Aftenmad problem, 6 mdr. :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. maj 2008

Stumpen

LÆste lige at du havde fået at vide at du kunne starte med yougurt med havregryn ovenpå.. Hvorfor laver du ikke havregrød?? Det har Mathilde altid fået.. Vi har så lavet æble- og pæremos, som vi har kølet det af med og sødet det med, så hun ikke fik sukkeret..
Qnus Anja..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. maj 2008

Kvindemin

Hun vil ikke det havregrød, har prøvet. Også med frugt.
Men prøver at blive lidt ved.
Vi er så begyndt på rugbrød og en smule sødmælk til middag nu, da aftens måltiderne har kørt siden de 4 mdr.
Celina var/er også flaske barn.
Tak for hjælpen :)

Knuser

Anmeld

7. maj 2008

Stumpen

Det er tidligt I er startet er det ikke??

Det her gik rint ind hos Mathilde til aften:

majs- eller rismelsgrød
1 dl drikkeklar modermælkserstatning
1 dl koldt vand
2½ spsk majsmel eller rosmel
1 tsk fedtstof

Pisk mælk, vand og mel sammen i en lille gryde. bring det i kog under omrøring. skru ned til svag varme og kog det igennem i ca 2½ min. tag gryden af varmen og put fedtstoffet i. Lad grøden køle af til spisetemperatur..

Vi brugte mærket ana tat (sælges i bl.a. i ABC)

Giv hende den tid hun vil have, hun skal nok spise.. Vi har stadig perioder hvor Mathilde ikke vil spise rugbrød af den ene eller anden grund..
Qnus Anja..

Anmeld

7. maj 2008

Piaa

Hej
Du kan evt. prøve at blende havregryne inden du koger dem eller tag halv hirse og halv havre, det glider ned her. Jeg kommer også lidt vaniliesukker i ved godt at det er forbudt:-o men heller at der bliver spist end slet ikke.

Anmeld

7. maj 2008

Kvindemin

Det med vanilie sukker, tror også det er det søde der gør det :)

Anja : Celina vil gerne have det lidt tykt (groft). Det virker som en tynd grød?
Det var nu ogå mere for at prøve sig frem, måske hun kunne ove igennem - hvis hun fik et godt måltid (Kart. og lign.).
Har prøvet at give vælling, ligesom dig - men der er ingen forskel :)

Knuser til jer

Anmeld

7. maj 2008

Stumpen

Jeg mindes ikke det var tyndt, men er ikke sikker...
Har du prøvet at veje 35 g havregryn af og ligge det i blød i en dl vand natten over? Så er konsistensen noget anerledes...
Men ja prøv dig frem...
Du kan evt. også prøve at øge dosen af vælling og give det så sent som mulig.. Men kan ikke huske hvor meget man må øge det i forhold til kropsvægt.. Det er i hvert fald are træls når de ikke sover igennem..
Qnus Anja..

Anmeld

8. maj 2008

MUTT3

Har du læst bogen: Mad til spædbørn og småbørn fra sundhedsstyrrelsen? (http://www.sst.dk/publ/Publ2007/CFF/Spaedbarnserna ering/Mad_9udg.pdf) Der finder du også en masse opskrifter på overgangskost.

Du må ikke give gluten holdigt mad før dit barn er 6 måneder, og fra de 6 måneder til de 8 må det kun være fødevare med et meget lavt indhold af gluten, dvs du bør ikke servere rugbrød før dit barn er 8 måneder, mens du gerne må servere øllebrød med et lavt indhold af gluten.

Anmeld

8. maj 2008

Kvindemin

Er det en bog man kan købe et sted?
Det er bare så forskelligt hvad folk gør og siger, med det rugbrød:S

Anmeld

8. maj 2008

Jan9e D

Prøv og ring til sst for at høre om hvor du kan få fat iden, ved må kende nærmeste forhandler.

Men da både mathine og jeg skulle gå over til bl.a mod ville ingen af os spise det, og Mathine og jeg har narret med maden . Så der blev lagt grrøntsagsmos inderst og frugtmos yderst på skeen, Nå vi så smagte på spidesn af skeen smagte det jo dejligt sødt, og det gled ned som ingen ting.

Da hun begyndte på rugbrød vill hun heller ikke spise det, så jeg smurte rugbrød med leverposej, skar det i mundrette bidder og hælte lidt mælk ved så det sugede rugbrødet, og ganske langsomt hældte mindre og mindre mælk ved. På denne måde havde jeg ingen problemer med at få hende til at spise det.

Endelig vil jeg side at mathine slet ikke spiser havregryn/grød hun har aldrig ville have det, og hun ligner en der er ved at kaste op når hun for det.+o(
Men jeg forsøger nu og da med at give hende det, men indtil vidre uden held. :(

Kh Jannie

Anmeld

8. maj 2008

Kvindemin

Okay, lavede en ret med laks, kart og lign. i dag - gik faktis okay. Kan i hvert fald ikke klage :) Celina sover ikke igennem endnu, så det er derfor jeg så gerne vil igang med kart. - for at se om 'tungere' kost kan hjælpe os lidt påvej. Rugbrød går fint, som det nu skal gå. Hun er jo lige startet. Hvornår startede du med rugbrød? Og hvad har du ellers gevet Mathine til morgenmad? Jeg har prøvet med youghurt og havregryn i, for at gøre det lidt sundt og 'tungt'. Men mon det er for tidligt, hun er 6 mdr. :) Knuser

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.