Inspireret af anden tråd om børneværelse.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.302 visninger
22 svar
0 synes godt om
21. januar 2010

Dansker i England

Jeg sad og kiggede på diverse billeder af børneværelser og de er rigtig fine, men hvad jeg ikke forstår er, at I i det hele taget har børneværelser til jeres babyer. Jeg har et værelse, min datter skal have, når hun bliver gammel nok til at sove der selv - men så længe hun sover i soveværelset, er det ikke stillet an til hende. Hun kan jo hverken sove eller lege derinde alene lige nu. Jeg vil meget gerne høre jeres kommentarer til dette.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2010

siw84

personligt kan jeg godt lide og have at min søn har sit eget værelse om han bruger det eller ej til at sove i og leje de første par mdr... men det er os muligheden for at have puslebord osv. stående som man nok ikke har plads til andre steder..

men synes det er godt den lille baby har noget som er deres og som de kan bruge når de er ældre.. og synes da lige så godt man kan bruge den tid som mange har under deres graviditet til at gå og hygge om børneværelset.. så er ordnet og noget man ikke behøver tænke over bagefter.. sådan har jeg det i hvert fald..

derfor har jeg lavet vores søns værelse..

siw 34+5

Anmeld

21. januar 2010

Rikke, Liam & Linus

Vi bor i en 2 værelses lejlighed lige pt. og har kun vores soveværelse, med en babyafdeling i den anden ende med seng og puslebord.

Det er alt hvad vi behøver lige nu. Han har jo slet ikke behov for et værelse endnu. Så kan sagtens følge dig.

Anmeld

21. januar 2010

Happy

Dansker i England skriver:

Jeg sad og kiggede på diverse billeder af børneværelser og de er rigtig fine, men hvad jeg ikke forstår er, at I i det hele taget har børneværelser til jeres babyer. Jeg har et værelse, min datter skal have, når hun bliver gammel nok til at sove der selv - men så længe hun sover i soveværelset, er det ikke stillet an til hende. Hun kan jo hverken sove eller lege derinde alene lige nu. Jeg vil meget gerne høre jeres kommentarer til dette.

Jeg har det som Siw84 siger, jeg ved da godt at Cassandra ikke kommer til at bruge hendes værelse de første år, men jeg har det bedst med at det er færdigt samt har det været super hyggeligt at gå med min mand og indrette det. Og så er det jo en undskyldning for at shoppe lidt:-) og værelset afspejler jo også ens egne drømme:-)

Så nej, det er ikke nødvendigt, men det er der så mange ting med de små der ikke er

Anmeld

21. januar 2010

LouiseNielsen

Jeg er 28+5 uger henne idag, og vores lille Mathias får også hans eget værelse. Ikke fordi det er nødvendig, men jeg syntes det er rigtig hyggeligt også fordi hans pudslebord skal stå derinde.

Jeg havde jo pudslebord og tremmeseng fra Nicklas, men har købt ny sengerand og pudslehynde.

Den første tid skal han jo sove i hans vugge hos os, men jeg brugte rigtig meget tremmesengen til Nicklas som en slags kravlegård mens jeg lige var i bad eller noget da han var baby... Så lagde han og kiggede rundt i sit værelse, på han senge uro og billederne over sengen, havde jeg rigtig meget gavn af....

Jeg har stadig ikke lavet værelset færdig, det gør jeg engang i febuar mdr. Men tingene er købt, og står klar....

Kram

Anmeld

21. januar 2010

SabrinaR

Vores søn havde sit eget værelse da han blev født.

Jeg synes det var super rart. Vi havde for det første ikke plads til puslebord andre steder - så det stod på værelset.

Han er født lige op til jul, og fik en hel masse legetøj i julegave som jeg egentlig heller ikk ved hvor vi sku gøre af hvis han ikke havde sit værelse.

Vi brugte det meget selvom han var helt lille og ikke sov derinde. Vi lå tit på gulvet med ham derinde og legede, så han ku vende sig til rummet - og derfor var det ikke ukendt for ham når han sku til at sove alene derinde.

Anmeld

21. januar 2010

Janep

Hanah havde os sit eget væresle fra starten af.
men det var mere for at ha et rum til alle hendes ting, og så brugte vi det som puslerum.

hvis hun ikke havde haft sit eget væresle sku vi ha alle hendes babyting, bamser, tøj osv rundt onkrig i huset. og det kan self også sagtens lade sig gøre, men når man har muligheden for et værelse sys jeg det er meget nemere at ha det hele samlet

Anmeld

21. januar 2010

Valle81

Dansker i England skriver:

Jeg tænker meget det samme som dig, synes faktisk folk gå rhelt helt amok inden baby kommer:0)

Men hver sin smag:0)

Da jeg fik min datter boede jeg i en to værelses, havde pulsebord og vugge i soverværeslet o et legetæppe i stuen. Senere flyttede vi i en større lejlighed, hvor hun fik eget værelse, fra hun var 5 mdr sov hun på det, og det må siges at være det, hun brugte ALDRIG værelset.

Nu er vi flyttet hun er snart 6 og har stadig sit eget værelse, som ALDRIG bliver brugt, jo til at sove i og lege på, når hun har veninder på besøg, ellers leger hun i stuen, hun vil jo være hvor vi er:0)

Nu venter vi et barn mere, og når det kommer til verdenen får han ikke eget værelse. Min kærestes søn har "sit eget" værelse her hos os også ( han hver 2. weekend) Men han bruger det også kukn til at sove på. Så når den nye kommer til verdenen, ja så har vi puslebord på badeværelset, vugge i soveværelset og legetæppe i stuen, og når han skal sove i egen seng, kommer hans seng om på min bonussøns værelse, for af erfaring kan vi lige så gdt spare pladsen, for der går i hvert tilfælde 3-5 år, før den ny kommer til at have interesse for værelse, og så må vi jo finde ud af noget til den tid:0)

Christina

Anmeld

21. januar 2010

Sisley

Jeg venter min første - en lille dame - og hun får også sit eget værelse fra start. Jeg synes det er praktisk at hendes ting kan samles dér og så frygter jeg måske lidt, at vi ikke lige får tid til (eller har lyst til at bruge tid på) at male osv., når hun først er kommet til verden. Jeg håber da også, at hun såen indenfor rimelig tid kan komme ud af vores soveværelse, men lur mig om jeg ikke har det anderledes, når hun først er her.

Sisley
- der får total kriller i maven hver gang hun tænker på lillepigen

Anmeld

21. januar 2010

TbCp

Vi havde et værelse til Liva da hun blev født, men det blev dog kun brugt til opbevaring af hendes ting + et puslebord til at skifte på om natten. Det var først da hun som 4 1/2 md. gammel begyndte at sove derinde at jeg fik det rigtig indrettet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.