mullesmith2 skriver:
Nettop fordi sygeplejerske og pædagog er boglige uddannelser er det kun blevet ved tanken... Jeg har været sommerferieafløser på et plejehjem og det klarede jeg da men det ville da ikke være mit drømmejob, syntes simpelthen at der var for meget skiften ble og død over det hele, måske var jeg der bare i en dårlig periode, men synte sku det var hårdt, men syntes da også det var skønt at hjælpe og føle man havde gjort en forskel.
Uh, det kender jeg alt for godt. Jeg arbejder selv på plejehjem som studiejob (pokkers lav SU), og det er sandelig ikke det samme! Men jeg forstår godt du tænker det. Men det er begrænset, hvor mange sygeplejersker der er på plejehjem.. Men de er der 
Der er de helt grundlæggende ting du skal igennem på uddannelsen. Sengebad, skifte tøj, give bækken, give mad, tømme katheter etc.. Men det er bestemt ikke alt.
Der er sårskift, hvordan man lægger forbindinger, arbejde i psykiatrien, ældresygepleje (forebyggelse af knogleskørhed f.x.) medicingivning, injektioner.. you name it, der er meget andet!
Jeg har været med til operationer, til ambulatorieundersøgelser.. altmuligt! 
Hvis du har nogle spørgsmål må du meget gerne skrive! 
Anmeld