Hvad skal jeg uddanne mig til??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Denne annonce er låst

Annoncen er ikke længere aktiv. Den kan være udløbet eller varen er solgt.
21. januar 2010

mullesmith2

TbCp skriver:

Der kommer en dagplejepædagog ud og snakker med dig, ser dit hjem osv. Man behøver ingen uddannelse for det, men skal selvfølgelig være en ordentlig og moden person som kan tage vare på børn

Nu kan jeg kun fortælle hvordan reglerne er her hvor jeg bor, ved ikke om det er anderledes andre steder i landet.

Som kommunal får du løn af kommunen, du har 4 faste børn og skal have plads til et 5. gæstebarn. Du er sikret løn, feriepenge osv. 

Som privat skal man selv ud og finde børn - max 5 stk, man sætter selv prisen og skal så også selv sørge for at betale skat osv.
Du kan ikke tilbyde gæstedagpleje hvis du bliver syg, det skal forældrene selvfølgelig være opmærksomme på når de starter hos en.

Min dagpleje hjemmeside er SVANEUNGERNE der står lidt forskellige oplysninger om min dagpleje.

Nu bliver jeg så lidt nysgerrig efter at høre lidt mere om hvordan man bliver aflastningsfamilie for et barn. 

Okay jamen der er da lidt ulemper ved at være privat dagpleje så, det med skat man selv skal finde ud af og med ferier og sådan og ingen gæstedagpleje, men det er nok ik så svært som jeg forestiller mig hehe Jamen hvis man vil være aflastingsfamilie så skal man henvende sig til sin kommunes familie og beskæftigelsesforvaltning, og så bliver man tilmeldt 5 endags kurser hvor man hører omkring hvad det vil sige at have plejebørn og man hører også et plejebarn fortælle hvordan det er at være plejebarn, der er en masse man skal vide og høre om, men det er rigtig spændende.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2010

TbCp

mullesmith2 skriver:

Okay jamen der er da lidt ulemper ved at være privat dagpleje så, det med skat man selv skal finde ud af og med ferier og sådan og ingen gæstedagpleje, men det er nok ik så svært som jeg forestiller mig hehe Jamen hvis man vil være aflastingsfamilie så skal man henvende sig til sin kommunes familie og beskæftigelsesforvaltning, og så bliver man tilmeldt 5 endags kurser hvor man hører omkring hvad det vil sige at have plejebørn og man hører også et plejebarn fortælle hvordan det er at være plejebarn, der er en masse man skal vide og høre om, men det er rigtig spændende.

Der er fordele og ulemper ved begge dele. Jeg har valgt privat dagpleje da jeg selv vil bestemme Jeg får kun 4 børn, dvs. der kommer ikke skiftende gæstebørn, det ser jeg som en stor fordel

Tror da lige jeg skal undersøge lidt mere med det aflastning, men skal selvfølgeli gogså have manden med på ideen først

Anmeld

21. januar 2010

Mor til Frederic og Freya

Hm...

Autoredder udd?

Men det er jo en ret sex'ed uniform vi render rundt i....

Plejemor/ familie på fuld tid?

Anmeld

21. januar 2010

mullesmith2

TbCp skriver:

Der er fordele og ulemper ved begge dele. Jeg har valgt privat dagpleje da jeg selv vil bestemme Jeg får kun 4 børn, dvs. der kommer ikke skiftende gæstebørn, det ser jeg som en stor fordel

Tror da lige jeg skal undersøge lidt mere med det aflastning, men skal selvfølgeli gogså have manden med på ideen først

ja undersøg det, jeg syntes ihvertfald det er et godt job, og jeg vil gerne passe flere end bare den ene jeg gør nu. Men det kan også være meget krævende alt efter hvilken slags børn det er, kan jo være nogen der har skader og er vanskelige fordi de måske har oplevet mange svigt i de helt tidlige år af deres liv. Man skal været med på at man skal yde stor omsorg og tryghed og have faste rammer så der er klare retningslinier for barnet og det ved hvad det skal. Men sådan har alle børn det jo bedst  

Anmeld

8. februar 2010

Bom

Tager lige en gammel tråd op..

Hvorfor uddanner du dig ikke som social og sundhedsassistent, og så vælger og arbejde indenfor psykiatrien bagefter??

Da jeg tog uddannelsen, var jeg 3 mdr i praktik på et bo tilbud for psykisk syge unge mennesker.. Det var rigtig spændende, og specielt fordi mange af beboerne var på alder med mig, og derfor så rigtig meget op til mig..

De havde alt fra skizofren, personlighedsforstyrelse, ocd og en helt havde et tidligere stofmisbrug indover..

Meget spændende job, og vil rigtig gerne tilbage der til, men arbejdstiderne tillod det ikke det sted jeg var, for vi kunne simpelthen ikke få det til og hænge sammen herhjemme, når vi fik en lille.. (Hun er på vej nu)

Og det med og tørre "rumpe" det overlever du nok det stykke tid du skal læse..

Anmeld

8. februar 2010

Faith

Helt klart sygeplejerske:-) Verdens bedste erhverv.

Anmeld

8. februar 2010

Anne85

mullesmith2 skriver:

Har også tænkt på sygeplejerske hehe.

Jamen jeg interessere mig ik for noget man sådan rigtig kan leve af det er nok det der er problemet.

Men jeg ved at jeg bare ikke kan arbejde med noget hvor jeg skal have 37 timer om ugen, jeg har arbejdet i brugs i 3år hvor jeg var ved at gå ned over at arbejde så meget, selvom det jo kun er en normal arbejdsuge. Og der er bare ik nogen uddannelser der er på deltid hehe

Jeg syntes også alle uddannelser hvor man skal have en uniform/arbejdstøj på er ret træls, efter jeg har prøvet det. Er heller ikke specielt go til at regne så nok ik noget med tal. Og er ikke boglig på nogen måde.

Jeg er nok bare mega besværlig, Jeg/ vi er aflastning for et plejebarn og det syntes jeg er det der er mest spændende af det jeg laver, vi skal på kursus omkring det og det glæder jeg mig vildt meget til, det er spændende med børn og unges adfærd, det kan jeg godt lide at vide noget om.

Tror måske hvis jeg helt frit kunne vælge og starte fra på mandag så ville jeg være dagplejemor.

Kan absolut anbefale dig at læse til sygeplejerske... Når først du har uddannelsen kan du bruge den til tusind forskellige ting! Jeg arbejder fx i psykiatrien.... Og det er uden uniform

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.