hjælp mig piger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.874 visninger
25 svar
0 synes godt om
21. januar 2010

charlottekri

hej tøser

jeg skal bruge en opskrift på en bund til en pålægskagemand - altså en slags franskbrødsbund.

jeg skal bage den i aften, så håber på en hurtig respons

på forhånd tak

mvh charlotte

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2010

jillkolsbjerg

charlottekri skriver:

hej tøser

jeg skal bruge en opskrift på en bund til en pålægskagemand - altså en slags franskbrødsbund.

jeg skal bage den i aften, så håber på en hurtig respons

på forhånd tak

mvh charlotte

jeg tænker...uanset hvilken dej du vælger kommer der vel skorpe på der skal skæres af...hvis det altså er meningen at du vil lægge pålæg på selve "kagemand/konen"...eller har jeg misforstået....men ellers kan du jo lave manden/damen af boller/bolledej hvor de læghges op ad hinandenog evt drys forskellige frø på og et par oliven til øjne osv.....severet med pålægsfad så folk selv kan putte det på de kan lide;-).....kan være jeg helt har misforstået.

knus jill

Anmeld

21. januar 2010

charlottekri

det er meningen at pålægget skal lægges på kagemanden, og det skal også pyntes osv.

Anmeld

21. januar 2010

jillkolsbjerg

charlottekri skriver:

det er meningen at pålægget skal lægges på kagemanden, og det skal også pyntes osv.

hmm tja okay, kan så ikke lige komme på hvordan den lige klaret, så brødet bliver som franksbrød? det har jo sådan en blød konsistens....du ved inden i når man skære det? 

Ville nok bare laver boller og smørre dem , ligge dem på et fad og så pynte det hele;-)

men du må meget gerne ligge et billede ind når du har fået lavet den som du gerne vil, for det lyder som en rigtig god ide, kan bare ikke lige komme på hvordan du lige kringler den...smiler...men tager meget gerne imod kreative ideer;-)

Knus jill

Anmeld

21. januar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

HVis du gerne vil have følelsen af franskbrød, - på toppen - så kan du måske bare lave det som alm bolledej også lige skære toppen af, så ka du jo smøre smør på og ligge pålæg på?

Jeg har aldrig hørt om en pålægs mand før hehe

Anmeld

21. januar 2010

charlottekri

det var fordi min mand gerne ville prøve at lave noget andet end lige smørrebrød, da jeg har sidste dag på arbejdet i morgen, og så ville han lave en kagemand

Anmeld

21. januar 2010

jillkolsbjerg

Zafir skriver:

HVis du gerne vil have følelsen af franskbrød, - på toppen - så kan du måske bare lave det som alm bolledej også lige skære toppen af, så ka du jo smøre smør på og ligge pålæg på?

ja det var også min tanke;-)......har heller ikke hørt om det før...kun landgangsbrød som vi altså fik i 80érne til fødselsdag...hehe, men det lyder jo lækkert-) 

knus jill

Anmeld

21. januar 2010

TbCp

Zafir skriver:

Heh jeg undrede mig også første gang jeg hørte det, så var nødt til at google det

Anmeld

21. januar 2010

Moderator

jillkolsbjerg skriver:

ja det var også min tanke;-)......har heller ikke hørt om det før...kun landgangsbrød som vi altså fik i 80érne til fødselsdag...hehe, men det lyder jo lækkert-) 

knus jill

Ja... landgangssbrød, var også min første tanke... hehe... Men nu forbyder min hverdags-ocd mig at spise madder som jeg ikke selv har smurt, eller skilt ad og bygget igen, hehe, så det er ikke lige min ynglingsmad, med mindre jeg selv har bygget maden

Men den kunne sikkert være fint - bortset fra at jeg jo altid vil stemme for KAGE hehe

En brugersviger-mand går man aldrig fejl af

Anmeld

21. januar 2010

Moderator

TbCp skriver:

Heh jeg undrede mig også første gang jeg hørte det, så var nødt til at google det

Skete der noget på google?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.