Mit vand gik kl. 9, og jeg fik veer kl. 11. Kirstine blev født kl. 17.15
Vi tog på sygehuset kl. 9.30 for at tjekke at alt var som det skulle være, efter at vandet var gået. Jeg var kun i uge 37+5, så de ville lige tjekke om hun var stor og fin, eller om vi evt. skulle til Kolding, der tager sig af for tidligt fødte. Heldigvis så var vi jo inden for de tre uger op til termin, så vi måtte blive i Horsens.
Jeg blev sendt hjem, og fik besked på at vente på veer. De kom kl. 11. Mine forældre kom kl. 12.30, og min mor var så nervøs at hun sendte os tilbage på sygehuset. Veerne gjorde ondt og nev, men helt sikkert ikke noget jeg ikke kunne klare. Jeg stod i bruseren med vand på lænden og det var skønt.
kl.13 kommer vi tilbage på sygehuset. Jeg har åbnet mig 3 cm. og kommer ind på fødegangen. Jeg kommer i badekar. Der ligger jeg fra kl. 14 til kl. 16.30 hvor jeg får presseveer. Den sidste lille time i badekarret gjorde veerne rigtig ondt. Men jeg gik ligesom i en slags zen-tilstand, og hverken talte eller skreg eller noget. Jeg sov mellem veerne. Alle ve-smerter forsvandt da presseveerne kom. Det gjorde SLET ikke ondt at presse hende ud. Altså det var fysisk hårdt, men smerterne forsvandt med veerne der skal udvide det hele! Jeg fik ingen smertelindring ud over badekar.
Da presseveerne kommer står jeg op, går efter ordre på toilet, ligger mig på briksen, og har så ca. 25 min. med presseveer der kommer med jævne mellemrum. Herefter bliver hun så født. Jeg fik enkelte sting i en skamlæbe der var revnet lidt. Det var kostmetisk, og jeg måtte selv vælge om jeg ville syes. Det gjorde faktisk ret ondt, og var smertefuldt på en meget ubehagelig og anderledes måde end selve fødslen.
Så nem og ukompliceret fødsel. Jeg glæder mig meget til jeg skal føde igen. Det var på en måde lidt sejt!!! Næste gang vil jeg gerne føde hjemme, hvis jeg kan får kæresten med på ideen!!
Glæd jer RIGTIG meget!! Det er den vildeste oplevelse!!!!! Og husk, at når ungen er født, så er alle ve-smerter borte med blæsten!!!! Det er så cool!! En skam at det er en oplevelse man får så få gange i ens liv. Altså smerterne, og følelserne og lykke og kærlighed, det går op i en højere enhed!!