Gemmer i tøjet fra barn nr.1, til barn nr 2?? (afstemning)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Gemte I tøj fra barn nr. 1 så barn nr. 2 kunne bruge det??

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

3.113 visninger
27 svar
0 synes godt om
20. januar 2010

LMM

Hej  Alle

Jeg sad lige og snakkede med min mor om alt det lækkert tøj vi har fået af familie og venner til min kæreste og mit første barn Hun sagde at jeg skulle gemme ALT tøjet fra bettemanden til vores næste barn!??(så kunne man spare penge på nr.2 ) Ved ikke om det bare er mig, men vil gerne købe nyt tøj til nr. 2 ligesom jeg købte til nr 1!

jeg havde planer om bare at gemme det sæt som han skulle have på hjem fra sygehuset! og give det andet væk til venner og bekendte der vendter sig!

Min mor har enda gemt tøj fra da jeg var lille og og min storebror var lille som hun mener at min søn skal gå!

Gemte I tøj?? hvis ja, hvorfor?

Er jeg helt mærkelig, eller hvad synes I?????

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. januar 2010

netdaddy

Mangler lidt den mulighed der hedder "både og", for vi gemmer da en del af det tøj som er købt som nyt til barn nr. 1, men vi kommer skam også til at købe nyt tøj barn nummer 2.

Hos os skal barn nummer 2 ikke kun gå i "hand-me-down" tøj.

Skal også lige siges at barn nummer 1 hos os går i tøj som vi har arvet eller fået fra andre, som har brugt det til deres børn.

Anmeld

20. januar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Vi har helt sikkert tænkt os at gemme det som er værd at gemme... Men der bliver også købt nyt til nr. 2 når han/hun engang melder sin ankomst (går forhåbentlig lige lidt endnu starter med én)...

Det er ikke til at forudsige om nr. 2 også bliver en pige, så måske kan vi ikke bruge ret meget at tøjet igen, men gemmes, det skal det...

Knus Caroline 34+5 (med nr. 1)

Anmeld

20. januar 2010

LotteGabriella

LMM skriver:

Hej  Alle

Jeg sad lige og snakkede med min mor om alt det lækkert tøj vi har fået af familie og venner til min kæreste og mit første barn Hun sagde at jeg skulle gemme ALT tøjet fra bettemanden til vores næste barn!??(så kunne man spare penge på nr.2 ) Ved ikke om det bare er mig, men vil gerne købe nyt tøj til nr. 2 ligesom jeg købte til nr 1!

jeg havde planer om bare at gemme det sæt som han skulle have på hjem fra sygehuset! og give det andet væk til venner og bekendte der vendter sig!

Min mor har enda gemt tøj fra da jeg var lille og og min storebror var lille som hun mener at min søn skal gå!

Gemte I tøj?? hvis ja, hvorfor?

Er jeg helt mærkelig, eller hvad synes I?????

Jeg har stemt ja, men det er ikke alt der bliver gemt....kun det som ikke er slidt, og det er faktisk stort set det hele, da Daniella har haft enormt MEGET tøj, så noget af det har hun slet ikke haft på, da hun er nået at vokse ud af det. Sko og støvler bliver heller ikke gemt Men bliver det en dreng næste gang (hvis der bliver en næste gang), så skal han jo selvfølgelig ikke gå i pigetøj og så får han også en hel ny garderobe

Anmeld

20. januar 2010

Diana...

Selvfølgelig har vi gemt noget af hans tøj jeg vil side det han bruger nu hvor han bruger det mange gange fordi han ikke vokser så hurtigt mere det bliver ikke gemt kun hvis det ikke ser forvasket ud og slidt han er 11 måneder nu.

Men alt det fra da han var helt ligge jamen det havet han jo kun på 2-3 gange så det fejler jo intet så klart det bliver gemt. Men ikke fordi man så spare penge på nr 2 men fordi det jo som nyt, og så det da sjovt at skulle pakke det ud og se det igen når nr 2 kommer. 

Men nr 2 skal da helt sikkert os have en masse nyt dejligt tøj og hvis det så bliver en pige ja så bliver det jo en helt ny det hele. 

Knus Diana

Anmeld

20. januar 2010

BK

Altså vi har gemt det hele fra nr 1 (en pige) og ville have gemt det til nr 2, men det blev en dreng... så nu har jeg alt liggende fra dem begge...

Anmeld

20. januar 2010

LISBETH:-)

Vi har gemt alt fra den første, meget af det i de små størrelser (under 1 år) er brugt meget meget lidt, men kan sagtens bruges igen. Meeeeeeen det udelukker da ikke at jeg skal ud og power shoppe til den lille ny også. Nr. 2 skal da ikke være et 100 % genbrugsbarn. 

Anmeld

20. januar 2010

Ox.

Alt det tøj Lilje vokser ud af, gemmer jeg, for vi har da planer om at prøve igen om et års tid til 1½, så hvis det nu viser sig at være en pige, så er det jo kun fint at have masser af tøj.

Desuden er halvdelen af det ikke engang brugt fordi hun vokser så hurtigt, så det ville næsten være skørt at smide det ud hehe

Anmeld

20. januar 2010

Misjelle

Altså jeg gemmer det tøj som har minder men det er mest til min søns babyæske, som han kan se i når han bliver større.

Jeg har solgt det meste af min søns tøj efter det er blevet for småt. Jeg synes lige så godt jeg kan få lidt penge til nyt tøj og desuden har jeg jo ingen chance for at vide om vi får en dreng mere eller om det bliver en pige næste gang og hvad glæde har jeg så af alt det blå .

Jeg har dog gemt alle hvide bodyer og lignende, som de jo bare har inden under tøjet og er helt neutralt.

Anmeld

20. januar 2010

TbCp

Jeg gemmer lidt. Det der har en speciel betydning, et særligt minde eller lign. f.eks. det sæt hun havde på hjem fra sygehuset osv.

Faktisk havde jeg gemt alt hendes tøj, men jeg er ikke sikker på vi skal have flere børn og så kunne det ligeså godt blive smidt på trendsales, det der kunne bruges til det. Resten kom til genbrug udover den psefuld jeg har gemt.

Hvis der så kommer et barn mere tror jeg bestemt ikke jeg har noget iod at skulle ud og shoppe tøj igen  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.