billeder

Hilsen Rikke, der i 16 mdr har været fuldt udtilfreds

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

25. januar 2010

Pige2009

Se også de her to tidligere debatter med samme problematik, som du stiller, hvor der er fremført forskellige synspunkter

https://www.baby.dk/debat/34191pi1/babyudstyr/lift--koerepose.aspx

https://www.baby.dk/debat/36347pi1/babyudstyr/barnevogn-uden-tilhoerende-lift-er-det-okay.aspx

K.h. Linda

Anmeld

25. januar 2010

Heidimed lea

hej...    fra mine 2 første var et ½år har jeg brugt voksi..  det har været super godt og nemt om vinteren. 1) de skal ikke have så meget tøj på i den  2)  de kan komme af med sveden uden at blive kolde og mine svedte elleres meget 3)    den er meget tryg og god og skøn som et legetæppe når man er i byen.  4) der er huller i den til selerne...

Min den mindste bryder sig desværre ikke om at putte i den og jeg synes det er så besværlig om vinteren med dyner og tæpper tror jeg kom igang med at bruge den for sent så han var for vant til dynen øv...

hvis det har intesesse så sælger jeg min voksi med vinterdyne uld og sommerdyne til 400 plus porto    den er sort med grå inderbetræk. jeg kan tage biller til dig...

mvh Heididmedlea

Anmeld

12. april 2010

kamillaS

Til Heidi med lea

Jeg vil meget gerne købe din sommerdyne til voksien hvis du stadig har den??

Mvh Kamilla

Anmeld

12. april 2010

E.T

Der er også andre alternativer til voksi.

Vi har lige købt en DUNIDUO som er det samme som en voksi. Den fåes både med uld og dyndune, så det er op til en selv hvad man kan lide.

Den er på tilbud på www.tøjbamsen.dk lige nu og vist ugen ud, tror jeg . Den er ca halv pris af voksien

http://www.tojbamsen.dk/group.asp?group=1247

Håber du kan bruge det til noget

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.