Har haft to fantastiske fødsler som jeg gerne fortæller om.
Førstemanden:
4 uger før termin gik vandet spontant da jeg gik i seng om aftenen, lige inden midnat. Jeg gik lidt rundt i huset og vidste ikke hvad jeg skulle gøre af mig selv, men veerne gjorde det ligesom ret klart.
Jeg vækkede manden og han brokkede sig, for det var for tidligt, jeg var ikke nær termin, men jeg ruskede ham og sagde, at når vandet gik, så skulle man altså føde
Ham hurtigt ud af sengen og jeg gik ned og ringede til FG, som bad mig komme når vi var pakket klar(pga at jeg kun var 36+0 anses baby som for tidligt, så jeg ville ikke blive sendt hjem)
Jeg havde ikke pakket taske, for det skulle jeg gøre mandag 36+0, men måtte så smide noget hurtigt i en taske.
Vi hoppede i bilen og forud lå 40 minutters kørsel, og inden vi nåede sygehuset, hoppede jeg rundt i bilen under veerne.
Jeg blev undersøgt, og smidt på en ventestue med penicillindrop, for der var god tid. Mindre end to timer efter kom JM og undersøgte igen, og vi kom på fødestue.
Her kom Andreas til verden i to presseveer og var lækker-fin. Jeg fik nogle få sting. Ingen behov for smertelindring under fødslen.
Han kom lidt i varmekasse fordi han ikke kunne holde på varmen, men det var kun ½-1 time. Vi kom efter 2 dage på patienthotel og eter 2 dage der, ville jeg hjem. Og hans timing var perfekt, for han er født mellem to snestorme, men den dag solen stod op og han var født, var det det flotteste solskinsvejr over sneen.
Anden-manden:
Jeg vågnede ved 1-2 tiden om natten med mavekrampe og sendte onde tanker til svigermor, der havde berettet om hendes dårlige mave, aftenen forinden. For ikke at ødelægge andres søvn end min egen listede jeg ned og lagde mig på sofaen i stuen.
Jeg vågenede når kramperne kom, og tilfældigt kom jeg til at kigge på uret... Mavekramperne kom med 7 minutters mellemrum
Jeg vækkede manden som skældte mig ud, for han skulle være frisk til om aftenen hvor svigerfar skulle holde sin 60 års fødselsdag
"Jamen jeg har veer og skal altså afsted"
Ringede FG de bad os komme, for 7 minutter var blevet til 5 og vi havde 40 minutters kørsel og skulle også lige omkring mormor med storedrengen.
Han væltede ud af sengen, vi fik pakket bilen og vækket førstemand. I bilen gispede jeg i tlf til min mor, at vi kom forbi med Andreas.
Kørte forbi sygehuset for at komme til mormor, og jeg ønskede at jeg bare kunne blive sat af, men tog da lige omvejen med, og stod og forsøgte at give min mor en besked i indkørslen mens veerne kom ned over mig.
Vi kørte retur til sygehuset og jeg blev undersøgt, fik lavement og kom på fødestue, og upti-vupti kom Anton til verden, inden JM nåede at tilkalde hendes ekstra hænder (sosu-ass).
JM sagde efterfølgende at skulle vi have flere børn, skulle vi overveje hjemmefødsel, da vi nok ikke ville nå det næste gang.
Far hentede storebror, som stolt kyssede lillebror på panden og vi kørte hjem.
Og nu er manden næsten overtalt til hjemmefødsel af den sommerbaby vi nu går og venter
Nøj det blev langt