P-piller efter fødsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. januar 2010

Halbschön

MoarHvidovre skriver:

Ja, det tror jeg, at du må

Det er meget forskelligt, hvor lang tid der går fra person til person, hvornår at man begynder, at bløde igen. Jeg stoppede med, at amme, da min datter var 3 mdr. og jeg mener, at der gik 2-3 mdr. før, at jeg begyndte, at bløde igen  Jeg har en veninde som ammer sin datter fuldt ud og hun er begyndt, at bløde allerede

Min første mens har været der, og på den dag hvor min anden mens skulle komme (efter beregning af cyklus før graviditet) der pletblødte jeg, så tænkte "Yes, nu er den der, så jeg æder en pille med det samme"... Og så skete der så ik mere Utroligt man kan vente så desperat på den mens

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2010

EliasMinDejligeSøn<3

Renée88 skriver:

Tror ikke at det er det samme faktisk, kender nemlig en, som også lige har fået spiral, og det var heller ikke afhængigt af hendes mens, at hun fik den

Men aner det virkelig ikke, skal hvert fald bare være sikker på at jeg er beskyttet

forstår jeg også godt sådan har jeg det også

Anmeld

19. januar 2010

Ayasmor

Renée88 skriver:

Tror ikke at det er det samme faktisk, kender nemlig en, som også lige har fået spiral, og det var heller ikke afhængigt af hendes mens, at hun fik den

Men aner det virkelig ikke, skal hvert fald bare være sikker på at jeg er beskyttet

bare brug min form for prævention.. AFHOLDENHED... hehe

Grunden til at man skal starte på p-piller på mens' første dag, har noget at gøre med den hormontilførsel kroppen får.. de hormoner der er i pillerne, går ind og "snyder" kroppen til at tro at en ægløsning har fundet sted, og derfor ER der ingen ægløsning ved brug af p-piller. Hvis du starter før mens' første dag kunne jeg forestille mig at pillerne ikke har den samme effekt, da kroppens egen hormonbalance og pillernes balance så ikke kommer til at passe sammen, og den ønskede virkning så ikke forekommer..Det er ikke lige noget du må hænge mig op på.. men ja

Håber du snart får tante rød på besøg så du kan komme igang (i mere end en forstand )

Anmeld

19. januar 2010

Halbschön

Ayasmor skriver:

bare brug min form for prævention.. AFHOLDENHED... hehe

Grunden til at man skal starte på p-piller på mens' første dag, har noget at gøre med den hormontilførsel kroppen får.. de hormoner der er i pillerne, går ind og "snyder" kroppen til at tro at en ægløsning har fundet sted, og derfor ER der ingen ægløsning ved brug af p-piller. Hvis du starter før mens' første dag kunne jeg forestille mig at pillerne ikke har den samme effekt, da kroppens egen hormonbalance og pillernes balance så ikke kommer til at passe sammen, og den ønskede virkning så ikke forekommer..Det er ikke lige noget du må hænge mig op på.. men ja

Håber du snart får tante rød på besøg så du kan komme igang (i mere end en forstand )

Haha, afholdenhed er bare lidt kedeligt i længden
Selvom jeg dog havde sagt til gemalen at det blev vores fremtidige præventionsform, efter at jeg blev gravid med Nicolai trods korrekt beskyttelse

Anmeld

19. januar 2010

Ayasmor

Renée88 skriver:

Haha, afholdenhed er bare lidt kedeligt i længden
Selvom jeg dog havde sagt til gemalen at det blev vores fremtidige præventionsform, efter at jeg blev gravid med Nicolai trods korrekt beskyttelse

Haha.. jah det kan du vel have ret i...men jeg kan så trøste med at man vænner sig til det.. hehe

Yikes, ja så der kan man så bare se.. intet er 100% lige bortset fra min form.. hehe..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.