Hvad skal jeg uddanne mig til??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Denne annonce er låst

Annoncen er ikke længere aktiv. Den kan være udløbet eller varen er solgt.
21. januar 2010

mullesmith2

Caroline86 skriver:

ordet "økonom" snyder en del

Vi har godt nok faget økonomi på skemaet, men det er MEGET begrænset hvad der foregår af udfordringer i det fag!!!

Vi har en del om virksomhedsledelse og generel markedsføring etc. og på mit speciale er der meget praktisk med at arrangere events osv.

Troede kun det gik ud på tal hehe, Jeg havde faktisk også tænkt lidt på lægesekretær måske  Noget kontoruddannelse. Hvor kan du arbejde henne når du er færdig?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2010

otlitrom

mullesmith2 skriver:

Nettop fordi sygeplejerske og pædagog er boglige uddannelser er det kun blevet ved tanken... Jeg har været sommerferieafløser på et plejehjem og det klarede jeg da men det ville da ikke være mit drømmejob, syntes simpelthen at der var for meget skiften ble og død over det hele, måske var jeg der bare i en dårlig periode, men synte sku det var hårdt, men syntes da også det var skønt at hjælpe og føle man havde gjort en forskel.

Uh, det kender jeg alt for godt. Jeg arbejder selv på plejehjem som studiejob (pokkers lav SU), og det er sandelig ikke det samme! Men jeg forstår godt du tænker det. Men det er begrænset, hvor mange sygeplejersker der er på plejehjem.. Men de er der

Der er de helt grundlæggende ting du skal igennem på uddannelsen. Sengebad, skifte tøj, give bækken, give mad, tømme katheter etc.. Men det er bestemt ikke alt.

Der er sårskift, hvordan man lægger forbindinger, arbejde i psykiatrien, ældresygepleje (forebyggelse af knogleskørhed f.x.) medicingivning, injektioner.. you name it, der er meget andet!

Jeg har været med til operationer, til ambulatorieundersøgelser.. altmuligt!

Hvis du har nogle spørgsmål må du meget gerne skrive!

Anmeld

21. januar 2010

Liljesilas

mullesmith2 skriver:

Har også tænkt på sygeplejerske hehe.

Jamen jeg interessere mig ik for noget man sådan rigtig kan leve af det er nok det der er problemet.

Men jeg ved at jeg bare ikke kan arbejde med noget hvor jeg skal have 37 timer om ugen, jeg har arbejdet i brugs i 3år hvor jeg var ved at gå ned over at arbejde så meget, selvom det jo kun er en normal arbejdsuge. Og der er bare ik nogen uddannelser der er på deltid hehe

Jeg syntes også alle uddannelser hvor man skal have en uniform/arbejdstøj på er ret træls, efter jeg har prøvet det. Er heller ikke specielt go til at regne så nok ik noget med tal. Og er ikke boglig på nogen måde.

Jeg er nok bare mega besværlig, Jeg/ vi er aflastning for et plejebarn og det syntes jeg er det der er mest spændende af det jeg laver, vi skal på kursus omkring det og det glæder jeg mig vildt meget til, det er spændende med børn og unges adfærd, det kan jeg godt lide at vide noget om.

Tror måske hvis jeg helt frit kunne vælge og starte fra på mandag så ville jeg være dagplejemor.

Du kan også ofte finde job uden uddannelse, hvor du skal passe en handicappet. Jeg har hørt det giver godt, og så får du penge for, at lave alt mulig forskelligt med ham/hende (tivoli,biograf mm.)

Anmeld

21. januar 2010

mullesmith2

kitty skriver:

Uh, det kender jeg alt for godt. Jeg arbejder selv på plejehjem som studiejob (pokkers lav SU), og det er sandelig ikke det samme! Men jeg forstår godt du tænker det. Men det er begrænset, hvor mange sygeplejersker der er på plejehjem.. Men de er der

Der er de helt grundlæggende ting du skal igennem på uddannelsen. Sengebad, skifte tøj, give bækken, give mad, tømme katheter etc.. Men det er bestemt ikke alt.

Der er sårskift, hvordan man lægger forbindinger, arbejde i psykiatrien, ældresygepleje (forebyggelse af knogleskørhed f.x.) medicingivning, injektioner.. you name it, der er meget andet!

Jeg har været med til operationer, til ambulatorieundersøgelser.. altmuligt!

Hvis du har nogle spørgsmål må du meget gerne skrive!

Jeg tror jeg sætter grænsen ved sår og forbindning, det kan jo lugte helt forfærdeligt sådan nogen læggesår eller andre sår (ved godt det er en meget lille del af de sår der er hehe) .... får helt kuldegysninger ved tanken. Jeg fik nok sengebad, katetertøming godt nok kun og bleskift og hjælpen i tøj og alt det man nu skal hjælpe de ældre med. Jeg tror ik jeg ville kunne trives med det i længden. Men jeg syntes da det er ganske flot af dem der kan. Men jeg vil da sige at jeg ikke er helt bange for måske bare at være sommerferieafløser igen.

Anmeld

21. januar 2010

mullesmith2

mayapigen skriver:

Du kan også ofte finde job uden uddannelse, hvor du skal passe en handicappet. Jeg har hørt det giver godt, og så får du penge for, at lave alt mulig forskelligt med ham/hende (tivoli,biograf mm.)

Ja det kunne jeg faktisk også godt tænke mig. Syntes da det er et meget dejligt job og kan godt lide at hjælpe

Anmeld

21. januar 2010

Liljesilas

mullesmith2 skriver:

Ja det kunne jeg faktisk også godt tænke mig. Syntes da det er et meget dejligt job og kan godt lide at hjælpe

Ja nemlig. Jeg skal se om jeg kan få noget mere information, fra ham jeg kender, der arbejder med det...

Anmeld

21. januar 2010

mullesmith2

mayapigen skriver:

Ja nemlig. Jeg skal se om jeg kan få noget mere information, fra ham jeg kender, der arbejder med det...

Jeg har faktisk lige søgt en stilling jeg så på jobnet som gik ud på at være hjælper for en 16årig pige med autisme. Det tror jeg kunne være rigtig spændende. Glæder mig til at høre mere om den stilling

Anmeld

21. januar 2010

TbCp

mullesmith2 skriver:

Har også tænkt på sygeplejerske hehe.

Jamen jeg interessere mig ik for noget man sådan rigtig kan leve af det er nok det der er problemet.

Men jeg ved at jeg bare ikke kan arbejde med noget hvor jeg skal have 37 timer om ugen, jeg har arbejdet i brugs i 3år hvor jeg var ved at gå ned over at arbejde så meget, selvom det jo kun er en normal arbejdsuge. Og der er bare ik nogen uddannelser der er på deltid hehe

Jeg syntes også alle uddannelser hvor man skal have en uniform/arbejdstøj på er ret træls, efter jeg har prøvet det. Er heller ikke specielt go til at regne så nok ik noget med tal. Og er ikke boglig på nogen måde.

Jeg er nok bare mega besværlig, Jeg/ vi er aflastning for et plejebarn og det syntes jeg er det der er mest spændende af det jeg laver, vi skal på kursus omkring det og det glæder jeg mig vildt meget til, det er spændende med børn og unges adfærd, det kan jeg godt lide at vide noget om.

Tror måske hvis jeg helt frit kunne vælge og starte fra på mandag så ville jeg være dagplejemor.

Jamen så skal du da starte som dagplejer
Men... en dagplejer (kommunal) har en arbejdsuge på 48 timer, det føles selvfølgelig ikke som så lang når man er hjemme.
Jeg er privat dagplejer og kan selv bestemme min arbejdstid så jeg ligger på 41 timer om ugen.

Anmeld

21. januar 2010

mullesmith2

TbCp skriver:

Jamen så skal du da starte som dagplejer
Men... en dagplejer (kommunal) har en arbejdsuge på 48 timer, det føles selvfølgelig ikke som så lang når man er hjemme.
Jeg er privat dagplejer og kan selv bestemme min arbejdstid så jeg ligger på 41 timer om ugen.

Okay er der ikke nogen krav for at blive det? og hvad er forskellen på komunal og privat dagplejer? udover arbejdstiden self??  Hvor mange børn må man min have og max have??

Anmeld

21. januar 2010

TbCp

Okay er der ikke nogen krav for at blive det? og hvad er forskellen på komunal og privat dagplejer? udover arbejdstiden self??  Hvor mange børn må man min have og max have??

Der kommer en dagplejepædagog ud og snakker med dig, ser dit hjem osv. Man behøver ingen uddannelse for det, men skal selvfølgelig være en ordentlig og moden person som kan tage vare på børn

Nu kan jeg kun fortælle hvordan reglerne er her hvor jeg bor, ved ikke om det er anderledes andre steder i landet.

Som kommunal får du løn af kommunen, du har 4 faste børn og skal have plads til et 5. gæstebarn. Du er sikret løn, feriepenge osv. 

Som privat skal man selv ud og finde børn - max 5 stk, man sætter selv prisen og skal så også selv sørge for at betale skat osv.
Du kan ikke tilbyde gæstedagpleje hvis du bliver syg, det skal forældrene selvfølgelig være opmærksomme på når de starter hos en.

Min dagpleje hjemmeside er SVANEUNGERNE der står lidt forskellige oplysninger om min dagpleje.

Nu bliver jeg så lidt nysgerrig efter at høre lidt mere om hvordan man bliver aflastningsfamilie for et barn. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.