Miksklip

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. januar 2010

Halbschön

ViolaFie skriver:

Tak for jeres svar:-) Jeg regner med at tage et semester, hvor jeg slet ikke har undervisning, altså ca. 6 måneders barsel - MEN jeg regner alligevel med at tage en eksamen (en opgave jeg kan skrive hjemme), derfor er jeg i princippet aktiv studerende under min barsel. Mit studie er ikke et hvor man skal til undervisning hele tiden, og jeg regner stærkt med at kunne bestå faget med opgaven uden at komme til undervisningen - som selvstuderende. Ud fra jeres svar, og hvad jeg selv har undersøgt, tror jeg at jeg kan bruge de 12 ekstra barselsklip, sammen med min normale SU, idet jeg tager "barsel" mens jeg stadig følger fag.... Ihh jeg synes det er så svært med alle de SU regler, men da min kæreste også er på SU, skal økonomien jo lige med i planlægningen...

For at du kan gøre det, så skal du være på skolen i 20timer om ugen, fik jeg at vide. Jeg havde nemlig den samme plan i tankerne
Men snak med din SU-vejleder på studiet, de skulle gerne ha styr på SU-junglen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2010

Sofia

Ok, på mine semestre har jeg kun 6 timer i ugen, så vil aldrig kunne komme op på de 20 timer.. Har snakket med SU-kontoret, men hende jeg snakkede med gav mig ikke et helt tydeligt svar, men ja jeg må derop igen og have noget mere vejledning:-)

Anmeld

18. januar 2010

mor_sabina

Renée88 skriver:

Det blir rigtig hårdt at skulle aflevere ham så tidligt, uden tvivl... Helst ville jeg jo gerne ha gået hjem længere tid med ham, men så ville det betyde at jeg skulle tage en masse fag på selvstudie plus en hel del ekstra eksamener når jeg startede igen, pga. ny studiereform på uddannelsen. Jeg har kun 8-9mdr tilbage af uddannelsen (læser til sygeplejerske), så jeg ville være ked af ikke at kunne gøre den færdig nu. Og så tænkte jeg på alternativet til at skulle starte tidligt - at jeg skulle tage en masse på selvstudie plus flere eksamener med et lille barn.... Så hellere starte det før...

Det blir hårdt, men det SKAL kunne lade sig gøre

Ja, det er nok ganske godt at ha sat sig ind i det økonomiske osv, nu når man selv planlægger baby.. Nicolai var nemlig overhovedet ikke planlagt :-) Havde han været det, så havde vi ventet til at vi havde været sammen noget længere samt at jeg var færdig med at læse

Samme her, men dejligt de alligevel kom ik

Nej kan jeg godt forstå og du har vel også forholdsvis tidlige dfag som studerende? Jeg synes ihvertfald kun jeg kan komme i tanke om positivt ved at være studerende med småbørn.

Anmeld

18. januar 2010

mor_sabina

ViolaFie skriver:

Tak for jeres svar:-) Jeg regner med at tage et semester, hvor jeg slet ikke har undervisning, altså ca. 6 måneders barsel - MEN jeg regner alligevel med at tage en eksamen (en opgave jeg kan skrive hjemme), derfor er jeg i princippet aktiv studerende under min barsel. Mit studie er ikke et hvor man skal til undervisning hele tiden, og jeg regner stærkt med at kunne bestå faget med opgaven uden at komme til undervisningen - som selvstuderende. Ud fra jeres svar, og hvad jeg selv har undersøgt, tror jeg at jeg kan bruge de 12 ekstra barselsklip, sammen med min normale SU, idet jeg tager "barsel" mens jeg stadig følger fag.... Ihh jeg synes det er så svært med alle de SU regler, men da min kæreste også er på SU, skal økonomien jo lige med i planlægningen...

DET lyder smart, det tror jeg jeg vil undersøge, når den tid kommer. Hvad studerer du?

Anmeld

18. januar 2010

Sofia

mor_sabina skriver:

DET lyder smart, det tror jeg jeg vil undersøge, når den tid kommer. Hvad studerer du?

Jeg læser jura, er igang med min kandidat. Så jeg vælger selv mine fag, og kan tilrettelægge det hele.. Så det er en fordel;-)

Anmeld

18. januar 2010

mor_sabina

ViolaFie skriver:

Jeg læser jura, er igang med min kandidat. Så jeg vælger selv mine fag, og kan tilrettelægge det hele.. Så det er en fordel;-)

Åh ja så ligger den jo lige til højrebenet

Held og lykke med det hele

Anmeld

18. januar 2010

Halbschön

ViolaFie skriver:

Ok, på mine semestre har jeg kun 6 timer i ugen, så vil aldrig kunne komme op på de 20 timer.. Har snakket med SU-kontoret, men hende jeg snakkede med gav mig ikke et helt tydeligt svar, men ja jeg må derop igen og have noget mere vejledning:-)

Ja gør det, det er i hvert fald bare med at ha styr på det

Hmm, hvis der kun er 6 timer, så burde man slet ikke kunne få SU? Min halvsøster var begyndt at læse på SDU sidste år, men da hun ikke havde over 20timer ugentlig, så kunne hun ikke få SU, og måtte derfor stoppe, fordi hun ikk havde råd til det så..
Men ja igen - den SU-jungle
Håber I finder ud af det på den bedst mulige måde
Knus

Anmeld

18. januar 2010

Halbschön

mor_sabina skriver:

Samme her, men dejligt de alligevel kom ik

Nej kan jeg godt forstå og du har vel også forholdsvis tidlige dfag som studerende? Jeg synes ihvertfald kun jeg kan komme i tanke om positivt ved at være studerende med småbørn.

Jo for søren da, kunne slet ikke forestille mig mit liv uden ham nu...
Nej jeg har også kun hørt godt om at få børn under uddannelse, og nu når jeg ikke mangler så meget af min uddannelse, så kan det vel ikke gå helt galt Og det sidste halve år er bachelor-skrivning, så der er jeg alligevel meget hjemme

Anmeld

18. januar 2010

Sofia

Renée88 skriver:

Ja gør det, det er i hvert fald bare med at ha styr på det

Hmm, hvis der kun er 6 timer, så burde man slet ikke kunne få SU? Min halvsøster var begyndt at læse på SDU sidste år, men da hun ikke havde over 20timer ugentlig, så kunne hun ikke få SU, og måtte derfor stoppe, fordi hun ikk havde råd til det så..
Men ja igen - den SU-jungle
Håber I finder ud af det på den bedst mulige måde
Knus

Rigtig mange universitetsuddannelser har ikke 20 undervisningstimer i ugen. Det er fordi der er meget at læse, og så kommer forelæsningerne oveni. Så man kan sagtens få SU - men ja alle de regler... Men tak for din hjælp

Anmeld

18. januar 2010

mor_sabina

Renée88 skriver:

Jo for søren da, kunne slet ikke forestille mig mit liv uden ham nu...
Nej jeg har også kun hørt godt om at få børn under uddannelse, og nu når jeg ikke mangler så meget af min uddannelse, så kan det vel ikke gå helt galt Og det sidste halve år er bachelor-skrivning, så der er jeg alligevel meget hjemme

Hvor skønt. Så er uddannelsen jo snart i hus

Rigtig meget held og lykke med det hele og tak for svar

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.