At stoppe en piges udvikling!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. januar 2010

gittn

Jeg var også den højest i klassen hele min skoletid, jeg var også den første der gik i pubertet. jeg belv drillet og jeg var rigtig ked af det. Min mor tog mig med til lægen han ikke ville gøre noget, jeg var 8 år og fik målt for højt mandligtkønshormon. Idag har jeg behåring som en abe og har stadig for meget mandligtkønshormon. Jeg ville gerne havde medicin den gang. 

Min kæreste og jeg prøver at få børn men det lykkes ikke da min hormoner ikke er helt normale. Måske ville det være letter hvis jeg havde fået noget behandling tidliger.

Måske skulle i tage til egen læge så kan i få undersøgt om der virkelig er noget rigtigt galt eller om hun bare er høj.

hun ser iøvrigt rigtig sød ud.  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. januar 2010

Heidi.

gittn skriver:

Jeg var også den højest i klassen hele min skoletid, jeg var også den første der gik i pubertet. jeg belv drillet og jeg var rigtig ked af det. Min mor tog mig med til lægen han ikke ville gøre noget, jeg var 8 år og fik målt for højt mandligtkønshormon. Idag har jeg behåring som en abe og har stadig for meget mandligtkønshormon. Jeg ville gerne havde medicin den gang. 

Min kæreste og jeg prøver at få børn men det lykkes ikke da min hormoner ikke er helt normale. Måske ville det være letter hvis jeg havde fået noget behandling tidliger.

Måske skulle i tage til egen læge så kan i få undersøgt om der virkelig er noget rigtigt galt eller om hun bare er høj.

hun ser iøvrigt rigtig sød ud.  

Hej med dig

det kan jeg godt se er et stot problem..

Håber det lykkedes for jer..Vi tager også en tur til vores læge og får en snak om det.

Tak for kommentaren omkring min datter

Kh Heidi

Anmeld

20. januar 2010

Lullaby

Ja absolut..

Jeg er lærer i en klasse hvor der er en pige hvor forældrene IKKE stoppede hendes udvikling og hun går i 3 klasse med bryster og hår forneden. Hun vil ikke i bad med de andre. Hun er flov over sin krop og hver gang der er nærkontakt så er hun ked af det..

Anmeld

20. januar 2010

propogberta

Heidi. skriver:

Hun er 127 cm og vejer 27 kg

Det syns jeg da slet ik det lyder vildt eller unormalt på nogen måde! Vi har en pige på 6 år og 3mdr.. Hun er 126cm og vejer 20kg. Der er da ALDRIG nogen der har kommenteret det hverken læger eller sygehus (hvor hun er til kontrol pga noget helt andet). Det eneste er at hun til tider ka være lige tynd nok. Så det tror jeg da godt nok jeg bare ville lade fise ind af det ene øre og ud af det andet . Peronligt ville jeg i hvert fald ALDRIG ik en gang så meget som overveje at gi mit barn hormoner for at stoppe udviklingen!!

Anmeld

20. januar 2010

Heidi.

Anja Dahl skriver:

Det syns jeg da slet ik det lyder vildt eller unormalt på nogen måde! Vi har en pige på 6 år og 3mdr.. Hun er 126cm og vejer 20kg. Der er da ALDRIG nogen der har kommenteret det hverken læger eller sygehus (hvor hun er til kontrol pga noget helt andet). Det eneste er at hun til tider ka være lige tynd nok. Så det tror jeg da godt nok jeg bare ville lade fise ind af det ene øre og ud af det andet . Peronligt ville jeg i hvert fald ALDRIG ik en gang så meget som overveje at gi mit barn hormoner for at stoppe udviklingen!!

Frederikke går osse til kontrol på Hvidovre grundet noget andet, og der har børnelægen ej heller kommenteret det.

Anmeld

20. januar 2010

Dansker i England

Nu vil jeg lige blande mig - en piges (og en drengs) udvikling er forskellig fra sted til sted. I Asien er det normale at piger får menstruation som 9-årig og denne alder er heller ikke unormal i Afrika og Sydeuropa. Jeg ved selvfølgelig ikke, om din datter har andet end dansk blod i årene, og selvom hun ikke skulle have det, synes jeg, det lyder meget drastisk at ty til hormonbehandling for at stoppe noget, som er det mest naturlige i verden. Jeg synes, du skal overveje det meget nøje, før du gør noget ved "problemet".

Anmeld

21. januar 2010

birgittemarie

Grunden til, at man er interesseret i at udskyde puberteten så længe som muligt er, at tidlig pubertet synes at øge risikoen for brystkræft, infertilitet og for tidlig overgangsalder.

Men det kan jo sagtens være, at sundhedsplejersken overreagerer, så det lyder da som en god idé at tage en snak med jeres egen læge i stedet for.

Held og lykke med din smukke datter.

Kh Birgitte

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.