Jeg gemmer det første sæt tøj de havde på + et af hver ting (1 par bukser, 1 bluse, 1 body, osv) som kommer i en kasse som er til dem, når de bliver store. Som en "barnets bog" -kasse med ting, tøj og kort/breve de fik.
Derudover har jeg gemt en MASSE tøj fra den første til den næste.
MEN derfor køber jeg alligevel en masse tøj. Så de mangler bestemt ikke, og har aldrig gjort det. Der er en god blanding af både nyt og gammelt i deres gaderober!
Min mor havde gemt nogle af de ting fra da jeg var lille.
Og jeg har med største stolthed brugt det til mine døtre!
Bla. har jeg en kjole, som jeg havde på til min 1-års fødselsdag.
Dén fik min ældste på til hendes 1-års fødselsdag også. Og den yngste skal da også have den på, når hun bliver 1 år.
Derudover havde min mor gemt noget sengetøj fra da jeg var lille, og de er jo bare det FEDESTE RETRO nu med de glade 80ére på betrækket .....Tror seriøst at et betræk magen til, ville være dyrt idag, hvis man skulle ud og have det fra nyt. Og det er yderst velholdt, så det er da alletiders at have, synes jeg. Og fedt at kunne sige, at man også selv havde samme stykke, da man selv var lille.
Men alt med måde. Ikke ALT skal gemmes.
Jeg smider en masse ting på genbrug.
Og nu hvor jeg har fået 2 piger, så sorterer jeg med endnu hårdere hånd ud i alt tøjet efterhånden som de vokser ud af det.
Nu er det kun det aller sødeste og pæneste der bliver gemt, så der er lidt at gøre med HVIS NU jeg skulle gå hen og få en lille datter mere engang :-)
Jeg synes jo også det vil være kedeligt, hvis alle fotografier umiddelbart ser ens ud ....bare med forskellige børn i samme dress. Men det sker nu heller ikke rigtigt, for det er jeg alt for shoppe-glad til ;-)
Anmeld