Varighed fødsel? Din mors terminsdato - og din sammenlignet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. januar 2010

DK

Fra mit vand gik til fødslen: 8 timer

Fra min første ve til fødslen: 6 timer

Min mors fødsel med mig varede 1,5 time, og det tog kun "så lang tid" fordi jeg var stjernekigger. Hvis jeg ikke havde været det, så var jeg blevet født i bilen, sagde de på sygehuset. Men jeg var også min mors 4 barn. Jeg mener at hun med sit første barn var længe om det, og endte med at blive klippet, da min storebror havde navlestrengen rundt om halsen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. januar 2010

Nanna1985

Min mor fødte dagen før terminen.. Hendes fødsel tog 9 timer i alt med mig..

Første gang, lå jeg med veer 14 dage før termin ON/OFF, det var TRÆLS.. Gik igang Fredag (6 dage over termin) endte i aks Søndag eftermiddag DÅRLIG & MEGET LANG fødsel..!!

Anden gang blev jeg sat igang Onsdag aften( 6 dage før termin) og fødte en dejlige pige mere Torsdag aften Så den fødsel tog 23 timer & 25 minutter SKØN FØDSEL

Anmeld

20. januar 2010

Momster89

Mit vand gik, og 5 timer efter havde jeg min dejlig dreng i armene. Jeg fødte 1 måned før tid, hvor min mor fødte dagen før terminsdato, men hun har så født mine brødre 3 uger før tid.

Anmeld

20. januar 2010

N&J

Der gik 6½ time fra første ve/vandet gik til jeg havde Nikita i armene, og det ville have gået lidt hurtigere hvis hun ikke var skruet forkert ned i bækkenet, mht tid termin, så blev jeg født på selve den dag jeg skulle (det tog dog over 24 timer), mens min datter blev født 10 dage over tid.. så der holder den ikke helt..  

Anmeld

20. januar 2010

Mathilde

Her gik der 3 dage...jeg havde små-veer om natten men ikke noget om dagen. Da det gik rigtig igang gik der ca. 25 timer. M

Min mor fødte mig 1dag før termin og jeg fødte 2dage før og vores fødsler lignede også hinanden..

Anmeld

20. januar 2010

Knudsen

1. gang fødte jeg 14 dage før tid. Jeg havde en meget lang første fase med meget uregelmæsige veer, det gik der ca 4 dage med. Fra de regelmæssige veer kom og vores datter var kommet til verden gik der ca 7 timer.

2. gang gik jeg 9 dage over termin og det hele gik igang med vandafgang. Vandet gik kl 4 om natten og ved syv tiden begyndte veerne. Vores søn kom til verden kl 13.05.

Min mor fødte 3 dage før termin ved både min lillebror og mig, begge fødsler varede ca 3 dage.. Så her er ingen sammenligning..

Anmeld

21. januar 2010

baby2010

Hej piger 1000 tak for alle de besvarelser! Det er vel nok spændende at høre om 

Det er jo super fedt at høre de fleste er en 6-8 timer om det (med undtagen til nogle få med laaaange fødsler  - stakler)

Det virker ikke som om der generelt er så meget sammenhæng mellem jeres mødres terminsdatoer og jeres...

Godt født allesammen  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.