Gemmer i tøjet fra barn nr.1, til barn nr 2?? (afstemning)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. januar 2010

oo

jeg ville gemme hvis jeg var så heldig en dag at vente nummer 2 og til nummer et (hvis den kommer) låner vi en hel bunke fra min søster og min veninde og så har min mor en hel kasse med næsten nyt babytøj i i kælderen. naturligvis kommer vi til at købe tøj selv, men jeg kan ikke se hvorfor man ikke skulle gemme al basistøjet og bruge det igen??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. januar 2010

Lise

Vi har gemt ALT fra den første. Men selvfølgelig har jeg da også købt en masse nyt til den næste - han skal da ikke kun gå i brugt tøj, lege med brugt legetøj mv. (så kunne vi også bare kalde ham Simons lillebror i stedet for at give ham sit eget navn). Men alt det lækre tøj, som vi har købt og fået til Simon, som han måske har brugt ganske få gange - det kunne jeg da ikke bare give væk eller sælge. Og så er der jo lige det økonomiske i det - man bruger sgu alligevel en del penge på tøj, og de vokser bare derudaf. Det har været fedt denne gang at kunne sige at der er ikke noget vi mangler, så derfor kan vi nøjes med at købe det vi gerne vil HA

Lise

Anmeld

20. januar 2010

Lone Jakobsen

mangler også en "både og" jeg har næsten intet gemt fra nr. 1 til nr. 2....men har til gengæld gemt en helt masse fra nr 2 og nedefter. grunden er at den første er en pige og de andre er drenge.

jeg sortere groft ud i tøjet og gemmer kun det pæne. så alle mine børn har både fået arve tøj og nyt tøj. men her arver de så også fra andre end lige deres søskende....hvorfor er simpelt, det er sparende både for miljøet og for min økonomi.

Anmeld

20. januar 2010

Heidi.

Ja i har gemt.. Men nu har jeg også 2 piger.. meeeen jeg køber stadig lige så meget tøj til nummer 2.. så vi spare ikke en fis..

Anmeld

20. januar 2010

hannetheis

Profilbillede for hannetheis

jeg har stemt blank men det er fordi jeg har gemt noget tøj og andet har jeg solgt.

overvejde mange gange om jeg skulle gemme eller ej, men styntes også at gemmer jeg alt tøjet og den næste skulle vise sig også at være en dreng, hvad skal man så ønske sig til andet barn når man har fået alt til det første. ved at sælge tøjet har jeg altid tøj at ønske mig til den næste engang.

Anmeld

20. januar 2010

RumlesMor

Jeg havde gemt en del tøj, mest som minde - synes det kunne være skægt at give min datter en kasse med eget tøj når hun bliver lidt større.

Men nu 3 år senere og med barn nr. 2, kan jeg se at det ikke er alt der holder lige godt. Så der er blevet sorteret ud i det. Og kun det allerbedste er gemt, og puttet i luft/mug-frie poser.

Barn nr. 2 viser sig også at være en dreng, så har den perfekte undskyldning for at købe nyt nyt nyt . Har dog taget det første sæt min datter fik på, og lagt til side - det skal lillebror også bruge. Det har min datter bestemt at LIllebror også skal have på når han skal hjem fra hospitalet (det er et fint grønt veloursæt - neutralt).

Anmeld

20. januar 2010

Dansker i England

Jeg gemmer det meste af tøjet til en evt nr 2, og lillepigen har ikke haft specielt "pigetøj", så det meste kan sagtens bruges til en dreng, hvis nr 2 skulle blive det køn. Men det er jo næsten ikke blevet brugt noget af det - har faktisk meget, hun aldrig har haft på, da hun har vokset meget hurtigt. selvfølgelig skal en evt nr 2 også have nyt tøj, men de første 3 måneder er der altså (i mine øjne) ikke nogen grund til, at de skal have en masse nyt tøj. Det må komme senere

Anmeld

20. januar 2010

Livsmor

Jeg har gemt det hele, men satser ikke på nr. 2 kommer til at bruge str. 44.
Hvis nr. 2 bliver en pige, så kommer det sæson mæssigt til at passe. Men kommer der en dreng, er der da lidt neutralt.

Det neutrale i str. 50, har allerede været brugt af min venindes søn.

Meget af tøjet er jo nærmest ikke brugt, for de små vokser jo som ukrudt

Anmeld

20. januar 2010

kiroo

jeg har svaret blankt.. jeg havde gemt fra min den store, men min "svigermonster" har smidt alle mine baby ting ud, og jeg mener alt, vi havde det opbevaret i hendes kælder, men hun valgte så at flytte ret hurtigt, (hun boede på sjælland vi var flyttede til jylland..) til fyn, så hun havde lovet at hun ville komme over med resten af vores ting en fredag, hvor efter hun ringer kl. 14 og siger det gør hun ikke og vi selv må hente det og vi har så til søndag, hvilket vi ikke kunne rent penge mæssigt) og vores bil var i stykker.. så her 2. gang har vi måtte ud og købe alt igen, lige fra tøj til legetøj, bæreseleosv. rigtig øv

Anmeld

20. januar 2010

JustAnotherName

Jeg gemmer det første sæt tøj de havde på + et af hver ting (1 par bukser, 1 bluse, 1 body, osv) som kommer i en kasse som er til dem, når de bliver store. Som en "barnets bog" -kasse med ting, tøj og kort/breve de fik.

Derudover har jeg gemt en MASSE tøj fra den første til den næste.
MEN derfor køber jeg alligevel en masse tøj. Så de mangler bestemt ikke, og har aldrig gjort det. Der er en god blanding af både nyt og gammelt i deres gaderober!

Min mor havde gemt nogle af de ting fra da jeg var lille.
Og jeg har med største stolthed brugt det til mine døtre!
Bla. har jeg en kjole, som jeg havde på til min 1-års fødselsdag.
Dén fik min ældste på til hendes 1-års fødselsdag også. Og den yngste skal da også have den på, når hun bliver 1 år.
Derudover havde min mor gemt noget sengetøj fra da jeg var lille, og de er jo bare det FEDESTE RETRO nu med de glade 80ére på betrækket .....Tror seriøst at et betræk magen til, ville være dyrt idag, hvis man skulle ud og have det fra nyt. Og det er yderst velholdt, så det er da alletiders at have, synes jeg. Og fedt at kunne sige, at man også selv havde samme stykke, da man selv var lille.

Men alt med måde. Ikke ALT skal gemmes.
Jeg smider en masse ting på genbrug.
Og nu hvor jeg har fået 2 piger, så sorterer jeg med endnu hårdere hånd ud i alt tøjet efterhånden som de vokser ud af det.
Nu er det kun det aller sødeste og pæneste der bliver gemt, så der er lidt at gøre med HVIS NU jeg skulle gå hen og få en lille datter mere engang :-)

Jeg synes jo også det vil være kedeligt, hvis alle fotografier umiddelbart ser ens ud ....bare med forskellige børn i samme dress. Men det sker nu heller ikke rigtigt, for det er jeg alt for shoppe-glad til ;-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.