Mettemus skriver:
Hej
Fandt lige denne gamle tråd, da jeg sad og kiggede mine muligheder som studerende og gravid/mor ud. Har også overvejet de der miksklip - synes det er ret perfekt i forhold til at være unistuderende. Sidst det var aktuelt fandt vi ud af at Jens også er berettiget til miksklip, dog kun i 6 måneder - det er sgu da også ret smart? Så hvis din kæreste stadig er på SU når det lykkes jer at blive gravide, er det da også ret gode penge at tage med.
Ja, jeg har godt tænkt på det, det må forstås sådan, at et par på SU kan få dobbeltklip i 18 måneder tilsammen ikke? MEN, nu vi lige er ved emnet, det der forsøgertillæg, som man som mor kan få, når man bor sammen med en der er på SU, mener det er 2200 i mdr ca. det kan man så ikke få mens man får dobbeltklip vel? Det kan man vel først få når man har opbrugt sine dobbeltklip, altså efter barnets første 12 måneder??
Håber det er ok jeg lige spørger til det
Derudover, tror du ikke roligt man bare kan melde sig til fag, og så får man SUen... man behøver vel ikke melde sig til eksamen i de 12 måneder, tror du? Så længe man bare i alt klarer studiet på 6 år, må det vel være ok

HÅBER jeg når at blive gravid mens jeg er under uddannelse... Og stort tillykke med din graviditet.
Anmeld