Aftenmad problem, 6 mdr. :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. maj 2008

Kvindemin

Og forresten tss? :)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2008

Jan9e D

Hallo igen ;)

Jamen jeg startede med rugbrød da hun var 6 mdr. Men vi havde mange problemer med Mathine det første 1½ år, da hun led af reflux og havde betændte ætsnniger i spiserøret, så hun skulle ha menge små og hyppige måltider. samt hun fik mavesårs medicin for at nedsætte mavesyre produktionen.

Mathine spiser ikke andet til morgenmad end youghurt og nogle gange med lidt rygbrødshapser el toast ved siden af. Men desværre havde hun brug for mange kalorier da hun var meget småt spisende, så hun fik flødeyoughurt. Men hun fik fx vælling eller MME med johannesbrødskærmel til natten og jeg kunne give hende flasken mens hun sov og lod hende bøvse af på min skulder så hun ikke ville kløjes i sit gylp. måske et fif til at hun kan sove igennem hvis hun ikke våner nemt. ;)

Knus Jannie

Anmeld

8. maj 2008

Kvindemin

Hun vågner nemt. Men prøver at tage hende op og give hende en gang vælling, inden sengetid.
Men som jeg har skrevet øverst, så har jeg såååå mange spørgsmål da sundhedspl. strejker :)
Men youghurt - gav du også det fra de 6 mdr. eller er det for tidligt, for usundt, eller lign. ?
Og mange tak for den gode hjælp. Knuser

Anmeld

8. maj 2008

Jan9e D

Jeg mener hun var omkring 7/8 mdr da jeg begyndte på youghurt. Men det er utroligt så hurtigt men glemmer den slags ting.

(H) Jannie

Anmeld

8. maj 2008

Kvindemin

Ja det siger alle :)

Anmeld

8. maj 2008

MUTT3

Jeg kan se linket ikke virker...

gå ind på sst.dk
søg på: "amning"
vælg søgeresultat 1 (Amning og spædbarnsernæring - Sundhedsstyrelsen)
til højre er en blå boks med links, det aller øverste link er til bogen: "mad til spædbørn og småbørn" Du kan bare printe den ud.

Anmeld

9. maj 2008

Tessa85

hejsa.. Linea ville heller ikk spise kartoffelmos i et langt stykke tid, men i dag er hun vil med kartofler, både som mos, men også som almindeligt, hun ka også godt komme når jeg skræller kartofler og be om en så skræller jeg en og gir hende en halv kartoffel (rå) og det ka hun godt lide,
Linea begyndte jeg at gi lidt rugbrød da hun var omkring de 8mdr.

Anmeld

9. maj 2008

Kvindemin

Tessa :
Okay, det er vidst forskelligt hvad folk gør, om de for fra 6 mdr. eller 8 mdr. jeg er i hvert fald igang :)

Anmeld

6. juni 2008

Tine Vest

Hej

Jeg har så William påm 6 mdr og 4 uger..
Han vil stadigvæk ikke have kartofler, altså mit mad som jeg laver :-( Ved ikke hvad jeg skal gøre.

Han får så rugbrød, grød 2-3 gange om dagen..Og 2-3 flasker om dagen.

Tine

Anmeld

7. juni 2008

Kvindemin

Celina ville heller ikke spise kart.
Men vi snyder hende med mos yderst på skeen, og det hjælper :)

Knuser

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.