Miksklip

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. januar 2010

Halbschön

mor_sabina skriver:

Hvor skønt. Så er uddannelsen jo snart i hus

Rigtig meget held og lykke med det hele og tak for svar

Ja det er rigtig skønt, da ikke så tosset og sige til januar næste år:
Jeg er netop fyldt 23, har mit første barn og er uddannet sygeplejerske

Tusind tak - og velbekomme.. også held og lykke til dig med det hele

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2010

mor_sabina

Renée88 skriver:

Ja det er rigtig skønt, da ikke så tosset og sige til januar næste år:
Jeg er netop fyldt 23, har mit første barn og er uddannet sygeplejerske

Tusind tak - og velbekomme.. også held og lykke til dig med det hele

Nej det er sgu godt gået. Meget dygtig pige

Anmeld

18. maj 2010

Mettemus

Sofia skriver:

Tak for jeres svar:-) Jeg regner med at tage et semester, hvor jeg slet ikke har undervisning, altså ca. 6 måneders barsel - MEN jeg regner alligevel med at tage en eksamen (en opgave jeg kan skrive hjemme), derfor er jeg i princippet aktiv studerende under min barsel. Mit studie er ikke et hvor man skal til undervisning hele tiden, og jeg regner stærkt med at kunne bestå faget med opgaven uden at komme til undervisningen - som selvstuderende. Ud fra jeres svar, og hvad jeg selv har undersøgt, tror jeg at jeg kan bruge de 12 ekstra barselsklip, sammen med min normale SU, idet jeg tager "barsel" mens jeg stadig følger fag.... Ihh jeg synes det er så svært med alle de SU regler, men da min kæreste også er på SU, skal økonomien jo lige med i planlægningen...

Hej

Fandt lige denne gamle tråd, da jeg sad og kiggede mine muligheder som studerende og gravid/mor ud. Har også overvejet de der miksklip - synes det er ret perfekt i forhold til at være unistuderende. Sidst det var aktuelt fandt vi ud af at Jens også er berettiget til miksklip, dog kun i 6 måneder - det er sgu da også ret smart? Så hvis din kæreste stadig er på SU når det lykkes jer at blive gravide, er det da også ret gode penge at tage med.

Anmeld

18. maj 2010

Sofia

Mettemus skriver:

Hej

Fandt lige denne gamle tråd, da jeg sad og kiggede mine muligheder som studerende og gravid/mor ud. Har også overvejet de der miksklip - synes det er ret perfekt i forhold til at være unistuderende. Sidst det var aktuelt fandt vi ud af at Jens også er berettiget til miksklip, dog kun i 6 måneder - det er sgu da også ret smart? Så hvis din kæreste stadig er på SU når det lykkes jer at blive gravide, er det da også ret gode penge at tage med.

Ja, jeg har godt tænkt på det, det må forstås sådan, at et par på SU kan få dobbeltklip i 18 måneder tilsammen ikke? MEN, nu vi lige er ved emnet, det der forsøgertillæg, som man som mor kan få, når man bor sammen med en der er på SU, mener det er 2200 i mdr ca. det kan man så ikke få mens man får dobbeltklip vel? Det kan man vel først få når man har opbrugt sine dobbeltklip, altså efter barnets første 12 måneder??

Håber det er ok jeg lige spørger til det

Derudover, tror du ikke roligt man bare kan melde sig til fag, og så får man SUen... man behøver vel ikke melde sig til eksamen i de 12 måneder, tror du? Så længe man bare i alt klarer studiet på 6 år, må det vel være ok

HÅBER jeg når at blive gravid mens jeg er under uddannelse... Og stort tillykke med din graviditet.

Anmeld

18. maj 2010

Decoban

Jeg har lige afsluttet 10 måneders barsel på miksklip, og aldrig i livet om jeg nogen sinde vil vælge den vej igen.

Man kan ikke få hverken forsøgertillæg eller forsøgerlån under barsel (total underlig regel).

Anmeld

18. maj 2010

Decoban

og for at man kan forblive studieaktiv skal der ske en synlig fremgang i ens studie, dvs man skal opnå det givne minimum antal ECTS for hvert semester, så man kan ikke bare lade vær med at melde sig til eksamen, da det netop er det der viser man er studieaktiv, og ellers standser de bare ens su.

hvad det vil sige at være studieaktiv, er individuelt fra studie til studie, så hende der sagde det med 20 time kunne godt gælde for den uddannelse hun nu har hørt det om, men reglen for studieaktivitet for dig er en anden.

For mig (læser en BA i erhversøkonomi på sdu) ar det været at se en fremgang i ETCS, så jeg har været tilmeldt undervisning, men ikke deltaget i den, og været tilmeldt eksamen og også gået op til eksamen.

Anmeld

19. maj 2010

Mettemus

Sofia skriver:

Ja, jeg har godt tænkt på det, det må forstås sådan, at et par på SU kan få dobbeltklip i 18 måneder tilsammen ikke? MEN, nu vi lige er ved emnet, det der forsøgertillæg, som man som mor kan få, når man bor sammen med en der er på SU, mener det er 2200 i mdr ca. det kan man så ikke få mens man får dobbeltklip vel? Det kan man vel først få når man har opbrugt sine dobbeltklip, altså efter barnets første 12 måneder??

Håber det er ok jeg lige spørger til det

Derudover, tror du ikke roligt man bare kan melde sig til fag, og så får man SUen... man behøver vel ikke melde sig til eksamen i de 12 måneder, tror du? Så længe man bare i alt klarer studiet på 6 år, må det vel være ok

HÅBER jeg når at blive gravid mens jeg er under uddannelse... Og stort tillykke med din graviditet.

Nej jeg har også forstået det sådan at forsørgertillæg er efter miksklip. Til gengæld kan i også begge to søge det - i forsørger nemlig hinanden. Det bliver så ikke aktuelt i vores tilfælde, da Jens er færdig om et år.

Jeg ved faktisk ikke helt præcis hvor meget der skal til for at være studieaktiv. Troede også at det var nok at være tilmeldt undervisningen - vi har ikke som sådan stopprøver før specialet, men jeg er slet ikke sikker. Overvejer at tage et års barsel (hos os er det et år eller ingenting - ville ellers helst have seks måneder) i stedet og så arbejde så meget så jeg er berettiget til supplerende barselsdagpenge. Jeg synes bare ikke det lyder som om der er andet end problemer ved at få tildelt barselsdagpenge - er der overhovedet nogen det er lykkes for?

Tak Håber snart der er to streger på vej til dig også

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.