At stoppe en piges udvikling!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. januar 2010

Heidi.

lonemus skriver:

Nej, for pokker søde Heidi, du må sgu ikke stoppe hendes udvikling....tænk at en sundhedsplejerske siger det...!!!!

Jeg ville aldrig nogensinde overhovedet overveje det....jeg ville blive pissegal, hvis en sagde det til mig.

Jeg var osse tidligt udviklet med bryster som 10-årig og menses 4 mdr før jeg fyldte 11 år. Jeg var den første i klassen, men jeg blev aldrig drillet af det. Jeg vidste hvad det hele var, for det havde min mor gjort megte ud af at forklare mig.

Ja, det var måske tidligt - eller var det? Jeg vælger at tro det var helt normalt .)

Jeg kunne heller ikke drømme om det vil jeg godt lige hurtigt sige. Jeg er sgu bare en lille smule forarget.. Altså.. Hvis Frederikke skal udvikles tidlig, så er det jo bare naturens gang..

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. januar 2010

Heidi.

Eva skriver:

Ja, så er hun høj og tung som Bertram...han blev 7 år i nov og er nu 138cm og vejer 36kg...

Men det er svært, for man vil jo bare de er som de er..ikke...

Ja, men jeg syntes faktisk ikke hun er tyk.. Men hun har en kraftig muskelmasse...

Anmeld

20. januar 2010

Mie A

Hejsa

Jeg ville have det ligesom dig. Synes det ikke det lyder godt at give piller som hæmmer udviklingen.

Min pige på snart 6 år er 123 cm - så vi kan ende i samme dilemma, men som sagt ville jeg IKKE gøre det.

Anmeld

20. januar 2010

oo

jeg var "fuldt udviklet" som ti-årig - jeg fik min menstruation som 9-årig og jeg voksede max fem-ti centimeter efter det. det var kun træls fordi de voksne omkring mig gjorde det træls, aldrig nogensinde er jeg blevet mobbet med at have fået menstruation flere år før de andre piger i klassen, men min gymnastik/svømmelærer var direkte ondskabsfuld mod mig når jeg havde menstruation.

jeg ville ikke give mine børn væksthæmmende hormon...det vigtigste som jeg ser det er, at du taler med din datter om fx menstruation og fx at hendes krop er udviklet før de andres (hvis og når det sker) og hvad de ting betyder. Min mor fortalte mig om menstruation da jeg var 8, derfor var jeg kun en anelse irriteret da jeg fik den som 9-årig, hvorimod min mormor aldrig havde fortalt min mor om menstruation og da hun fik den (som 10-årig) troede hun, at hun var ved at dø og gik i panik.

Anmeld

20. januar 2010

@spire

Heldigvis er mennesker forskellige og udvikles på forskellige stadier.. Sådan er det.. Der er ikke noget der hedder for tidligt udviklet! Hvis hun stod og havde bryster nu og mens var lige om hjørnet, så MÅSKE.. Jeg fik min mens som 13-årig og 'var sent ude' i forhold til mine søstre og alle mine klassekammerater..

Jeg ville være stolt over at have en pige der var så 'fremme i skoene'.. Er rystet over at en sundhedsplejerske kan få sig selv til at sige sådan.. Nu ved du hun er så meget fremme, så det jo bare om at forberede hende på det..

Anmeld

20. januar 2010

QueDee

Hejsa,

Min 6½ årige pige var til samme undersøgelse i december måned. Hun blev målt og vejet til 129 cm og 25 kg. Og der var overhovedet ingen snak om tidlig pubertet eller lignende..... Det var nærmere omvendt - at hun nok blev en høj pige også som voksen.

Jeg selv var også høj i den alder. Fik mens som 11-årig (så vidt jeg husker) - og er idag 170 cm...

Knus Heidi

Anmeld

20. januar 2010

Honningblomst

Heidi. skriver:

Ja, men jeg syntes faktisk ikke hun er tyk.. Men hun har en kraftig muskelmasse...

Jeg var så bange for Bertram var for stor, men alle sagde han ikke var men tænkte bare de ikke kunne se det...men da han var hos sp sagde hun at han var perfekt, bare en robust dreng. så vi har bare nogle store lækre unger, helt perfekte...

Så var bestemt ikke fordi jeg mente hun var tyk...

Du kan se Bertram som er 5½ år yngre end Jeppe...stor men ikke tyk...bare et rundt hoved som sin moar...

Stort kram..

Anmeld

20. januar 2010

Heidi.

Eva skriver:

Jeg var så bange for Bertram var for stor, men alle sagde han ikke var men tænkte bare de ikke kunne se det...men da han var hos sp sagde hun at han var perfekt, bare en robust dreng. så vi har bare nogle store lækre unger, helt perfekte...

Så var bestemt ikke fordi jeg mente hun var tyk...

Du kan se Bertram som er 5½ år yngre end Jeppe...stor men ikke tyk...bare et rundt hoved som sin moar...

Stort kram..

nej nej.. Jeg tror heller ikke du mente hun var tyk

Her er hun

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

20. januar 2010

Heidi.

QueDee skriver:

Hejsa,

Min 6½ årige pige var til samme undersøgelse i december måned. Hun blev målt og vejet til 129 cm og 25 kg. Og der var overhovedet ingen snak om tidlig pubertet eller lignende..... Det var nærmere omvendt - at hun nok blev en høj pige også som voksen.

Jeg selv var også høj i den alder. Fik mens som 11-årig (så vidt jeg husker) - og er idag 170 cm...

Knus Heidi

Det var dog utroligt at der er sådan en forskel på sundhedsplejesker.. Man burde da mene at de skulle fortælle de samme ting.

Anmeld

20. januar 2010

Honningblomst

Heidi. skriver:

nej nej.. Jeg tror heller ikke du mente hun var tyk

Her er hun

Hvor er hun bare skøn, køn pige... en Bertramtype i pigeudgave... kunne være vi skulle ud i noget arrangeret ægteskab her.. så bliver deres børn da ikke så små som os to..

Knus..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.