Aftenmad problem, 6 mdr. :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.909 visninger
29 svar
0 synes godt om
6. maj 2008

Kvindemin

Hej hej alle. Min datter er 6 mdr. gammel, vi begyndte med div. slags grød da hun blev 4 mdr. Men Celina vil stadig ikke spise kartoffelmos eller så meget andet 'hjemmelavet', og syntes jeg har lavet så meget spændende efterhånden :-o Ville have drøftet den med sundhedspl., men hun måtte jo desværre melde afbud - pg.a. alt det strejken. Hvad har i ellers af 'forslag' til en hel dag med mad til en 6 mdr. gammel pige? Tænker på forslag til morgenmad, middag - & aftensmad? Håber en vil svarer :) Knuser herfra

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. maj 2008

A.I.G.

Ella på knap 6 mdr får:

Masser af amning ;o) og ellers...

Havregrød med smørklat til morgen.

Lidt banan og agurkestang til middag. (Sidstnævnte sidder hun selv med)

Til aften: en grov mos af gulerod/kartoffel/hvide asparges/ovnbagt laks/tomat/broccoli med tidselolie...

Og ellers giver jeg hende lidt smagsprøver af hvad vi nu end spiser.....

Prøv at undgå at lave maden for tynd i det, Ella vil helst at der skal tygges lidt..

Anette

Anmeld

7. maj 2008

Kvindemin

Ja det syntes jeg også jeg gør.
Du giver ikke rugbrødshabser endnu?
Hun for også på pærer, banan, agurk og lign. stænger, som hum selv kan sidde med.
:)

Anmeld

7. maj 2008

A.I.G.

Nej ikke endnu.... Er der ikke noget med gluten før de er 8 mdr. ?

Anette

Anmeld

7. maj 2008

Kristina V

Havde selv samme problem med min datter i den alder, og prøvede at mose det må min tallerken og give det hende derfra, så hun troede det var min mad hun fik. og det virkede.. Så puttede jeg fløde i kartoflerne istedet for mælk.. Nu er hun stort set alt spisende...

Anmeld

7. maj 2008

Kvindemin

Er lidt i tvivl om, om det er fra 6 eller 8 mdr. Ved i hvert fald i min 'omgangskreds' - dem med børn. De fik hapser da de var 6 mdr. Og blev mindet om igår, at man stille og roligt kunne begynde med ris - ik for tit. Og gerne en smule sovs, til morgenmad - youghurt og havregryn ovenpå. :-o Det kom alligevel som et chok for mig, er det allerede?? Men der er vel også gluten i hvede og havregryn(havregrød) ? Knus

Anmeld

7. maj 2008

Kvindemin

Kristina : så må jeg prøve det fra min :)

Anmeld

7. maj 2008

Stumpen

Hejsa..

Der gik også laaang tid inden Mathilde ville spise kartoffelmos, så vi lavede majsgrød og hirsegrd var det vist..
Qnus Anja..

Anmeld

7. maj 2008

Kvindemin

Det har vi også gjort indtil nu, nu vil jeg igang med at prøve igen:)
Gav du også sødmælk og rugbrød fra de 6 mdr.?

Knuser :)

Anmeld

7. maj 2008

Stumpen

Det kan jeg faktisk ikke huske.. Mathilde var flaskebarn som lille, men mener at hun fik sødmælk til måltiderne hvor hun fik alm. mad..
Sidder lige og bladre i notaterne fra sundhedsplejersken.. Mathilde fik stadig 5-6 flasker mælk, da hun var 5 mdr.. Men da hun var 7 mdr. var vi begyndt på grød og rugbrød.. Jeg mindes at min erfaring har været at starte med en ting af gangen... f.eks. grød til aftensmad og så da det var kørt ind, så begyndte vi på rugbrød..
Fra hun var 5 mdr-1 år fik hun en flaske vælling til natmad.. I starten vækkede vi hende når vi gik i seng kl 22-23 og gav hende det, for så sov hun natten igennem, men på et tidspunkt blev det rykket tidligere og tidligere frem, så hun fik det inden hun blev puttet kl 19...
Qnus Anja..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.